EKİBİMİZ

Evrim Ağacı, herkesin katkı koyabileceği, açık ve ücretsiz bir bilim platformudur. Evrim Ağacı'nda emek, her şeyin üzerindedir. Dolayısıyla Evrim Ağacı'nda içerik üretmiş herkese ek olarak, Evrim Ağacı'nda herhangi bir içeriğe, herhangi bir şekilde katkı sağlamış herkes, ekibimizin bir parçası olarak görülmektedir ve bu sayfada listelenmektedir. Evrim Ağacı Yöneticileri, Evrim Ağacı'nın idari işlerinden sorumlu olan, sürdürülebilirliğini sağlayan ve platform geliştirmelerini yapan çekirdek ekiptir. Biz, kocaman bir aileyiz ve siz de bilim anlatıcılığı yapmak, Türkiye'de bilim okuryazarlığını geliştirmek isterseniz, Evrim Ağacı'nda içerik üretebilir ve yayın yapabilirsiniz.

Yöneticiler

Kurucu, Baş Editör

Evrim Mühendisi. Evrim Ağacı'nın kurucusu ve idari sorumlusu. Bilim anlatıcılığı ve popüler bilim yazarlığı ile uğraşıyor. ODTÜ mezunu. Doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden evrimsel robotik alanında aldı.

Ashlee Lane Bakırcı-Taylor

Bilim Baş Danışmanı

Beslenme bilimci ve diyetisyen. Yüksek lisans ve doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden aldı. Evrim Ağacı'nda Bilim Danışma Sorumlusu, yazar ve İngilizce içerik genel editörü.

Eyüp Can Akman

Teknik İşler Sorumlusu

Yazılımcı, skeptik ve popüler bilim takipçisidir. 2017'den beri Evrim Ağacı'nın teknik sorumlusu olarak görev almaktadır. Sitenin altyapısından, geliştirilmesinden ve teknik projelerinden sorumludur.

Proje Koordinatörleri

Çınar Ege Bakırcı

Sosyal Medya Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü mezunu. Drosophila'da koku öğrenme üzerinde çalıştı. Evrim Ağacı'nda sosyal medya koordinatörü ve yazar olarak yer almaktadır.

Üveys Gürbüz

Yazılım Geliştirici

Evrim Ağacı'nda yazılım geliştirici olarak görev almaktadır.

Editörler

Damla Şahin

İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı mezunu. Doğal bilimlere özellikle de "fizik" bilimine yoğun bir ilgisi bulunmaktadır. Yabancı diller ilgi alanları arasındadır. Aktif olarak "İşaret Dili" konuşabilmektedir.

Ayşegül Şenyiğit Özdil

Genel Editör

Evrim Ağacı'nın genel editörü, popüler bilim yazarı ve çevirmenidir. İstanbul Üni. İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunudur. Yıldız Teknik Üni. Yabancı Diller Yüksek Okulunda İngilizce öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır

C. Caner Telimenli

Astronomi Editörü

Evrim Ağacı editörü, hayatta anlaşılması zor olan her kavramın ne kadar alakasız görünürse görünsün bilgi ile anlam kazandığına şahit olmuş biri. Asıl alanı iktisat olsa da her şeyin temeli fizik en çok ilgisini çeker.

Arsel Berkat Acar

Skeptisizm Editörü

İAÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi mezunu. Uluslararası Satış-Pazarlama ve Saha Mimarlığı işlerinde çalışıyor. Aynı zamanda Bilimsel Skeptisizm araştırmacısı ve "Şüphecinin El Kitabı"nın (2019) ortak yazarı.

Genel Editör

ODTÜ EEE '88 mezunudur. Evrim Ağacı'nda genel editörlük ve çevirmenlik yapmaktadır. Ayrıca Kırsal Çevre Derneği'nin aktif üyesidir. İlgi alanları Türkçe ve İngilizce dilleriyle başta bitkiler olmak üzere tüm canlılardır.

Aylin Göçmen

Eğitim Bilimleri Editörü

90'lardan bu yana eğitim sektöründe yönetici, araştırmacı ve yazar olarak çalışmış, 2008-2013 arasında Birgün Gazetesi Eğitim Sayfasında köşe yazıları; Yeniden Öğrenme ve Aileye Rağmen adlı kitapları yazmıştır.

BBC Türkçe

Kurumsal Yazar

BBC Türkçe Servisi, BBC Dünya Servisi'nin 32 dil servisi arasında yer alan Türkçe yayınlar bölümüdür. BBC Türkçe, Evrim Ağacı ile yaptığı ortaklık çerçevesinde Türkiye'de bilim haberciliğine katkı sağlamaktadır.

Akın Karahasan

Hidrobiyoloji Editörü

2019 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Biyoloji bölümünden Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tardigrada Faunistik Örneklemesi adlı proje ile mezun olup tardigratlar hakkındaki ilk çalışmamı gerçekleştirdim.

Arda Ateş

Ankara Fen Lisesinden ve Boğaziçi Üniversitesi psikoloji bölümünden mezun oldu. Şu an Frankfurt Goethe Üniversitesinde sinirbilim alanında yüksek lisans yapıyor. Ayrıca çevirmenlik ve laboratuvar asistanlığı yapıyor.

Mert Karagözoğlu

Çeviri Genel Editörü

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisidir. 2013 senesinden beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır. İlgi alanları: Nöro ve bilişsel bilimler, antipsikiyatri, psikoterapi, kıta felsefesi ve göstergebilim.

Berat Mutluhan Seferoğlu

Felsefe Genel Editörü

Bilkent Üniversitesi Felsefe Bölümü lisans öğrencisidir. Başta metafizik ve din felsefesi olmak üzere felsefenin çoğu alanıyla ilgilenir. Felsefe dışında evrimsel psikoloji, metal müzik ve RPG oyunlarıyla ilgilenir.

Kadir Toykan Özdoğan

Antropoloji Editörü

İstanbul Üniversitesi Antropoloji ve Prehistorya (çift anadal) mezunu. Viyana Üniversitesi Antropoloji Bölümünde master öğrencisi ve laboratuvar teknisyeni. İlgi alanları; insan evrimi, evrimsel biyoloji, paleogenetik.

Taner Beyter

Felsefe Genel Editörü

Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümü’nü bitirdi, Hacettepe Antropoloji öğrencisi. Felsefe master eğitimine ise ara verdi. Etik, epistemoloji, din felsefesi, metafelsefeye ilgili. Öğretmen olup, STK’larda görevli.

Evrim Ağacı genel editörüdür. Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde intörn doktor. İlgilendiği bilim dalları paleobiyoloji, zooloji, taksonomi, anatomi, immünoloji, mikrobiyoloji ve evrimsel tıp/biyoloji.

Beril Dursunkaya

Sözlük Genel Editörü

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini tamamlamıştır. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.

Evrim Ağacı editörü, yazarı ve çevirmenidir. Alanı Kimya’dır ama beşeri bilimlerle yakından ilgilenir. Gerçeğe ulaşmak için bilimsel şüphecilik ve bilimsel yöntemlerin kullanılması gerektiğini savunur.

Fatih Birinci

Psikoloji Editörü

Farklı zamanlarda ve bölümlerde Koç, 19 Mayıs, ODTÜ ve Uludağ Üniversitesi’nde eğitim almıştır. Favori alanı psikolojidir. Evrimi gerçekten anlayıp da dünyası sarsılmayan insanları anlamamaktadır.

Onur Göksel Yokuş

Felsefe Editörü

Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü Lisans öğrencisi. Uzun zamandır felsefe okumaları yapmakla birlikte analitik felsefe okumalarını nispeten yeni gerçekleştirmekte. Zihin felsefesi ana çalışma alanı.

Talha Gülmez

Felsefe Editörü

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği okuyor. Yoğunlaştığı alanlar ahlak ve siyaset felsefesi olmakla birlikte politik iktisat ve evrimsel biyoloji de ilgisi kapsamına girmektedir.

Site Yöneticisi

5 Kasım 2010'da kuruldu. Türkiye'nin en çok ziyaret edilen popüler bilim sitelerinden birisi; ancak en büyük olmak yerine, en faydalısı olmaya azmediyor. Bu yolda kararlılıkla çalışmayı sürdürüyor.

Alican Başdemir

Bilim Felsefesi Editörü

Felsefe lisansüstü öğrencisidir. Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunudur. İlgi alanları: genel bilim felsefesi, biyoloji ve zihin-beyin bilimlerinde açıklama kuramları ve modelleme.

Ezgi Altınışık

Antropoloji Editörü

Evrimsel Biyolog. İstanbul Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans, Ostrava Üniversitesi Biyoloji ve Ekoloji Bölümü doktora mezunu. Hacettepe Üniversitesi Antropoloji Bölümünde çalışıyor.

İsmail Güderer

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Biyoloji mezunu. ODTÜ'de aynı bölümde yüksek lisans öğrencisi ve araştırma görevlisi. İlgi alanları; kanser, epigenetik, evrimsel biyoloji ve biyoenformatik.

Işın Altınkaya

GNU/Linux ve Özgür Yazılım savunucusu. Evrimsel biyoinformatik, populasyon genetiği ve istatistiksel genomik alanlarında doktora çalışmalarına Danimarka'da Kopenhag Üniversitesi'nde devam ediyor.

Asrın Akıncıoğlu

Canlıları tanımaya ve tanıtmaya çalışan, araştırmayı seven biri. Trakya Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde okuyor. Entomoloji ve psikoloji ilgi alanları.

Bahar Patlar

Evrimsel biyolog, doktor. Üreme biyolojisi ve eşeysel özelliklerin evrimi ve bu özelliklerin türleşmeye katkısı üzerine araştırmalarına Winnipeg Üniversitesinde devam ediyor.

Efe Yamaç Yarbaşı

Havacılık Mühendisliği Editörü

Odtü Makine'yi bitirdikden sonra Boğaziçi Makine'de tıbbi robotik üzerine masterını tamamladı. Şu anda Georgia Tech'te Havacılık Mühendisliği bölümünde doktora yapıyor

Babür Erdem

Kurucu, Bilim Editörü

Evrim Ağacı'nın isim babasıdır. Lisans ve yüksek lisansını ODTÜ Biyoloji Bölümü'nde tamamlamış, doktorasını da ODTÜ Biyoloji Bölümü'nde sürdürmektedir.

Emrah Safa Gürkan

Doç. Dr.

Doç. Dr. Georgetown '12, Bilkent '03 & 06. TÜBA Genç Bilim İnsan Ödülü. 14. Kadir Has Gelecek Vaadeden Bilim İnsanı Ödülü, TÜBA En İyi Monograf Ödülü

İnanç Baral

Veteriner Hekim ve Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Veteriner Fakültesi Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü Biyometri ve Genetik Anabilim Dalı Öğretim Elemanı.

Emir Ali Açılan

Istanbul'da doğdu. 2018 yılında Istanbul Alman Lisesi'nden mezun oldu. Free University of Berlin'de (Freie Universität Berlin) İktisat lisansı yapmaktadır.

Osman Öztürk

2019 ODTÜ İktisat bölümü mezunu ve halihazırda Galatasaray Üniversitesi İktisat bölümü yüksek lisans öğrencisidir.

Oğuzhan Kiper

Kimya Editörü

Ege Üniversitesi Kimya Bölümü mezunudur. Galaksilerin kimyasından DNA'nın kimyasına kadar her şey ilgi alanıdır.

Göksu Avar

LMU München'de Moleküler Hücre Biyolojisi alanında yüksek lisans yapmakta, İTÜ MBG mezunu.

Dr. Müge Çevik

Enfeksiyon Hastalıkları Editörü

İngiltere'de St Andrews Universitesi’nde enfeksiyon hastalıkları ve viroloji uzmanı.

Dilan Emektar

Gökçin Çınar

Havacılık Mühendisliği Editörü

Reyhan Koç Orman

Sude Akman

Kıdemli Yazarlar

Ahmet Özkaya

Arzu Recep

20 yaşında, birkaç yıldır bilimle amatörce ilgilenen bir gen makinesi. Biyoloji, fizik ve bu alanların alt dallarına ilgi duyar. Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir.

Barış Dallı

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim görmektedir. Evrim mekanizmaları, filogenetik, beşeri ve doğal coğrafya, kültürel antropoloji ve toplumsal dönüşümlerin tarihi alanlarında okumaktan oldukça hoşlanır.

Çağlayan Taybaş

İYTE MBG mezunudur. Klinik araştırma sektöründe kapitalizme hizmet ediyor. Beyin ile kafayı bozmuş olup sürekli araştırır.

Canberk Çolak

1996 doğumlu bir bilim meraklısı. Lisansı beslenme bilimi üzerinedir ama tuhaf bulduğu, kafasında soru işareti yaratan her olay hakkında araştırır ve yazar.

Emre Oral

Eric Rose

Yüksek Lisansı'nı "Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg" Felsefe programında sürdürmektedir. Uzman araştırma alanları; ontoloji (varlık felsefesi) ve bilim felsefesidir.

Erinç Yurtman

Gökhan Eren

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi doktora öğrencisi.

Meriç Öztürk

ODTÜ Biyoloji Bölümü mezunudur. ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’nde yüksek lisansını sürdürmekte, Parkinson üzerine çalışmaktadır. Biyolojinin her alanına ilgi duymakta ama sinirbilimin yerini ayrı tutmaktadır.

Övgü Kayadelen

2003'te Hacettepe Üniversitesi Kamu Yönetimi'nden mezun oldu. Astronomi, gezegen bilimi, psikoloji ile ilgileniyor ve en çok bilim felsefesi ile heyecanlanıyor.

Ozan Zaloğlu

Süleyman Demirel Üniversitesi Çevre Bölümü öğrencisiyim. Benim için bir okul gibi olan Evrim Ağacı'nda bilim gazeteciliğini ve tercümanlığını öğrendim. Şimdi bilimin ışığını başkalarına da yaymaya çalışıyorum.

Samet Aytekin

Suat Ayöz

1986 ve 89 yillarinda ODTU EEMB'den BSc. ve MSc., 2008 yilinda Cambridge Universitesi'nden doktora derecesi aldi. 1991 yilindan beri Turkiye disinda yasiyor.

Yasemin Akın

Boğaziçi University, Department of Molecular Biology and Genetics Kadıköy Anadolu Lisesi

Zeki Doruk Erden

École Polytechnique Fédérale de Lausanne'da Robotik ve Yapay Zeka konularında lisansüstü çalışmalarını yürütmektedir. ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunudur. 2014'ten beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır.

Zeynep Şeniş

Marmara Üniversitesi Çevre Mühendisliği mezunu. İkinci üniversite olarak Anadolu Üniversitesi'nde Dış Ticaret okuyor. İlgi alanları, sürdürülebilirlik, uzay bilimleri, iklim değişikliği.

Yazarlar ve Çevirmenler

Aktif Yazarlar
İnaktif Yazarlar

Gencay Kaan Polat

Göktuğ Kaçıra

Evrim Ağacı'nda yazar. AGU Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü öğrencisi. Yaşam Ağacı'nı düzenleme ve geliştirmeye odaklanmış durumda. İlgi alanları: Taksonomi, Zooloji, Etoloji ve Evrimsel Biyoloji.

Berkay Kalaycık

Başta, ekoloji ve evrimsel biyoloji olmak üzere doğa bilimlerinin her alanına meraklıyım. Bunun yanında, felsefe ve bilim tarihine de ilgi duyarım.

Tuğçem Müge Gür

Melih Tuzla

Ali Emir Orhan

Evrimsel biyoloji, mikrobiyoloji, psikoloji, paleoantropoloji, etnografya, din felsefesi, uluslararası ilişkiler hakkında araştırmalar yapıyor. Uluslararası İlişkiler ve Antropoloji okuyor.

Aslı Ece Koçak

Orta Doğu Teknik Üniversitesi öğrencisi. İlgilendiği spesifik bir alan olmadan doğru bilgiye ilgili bir genç.

Ali Arif Çekici

Mücahid Köse

Yapay zekanın geleceği ve yıldızlararası yolculuk gibi geleceğe dair konular başta olmak üzere bilim ve teknolojiye inanılmaz bir ilgi duyan, sorgulama ve araştırma tutkunu bilimsever bir genç.

Binnur Balantekin

İlgi alanlarım: Tıp, Genetik, Nadir Hastalıklar

Melissa Altın

Alper Aslan

Matematik Öğretmeni

Yusuf İğın

Kozmosa meraklı genç.

Fizzə Rəsul

Platonun mağarasından çıkan güruh

Berat Demir

Allanur Kurtov

Felsefe ile ilgilenirim, yüksek lisans peşindeyim.

Gülay Kaya

Boğaziçi Üniversitesi - Moleküler Biyoloji ve Genetik

Emre Mor

Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği öğrencisi. İlgi alanları felsefe, kimya ve iktisattır.

Gamze Özata

Koç Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü öğrencisidir. Psikoloji ile çift anadal yapmaktadır.

Feyza Delibalta

Gonca Çelik

Gıda Yüksek Mühendisi. Gıda kaynaklı patojenlerin davranışları, hastalık oluşturma mekanizmaları ve gıda güvenliği uzmanlık alanıdır.

Furkan Eren

Ahmet Uğur Avcı

Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Tıp Fakültesi Hava ve Uzay Hekimliğinde Araştırma Görevlisi Doktor

Ali Rıza Sasani

Tansel Efe Büyükkasap

Cihan Mert Yardım

Salih Omurtay

Muhsin Alperen Yılmaz

Fırat Üniversitesi biyolojik bilimler departmanı; YÖK temel bilimler destekli biyoloji (lisans) öğrencisi. Düşünmeye ve paylaşmaya değer; intellekt bilgi ve fikirler.

Dilara Aydın

Dilara Karabekmez

Betül Efe

Öykü Yeşilova

Zeynep Şanlı

Alev Günal

Kürşat Maral

Ali Ergül

Zeynep Sude Kaçar

Mehmet Samet Acar

Ece Eroğlu

Serkan Yasin Dirice

İstanbul Teknik Üniversitesi Meteoroloji Mühendisliği birinci sınıf öğrencisi. İklim Değişikliği, Sinirbilim, Evrimsel Biyoloji ve Beslenme Bilimi ilgi duyduğu alanlardır.

Melisa Bozkurt

Diş hekimi. Şu an Marmara Üniversitesi Oral ve Maxillofasiyal Radyoloji Anabilim Dalında doktora yapmakta. Hem bilimi hem de kurgusunu sever. Özel ilgi alanları ise radyoloji, mikrobiyoloji, kök hücre çalışmalarıdır.

Şölen Hocaoğlu

2016 yılından beri İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği ve Ekonomi çift anadal programında eğitim görmektedir. Davranışsal Ekonomi ve Yeşil Ekonomi alanlarına ilgi duymaktadır.

Engincan Avcı

Eren Çiftci

Emre Odabaş

Anıl Kocabaldır

Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümü girişli, Ege Üniversitesi Fizik Bölümü mezunu. Dokuz Eylül Üniversitesi Fizik Bölümü'nde yüksek lisans öğrencisi. İstatistiksel Fizik/Spin Sistemleri ile ilgileniyor.

İnci Şardağ

Nilüfer Tek

Hacettepe Üniversitesi Tıp öncesinde İngilizce hazırlık öğrencisi. Boş ve boş olmayan zamanlarında bir şeyler okuyor ve yabancı dil ile çizimde kendini geliştiriyor. Gönüllü çeviriler konusunda şansını deniyor.

Mert Taşdemir

Matematikle haşır neşirdir, özel olarak ölçü teorisi ve diferansiyel geometri alanlarına ilgilidir. Yazıları ağırlıklı olarak matematik içeriklidir, eser miktarda bilgisayar bilimi, meteoroloji ve fizik içerebilir.

Eda Alparslan

İdil Itır Demiralp

Mehmet Furkan Sağlam

20 yaşında, bilim meraklısı ve kendini bu amaç uğrunda geliştirmeyi isteyen,Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (Makine Mühendisliği) öğrencisidir.Fizik,felsefe ve matematik alanına ilgi duyar.

Feyza Emre

Hilal Badoğlu

Selçuk İlanbey

Matematik öğretmeni aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Tarih Bölümü öğrencisi. İlgi Alanları; Antik Yunan Şehir Devletleri tarihi, Ahameniş Devleti tarihi, Anadolu ve Mezopotamya tarihi.

Hacer Aslan

Sevcan Aslan

Atılım Üniversitesi Endüstri mühendisliği bölümünden 2020 yılında mezun oldum. Netkent Üniversitesi yazılım mühendisliğine kayıt oldum. Bir de Anadolu üniversitesi felsefe bölümüne açık öğretimden devam ediyorum.

Elif Dilek

Ali Mert Turaçlar

Yeditepe Üniversitesi Fizik Bölümü lisans öğrencisidir. Teorik fizik başta olmak üzere fizik, en büyük ilgi alanıdır. Felsefe ve doğa bilimleri üzerine araştırma yapmayı sever.

Erdal Kozan

Ege Üniversitesi'nde psikoloji lisansımı tamamladıktan sonra Yaşar Üniversitesi'nde psikoloji alanında yüksek lisans yaptım ve şimdilerde Dokuz Eylül Üniversitesi'nde psikoloji alanında doktorama devam ediyorum.

Ege Göksün

Kadıköy Anadolu mezunu ve Boğaziçi Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği okuyor. 1 sene yurtdışı eğitimi dışında astronomi ve moleküler biyoloji alanlarına oldukça ilgili. Zekanın gelişimi üzerine ayrı bir ilgisi var.

Özgem Uysal

İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi 4. Sınıf öğrencisi. Mesleğini büyük bir tutkuyla öğreniyor. Öğrenmek,okumak, araştırmak ve keşfetmek en büyük tutkusudur.

Elif Hazal Kaya

Ali Güneş

Ege Özmeral

Kaan Yılmaz

Edanur Şirin

Uludağ Üniversitesi Fizik bölümü öğrencisidir. UÜ Astronomi Topluluğu'nun kurucusudur. Amatör Astronomi ve gökyüzü gözlemciliği kültürünü oluşturmak için yaptığı çalışmalar yapmıştır. Astrofizik ile ilgilenmektedir.

Kaan Ölge

Seçkin Eroğlu

1985 izmir doğumlu. ODTÜ Genetik çıkışlı. Moleküler bitki fizyoloğu. Evrimi anlatan çocuk kitabı hazırladı. ODTÜde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Ömer Ekmel Kara

Galileo Galilei Italyan Fen Lisesi mezunuyum, Bahçeşehir Üniversitesin'de 3. Sınıf Moleküler Biyoloji öğrencisiyim. Evo-Devo, De-extinction, Gen terapisi ve Bioinformatik alanlarıyla ilgiliyim.

Özgün Kabacaoğlu

Osmanlı 17. yy. reformları ve askeri devrim alanında uzmanlaşmıştır. Yönetim tarihi ve felsefesi üzerine akademik çalışmaları sürmektedir. Yayınlanmış hikaye kitapları bulunmaktadır.

Kaan Kanara

17 yaşında. Anadolu Lisesi öğrencisi. Başta Astronomi, Fizik, Yapay Zeka ve Bilgisayar Bilimleri olmak üzere; Astrofizik, Kozmoloji (kısaca uzay bilimleri) ve Matematik alanlarını seviyor.

İrem Başkan

Orta Doğu Teknik Üniversitesi ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği öğrencisiyim. Biyoloji, sosyoloji ve psikoloji ilgi alanlarında yazı yazmayı ve okuma yapmayı çok sevmekteyim.

Yusuf Can Semerci

Yeditepe Üniversitesi'nde Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi üzerine doktora yapıyor. Bilim ve Gelecek dergisinde ara ara yazıyor, çeviri yapıyor. Vakit buldukça bilimkurgu okuyor.

Dilar Topuz

Serbest avukatım fakat bilime olan özel ilgimi ve üç yıl okuduğum İngiliz Dili ve Edebiyatı eğitimimi birleştirip işe yarar hale getirebileceğim çeviriler yapmak için geldim

Cansu Erdem

Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde lisans öğrencisi. Nörofarmasi, antropoloji, evrimsel nörobilimle ilgileniyor. Akademide nörofarmasi üzerine çalışmayı amaçlıyor.

Murat Demir

Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi son sınıf lisans öğrencisi olarak internet üzerinden çeşitli dergilerde çevirilerimi okuyuculara sunmaktayım.

Yasin Aktaş

Marmara Üniversitesi Fen Bilgisi/ Fen Bilimleri Öğretmenliği bölümünden mezun oldum. 8 yıl kadar özel öğretim kurumlarında öğretmenlik yaptıktan sonra 2012'de kamuda çalışmaya başladım.

Muhammed Musab Akdağ

Sürekli sorgulayan, bilim kurguya bayılan, en sevdiği bilim dalları Biyoloji, Kimya, Tıp olan, doğa fotoğrafçılığına aşık bir Homo sapiens.

İlknur Zeybekoğlu

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji öğrencisi. Başta Zooloji, Botanik ve Evrimsel Biyoloji olmak üzere biyolojinin her alanıyla ilgilenmektedir.

Tuğçe Çakmak

1997, İstanbul doğumlu. Kimya mühendisi. Çeşitli platformlarda gönüllü olarak haber çevirileri yapıyor, haber yazıları yazıyor.

Yiğit Ertan

Boğaziçi üniversitesi kimya bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte. İlgi alanları teorik kimya ve matematiksel kimya.

Tuğçe Barut

Eskişehir Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü öğrencisi. Kimya, astronomi, çevre ve sürdürülebilirlik ilgi alanları.

Ruhiye Erulaş

Hacettepe Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı mezunu, dizi, film, belgesel, kitap çevirmeni, editör.

Ünsal Demirbaş

Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yüksek lisans öğrencisi, müzikle ve sporla uğraşır.

Yağız Serhat Ünlü

Deniz Uyanık

Psikoterapist

Bolton Üniversitesinden MBA ve MSC Davranışçı Bilişsel Psikoterapiler mezunu. Psikoterapist. İngilizce, Japonca birazda Yunanca konuşur. Belirli aralıklarla Kızıl Haç'ta psikoloji öğretir.

Aziz Koç

Uluslararası Final Üniversitesi (KKTC) psikoloji lisans eğitimi aldım. Yatay geçişten sonra İstanbul Arel Üniversitesinde mezun oldum ve aynı üniversitede klinik psikoloji yüksek lisans okuyorum.

Kemal Yüksel

Üsküdar Üniversitesi Tarih, Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümü öğrencisidir.

Metehan Ölçer

3 Üniversite okuyorum. Mühendislikten mezun olmak üzereyim. 5 senedir farklı sektörlerde çalışıyorum. Dijital medya, mühendislik uygulamaları, çevirmenlik ve pazarlama üzerine freelance çalışmalar sürdürüyorum.

16 yaşında ve Lise 2'ye giden bir öğrenciyim. Genel olarak Osmanlı İmparatorluğu üzerine araştırmalar yapıyorum. İlgi alanlarım Tarih/Osmanlı İmparatorluğu tarihine yönelik. İleride tarih okuyup profesör olmak istiyorum.

Seda Baykal Köse

Araştırmacı. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik bölümü Doktora mezunudur. Çalışmalarını kanser biyolojisi ve genetik hastalıklar üzerine yürütmektedir. Diğer ilgi alanları: biyokimya, evrim, sosyoloji

Utku Can Kemeç

Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Bölümünde eğitimine devam etmektedir. Özel ilgi alanı rejeneratif endodontik tedavilerdir. Afrika'nın çeşitli bölgelerinde sağlık organizasyonları düzenlemektedir.

Asude Didar Özsoy

Bartın Fen Lisesi'nden mezun oldu. Hacettepe Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği lisans öğrencisidir. IEEE Hacettepe EMBS koordinatörüdür. İlgi alanları: Kuantum fiziği, astronomi, biyomedikal ve beyin araştırmalarıdır.

Kübra Bozkurt

Hacettepe Üniversitesi İngilizce Mütercim Tercümanlık 4. sınıf, Anadolu Üniversitesi Sosyoloji 2. sınıf öğrencisi. Edebiyatla, toplumsal cinsiyet sosyolojisiyle ve kendisini geliştirebildiği kadarıyla politikayla ilgili.

Gökçe Başbuğ

Öğretim Üyesi. İstanbul Üniversitesi Felsefe ve Psikoloji lisans, Psikoloji yüksek lisans, MIT Sloan doktora mezunu. İş ve istihdam alanlarında araştırma yapıyor, kriz yönetimi ve araştırma yöntemleri dersleri veriyor.

Batuhan Aydın

Batuhan Aydın, birçok web sitesinde okur ve yazarlık yaptıktan sonra bazı eksiklikler fark ederek ve kendi kafasındakileri gerçekleştirebilmek için kozmikdeniz.com' u kurmuş. Bu alanda yazılar yazmaya devam etmektedir.

Bingül Kemiksiz Uzel

2015 yılından beri Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezinde Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber olarak görev yapmakta, Namık Kemal Üniversitesinde Davranış Nörobilimi alanında doktora programına devam etmektedir.

Mehmet Yılmaz

1998 Mersin doğumluyum. Çeşitli alanlarda bilgi sahibi olmayı ve bilgi sahibi olurken bunu insanlarla paylaşmayı seviyorum ayrıca dünyaya bakış açımı değiştiren her bir bilgiyi altın niteliğinde görüyorum.

Nurlan İsayev

Sumqayıt Dövlət Universiteti, Tarix Coğrafiya Fakültəsi, Tarix Coğrafiya müəllimliyi, II Kurs Sumgayit State University, Faculty of History and Geography, Teacher of History and Geography, II Course

Halilhan Yonka

Bilimi anlamayı-anlatmayı seviyorum. İleride astrofizikçi olmak istiyorum. @otagbilim adında bir sayfam var, çeşitli sitelerde/dergilerde bilim köşesinde yazarlık yapıyorum. Profesyonel olarak basketbol oynuyorum.

Erkan Remzi Ulman

Mutluluğun sürekli kılınması değil bilincin yoğunlaştırılması ve bilginin zenginleşmesi amacında. Popüler bilimin gerçek vurgusunun takipçisi kimya mühendisi. Davranışsal ekonomi ve nöroiktisat hayranı.

Duru Özeren

Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği Hazırlık sınıfı öğrencisi. Biyoloji ve evrimle ilgilenmeyi çok seviyor, Boğaziçi Üniversitesi Bilim Kulübü Evrim Ağacı Alt Kurulu üyesi, çevirmen ve editörü.

Dilay Eldoğan Eken

ODTÜ Psikoloji mezunuyum. Hacettepe Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans ve doktora programlarını tamamladım. Şema Terapi yaklaşımını benimseyen bir psikoterapist olarak çalışmalarıma devam ediyorum.

S. Deniz Han

Teorik Fizikçi. Lisanslarını İstanbul Üniversitesi Fizik ve Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümlerinde tamamlamıştır. İstanbul Üniversitesi Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği programında Doktora öğrencisidir.

Deniz Gültekin

Mersin Üniversitesi Tarih Bölümü Yüksek Lisans mezunudur. Bilim Uzmanı olarak çalışmalarını sürdürmektedir. İlgi alanları; Evrim Teorisinin Tarihçesi, Astrobiyoloji, Bilim Tarihi ve Doğa Felsefesi'dir.

Sinem Özcan

Ankara Üniversitesi Biyoloji Bölümü mezunu. Çevre Biyoteknolojisi ve Adli Biyoloji yüksek lisans programlarını tamamladı. Ankara Üniversitesi Biyoloji Bölümü bünyesinde doktora eğitimine devam etmekte.

Emre Kuvan

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Felsefe Bölümü öğrencisiyim. Gök bilimi ve bilim tarihi hakkında amatör olarak araştırmalar yapıyorum. Bilimin daha çok konuşulmasını isteyen ve düşünenlerdenim.

Yağmur Çakır

Yağmur Çakır,18 yaşında bir bilim tutkunu; evrimsel biyoloji ve genetikle ilgileniyor.

H. Kumsal Taştepe

İlgilendiği alanlar: Evrimsel Biyoloji / Moleküler Biyoloji / Tıp / Moleküler Gastronomi

Hüseyin Kocakuşak

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans öğrencisi.

Uğur Sarıçam

Sidal Koyuncuoğlu

Sayra Kızılçullu

Savaş Yücel

Talha Yaşar

Bengisu Erdem

Hacettepe Üniversitesi Fransızca ve İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümünde lisansını sürdürmektedir. Bir dilci olmasına rağmen bilimin farklı alanlarına ilgi duymakta ve kendisini bu yönde geliştirme çabası içindedir.

Pervin Kara

Seda Ürgüplü

Sezai Mertadam

Murat Koyun

Yusuf Yazar

Evrim Ağacı Site ve Sosyal Medya Moderatörü. Safsata avcısı bir öğrenci.

Alican Anlayan

Rawenna Group bünyesinde çalışmaktayım. İmalat Mühendisiyim.

Filiz Pehlivan

Makina Mühendisi, Isıtma-Havalandırma-Klima Sistemleri Uzmanı

Cansu Yazıcı

Atılım Üniversitesi mühendislik son sınıf öğrencisiyim.

Zehra Sarı

Boğaziçi Üniversitesi- Moleküler Biyoloji ve Genetik

Uğur Başdaş

Disiplinler arası bilim yapmak devrimdir.

Zübeyde Nur Özbek

Ceren Bayraktar

Fatma Yaşın Tekizoğlu

Ezgi Ersoy

Mehmet Bıçakçı

Mehmet BIÇAKÇI, Üstün Zekalıların Eğitimi alanında Hacettepe Üniversitesinde doktora öğrencisidir. Zekanın yapısı, yaratıcılık, zeka ve psiko-sosyal özellikler, zekanın eğitsel yansımaları ile ilgilenmektedir.

Şiyar Özmen

Barış Can Başman

Neslihan Güçlü

Hakan Turan Kiriş

Ege Üniversitesi tıp fakültesi öğrencisi,onkoloji,felsefe ve biyoloji meraklısı

Emre Sarı

Norveç Arktik Üniversitesi'nde sağlık ekonomisi alanında doktora yapıyorum. Nesiller arası sağlık aktarımı üzerinden sağlıktaki sosyal eşitsizliklerle ilgileniyorum. Modern toplumda eşitsizlikler üzerine ders veriyorum.

İTÜ iGEM Takımı

Onursal Yazarlar

Aslıhan Niksarlı

Bahar Tunçgenç

İnsanların, özellikle de çocukların, sosyal ilişkileri nasıl kavradıklarına ve dayanışma, ortaklaşma davranışlarının bilişsel, motor, gelişimsel ve evrimsel temellerine meraklı birisiyim.

Bahar Kılıç

Çağhan Kızıl

Almanya Nörodejeneratif Hastalıklar Merkezi'nde (DZNE) doçent olarak görev yapıyor. Araştırma alanları: Nöral kök hücreler, Alzheimer, rejenerasyon, zebra balıkları ve insan beyninin 3 boyutlu modellenmesi.

Can Kayacılar

Cem Terzi

Prof. Dr.

Kolorektal cerrah. International Scholarship Ödülü sahibi. Binlerce tıp öğrencisi, yüzlerce genel cerrahi uzmanı ve onlarca kolorektal cerrahın yetiştirilmesine katkı sunmuştur.

Doç. Dr. Samiye Demir

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü Zooloji Anabilim Dalında öğretim üyesi. Uzmanlık alanları parazitoloji, vektör biyolojisi, protozooloji ve davranış biyolojisi.

Dr. Bilgenur Baloğlu

Sequential Skin adlı start up'ta biyoenformatik baş araştırmacısı olarak çalışıyor ve cilt mikrobiyota karakterizasyonunu daha ekonomik ve daha hızlı hale getirmeye odaklanıyor.

Dr. Mehmet Somel

Dr. Umut Yıldız

Astrofizikçi

NASA Jet Propulsion Lab'da (JPL) derin uzay iletişimi ve astrofizik çalışmaktadır. Leiden Üniversitesi Gözlemevi’nde Astrokimya ve Molekül Astrofiziği alanında doktora yapmıştır. Popüler bilim yazarı ve konuşmacıdır.

Dr. Zeynep Tüfekçi

Sosyolog

Yazar, tekno-sosyolog. University of North Carolina'da doçent doktor, Harvard Üniversitesi'nde fakülte öğretim üyesi. Yükselen teknolojilerin politika ve şirket sorumluluğu bağlamındaki sosyal etkilerini araştırıyor.

Emin Yoğurtcuoğlu

Freddy Igiebor

Botanik bilimci. Max Planck Enstitüsü (Almanya) Kimyasal Ekoloji programında Doktora öğrencisidir. İstanbul Üniversitesi'ne bağlı bir AR-GE merkezinde Bitki Genetiği çalışmalarına devam etmektedir.

G. Deniz Salalı

University College London’da Evrimsel Antropoloji öğretim üyesi ve Britanya Akademisi araştırmacısı.

Gülşah Güler

Antropolog ve Paleontolog. Ankara Üniversitesi Paleoantropoloji/Doktora. Çalışmalarını Rhinocerotidae başta olmak üzere omurgalı memelerin evrimi, sistematik taksonomisi ve paleoekolojileri konularında sürdürmektedir.

Güngör Budak

Gürhan Öztürk

Öğretmen. Yazar. Böcek bilimci. Ege Üniversitesi Mezunu. Doktorasını böcek immünolojisi alanında tamamlamaktadır. Bilimkurgu türünde Varoluş adında romanı vardır. Evrim Ağacı'nda böcekler üzerine yazıları bulunmaktadır.

İsmail Yamanol

Mehmet Saltuerk

Mehmet Ali Döke

Oğuzhan Beğik

Okan Ö. Cinemre

Kabataş Erkek Lisesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Tıp fakültesi mezunu. Beyin, Omurga ve Sinir Cerrahisi Uzmanı hekim. 25 yıldır tiyatro ile uğraşıyor. Aklın Yolu Düşünce Topluluğu kurucu üyesi.

Onur Özer

Özgür Gür

Prof. Dr. Bayram Tekin

Prof. Dr. Ener Çağrı Dinleyici

Profesör Doktor, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı

Prof. Dr. Ergi Deniz Özsoy

Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol

Tıp profesörü, bulaşıcı hastalıklar uzmanı, Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde çalışıyor, evli ve 1 çocuk sahibi.

Prof. Dr. Hakan Yaman

Aile Hekimi

Prof. Dr. Aile Hekimliği Uzmanı. Süleyman Demirel ve Akdeniz Üniversitelerinde spor hekimliği, kanser tarama merkezi ve aile hekimliği kürsüleri kuruluş çalışmalarında bulundu.

Prof. Dr. Kerem Cankoçak

Selen Gündüz

Dil/Konuşma Bozukluğu Uzmanı

Hacettepe Üniversitesi Mezunu. Dil ve Konuşma Bozuklukları alanında doktorasını Texas Tech University Health Sciences Center’da tamamladı.

Semih Tareen

Virolog, metalkafa, film yapımcısı, denizci. Hücre ve gen terapisi tedavileri geliştiriyor. Washington Üniversitesi Moleküler & Hücre Biyolojisi Bölümü'nden ve Fred Hutch Enstitüsü'nden doktorası var.

Soner Albayrak

Fizik Editörü

Kuramsal fizik üzerine yoğunlaşan fizik doktora öğrencisi.

Süha Derbent

Fotoğrafçı

Tansu Daylan

Dr.

Karanlık madde, ötegezegenler ve yapay öğrenme gibi konularda araştırma yapan bir astrofizikçi ve elektronik mühendisidir.

Turan Tufan

Yazar/Çevirmen

Virginia Üniversitesinde immunoloji alaninda doktora öğrencisi.

Moderatörler

Tuygur Can Seçkin

İnşaat Yüksek Mühendisi. YTÜ mezunu. Çelik konstrüksiyon sektöründe çalışıyor. Amatör bir bilim sever ve anlatıcısı. Profesyonel meraklı.

Evrim Ağacı Site ve Sosyal Medya Moderatörü. Safsata avcısı bir öğrenci.

Ali Aslan