Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Prokaryot

prokaryot

Evrim süreci içerisinde 3.8 milyar yıl kadar önce evrimleşip, günümüze kadar ulaşabilmiş, bakteriler ve arkeleri kapsayan, zarla çevrili gerçek bir çekirdeği ve endoplazmik retikulum, golgi cisimciği, lizozom, mitokondri, çekirdek, peroksizom, koful, sitoplazmik granüller vb. zarla çevrili organelleri olmayan, çoğunlukla tek hücreli (nadiren çok hücreli), hücresel iskeletleri (cytoskeleton) bulunmayan basit yapılı hücrelerden oluşan bir üst alemdir. DNA çekirdek zarı ile sarılıp korunmaz, sitoplazma içerisinde serbest bir halde bulunur. Plazmid DNA denilen halkasal DNA yapısı görülür. Bakteriler ve mavi yeşil algler.

Karşılaştırma için ökaryot hücreye bakabilirsiniz.

• Macroevolution. Prokaryotic Cell Structure. (15 Ağustos 2018). Alındığı Tarih: 15 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Macroevolution | Arşiv Bağlantısı
  • Çağrı Mert Bakırcı. Evrimsel Süreç - 8: Koaservatlardan Bakterilerin Evrimi (3.8 - 2.7 Milyar Yıl Önce). (15 Ağustos 2018). Alındığı Tarih: 15 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Evrimağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Çağrı Mert Bakırcı. Evrimsel Süreç - 10: Prokaryotlardan Ökaryotların Evrimi Ve Endosimbiyotik Kuram (2.7 Milyar - 900 Milyon Yıl Önce). (15 Ağustos 2018). Alındığı Tarih: 15 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Evrimağacı | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/12/2020 01:40:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5613

“Doğrunun peşinden aşkla gidin; ancak hatayı da affedin.”
Voltaire