EKİBİMİZ

Yöneticiler

Çağrı Mert Bakırcı

Kurucu, Baş Editör

Evrim Mühendisi. Evrim Ağacı'nın kurucusu ve idari sorumlusu. Bilim anlatıcılığı ve popüler bilim yazarlığı ile uğraşıyor. ODTÜ mezunu. Doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden evrimsel robotik alanında aldı.

Ashlee Lane Bakırcı-Taylor

Bilim Baş Danışmanı

Beslenme bilimci ve diyetisyen. Yüksek lisans ve doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden aldı. Evrim Ağacı'nda Bilim Danışma Sorumlusu, yazar ve İngilizce içerik genel editörü.

Eyüp Can Akman

Teknik İşler Sorumlusu

Yazılımcı, skeptik ve popüler bilim takipçisidir. 2017'den beri Evrim Ağacı'nın teknik sorumlusu olarak görev almaktadır. Sitenin altyapısından, geliştirilmesinden ve teknik projelerinden sorumludur.

Genel Editörler

AyşegülŞenyiğit

Evrim Ağacı'nın genel editörü, popüler bilim yazarı ve çevirmenidir. İstanbul Üni. İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunudur. Yıldız Teknik Üni. Yabancı Diller Yüksek Okulunda İngilizce öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır

BabürErdem

Kurucu, Bilim Editörü

Evrim Ağacı'nın isim babasıdır. Lisans ve yüksek lisansını ODTÜ Biyoloji Bölümü'nde tamamlamış, doktorasını ise ODTÜ Sağlık Bilişimi Bölümü'nde nörobilim dalında sürdürmektedir.

C. CanerTelimenli

Astronomi Editörü

Evrim Ağacı editörü, hayatta anlaşılması zor olan her kavramın ne kadar alakasız görünürse görünsün bilgi ile anlam kazandığına şahit olmuş biri. Asıl alanı iktisat olsa da her şeyin temeli fizik en çok ilgisini çeker.

DamlaŞahin

İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı mezunu. Doğal bilimlere özellikle de "fizik" bilimine yoğun bir ilgisi bulunmaktadır. Yabancı diller ilgi alanları arasındadır. Aktif olarak "İşaret Dili" konuşabilmektedir.

Emir AliAçılan

Istanbul'da doğdu. 2018 yılında Istanbul Alman Lisesi'nden (Deutsche Schule Istanbul) mezun oldu. Berlin Özgür Üniversitesi'nde (Freie Universität Berlin) İktisat (Volkswirtschaftslehre) lisansı yapmaktadır.

MertKaragözoğlu

Çeviri Genel Editörü

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisidir. 2013 senesinden beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır. İlgi alanları: Nöro ve bilişsel bilimler, antipsikiyatri, psikoterapi, kıta felsefesi ve göstergebilim.

PedramTürkoğlu

Evrim Ağacı genel editörüdür. Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. İlgilendiği bilim dalları paleobiyoloji, zooloji, anatomi, immünoloji, mikrobiyoloji, tıp ve evrimsel biyolojidir.

ŞuleÖlez

Genel Editör

ODTÜ EEE '88 mezunudur. Evrim Ağacı'nda genel editörlük ve çevirmenlik yapmaktadır. Ayrıca Kırsal Çevre Derneği'nin aktif üyesidir. İlgi alanları Türkçe ve İngilizce dilleriyle başta bitkiler olmak üzere tüm canlılardır.

1. Nesil Editörler

AlicanBaşdemir

Felsefe lisansüstü öğrencisidir. Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunudur. İlgi alanları: genel bilim felsefesi, biyoloji ve zihin-beyin bilimlerinde açıklama kuramları ve modelleme.

ArdaAteş

Ankara Fen Lisesi'nden mezun oldu. Boğaziçi Üniversitesi'nde Psikoloji eğitimi alıyor. İlgi alanları arasında sosyal, klinik ve bilişsel psikolojinin yanında biyoloji, felsefe ve sinirbilim yer alıyor.

Arsel BerkatAcar

Skeptisizm Editörü

Saha mimarı, yurtdışı satış temsilcisi ve skeptisizm yazarı. 2012 senesinden beri Psödobilim ve Bilimsel Şüphecilik üzerine özgün makale yazmakta ve çeviriler sağlamaktadır.

Berat MutluhanSeferoğlu

Bilkent Üniversitesi Felsefe Bölümü lisans öğrencisidir. Başta metafizik ve din felsefesi olmak üzere felsefenin çoğu alanıyla ilgilenir. Felsefe dışında evrimsel psikoloji, metal müzik ve RPG oyunlarıyla ilgilenir.

BerilDursunkaya

Sözlük Genel Editörü

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.

EvrimAğacı

Site Yöneticisi

5 Kasım 2010'da kuruldu. Türkiye'nin en çok ziyaret edilen popüler bilim sitelerinden birisi; ancak en büyük olmak yerine, en faydalısı olmaya azmediyor. Bu yolda kararlılıkla çalışmayı sürdürüyor.

EzgiAltınışık

Antropoloji Editörü

Evrimsel Biyolog. İstanbul Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunu. İnsanın evrimsel geçmişi ve popülasyon tarihi konusundaki doktora çalışmalarına Çekya'da devam ediyor.

FatihBirinci

Farklı zamanlarda ve bölümlerde Koç, 19 Mayıs, ODTÜ ve Uludağ Üniversitesi’nde eğitim almıştır. Favori alanı psikolojidir. Evrimi gerçekten anlayıp da dünyası sarsılmayan insanları anlamamaktadır.

İnançBaral

Veteriner Hekim ve Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Veteriner Fakültesi Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü Biyometri ve Genetik Anabilim Dalı Öğretim Elemanı.

IşınAltınkaya

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde lisans öğrencisi. GNU/Linux ve Özgür Yazılım savunucusu. Populasyon genetiği biyoinformatiği ve evrimsel genomikte yapay zeka uygulamaları üzerine çalışıyor.

İsmailGüderer

Kadir ToykanÖzdoğan

Antropoloji Editörü

İstanbul Üniversitesi Antropoloji ve Prehistorya (çift anadal) mezunu. Viyana Üniversitesi Antropoloji Bölümünde master öğrencisi ve laboratuvar teknisyeni. İlgi alanları; insan evrimi, evrimsel biyoloji, paleogenetik.

Meltem ÇetinSever

Evrim Ağacı yazarı ve çevirmenidir. Alanı Kimya’dır ama beşeri bilimlerle yakından ilgilenir. Gerçeğe ulaşmak için bilimsel şüphecilik ve bilimsel yöntemlerin kullanılması gerektiğini savunan doğa aşığı bir hümanisttir.

OğuzhanKiper

Ege Üniversitesi Kimya Bölümü mezunudur. Galaksilerin kimyasından DNA'nın kimyasına kadar herşey ilgi alanıdır.

Onur GökselYokuş

Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü Lisans öğrencisi. Uzun zamandır felsefe okumaları yapmakla birlikte analitik felsefe okumalarını nispeten yeni gerçekleştirmekte. Zihin felsefesi ana çalışma alanı.

OsmanÖztürk

ODTÜ İktisat bölümü öğrencisi, ODTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'nda öğrenci asistanı, Flank Esports içerik ve sosyal medya editörü.

TalhaGülmez

Felsefe Editörü

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği okuyor. Yoğunlaştığı alanlar ahlak ve siyaset felsefesi olmakla birlikte politik iktisat ve evrimsel biyoloji de ilgisi kapsamına girmektedir.

TanerBeyter

Felsefe Editörü

Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümü’nü bitirip Felsefe Bölümü’ndeki yüksek lisans eğitimine ara verdi. Etik, din felsefesi, tarih, antropoloji, metal müzik ile ilgilenmektedir. Öğretmen olup, STK’larda görev almaktadır.

2. Nesil Yazarlar ve Çevirmenler

SedaBaykal Köse

Araştırmacı. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik bölümü Doktora mezunudur. Çalışmalarını kanser biyolojisi ve genetik hastalıklar üzerine yürütmektedir. Diğer ilgi alanları: biyokimya, evrim, sosyoloji

1. Nesil Yazarlar ve Çevirmenler

EmreOral

GürhanÖztürk

Öğretmen. Yazar. Böcek bilimci. Ege Üniversitesi Mezunu. Doktorasını böcek immünolojisi alanında tamamlamaktadır. Bilimkurgu türünde Varoluş adında romanı vardır. Evrim Ağacı'nda böcekler üzerine yazıları bulunmaktadır.

MehmetDemiryay

Altyazı Çevirmeni

Aydın Fen Lisesi mezunu. 2008'de ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünü kazandı, orayı bırakıp 2013'te Ege PDR'yi kazandı. 2017 yılından beri seninhikayen mahlasıyla altyazı çevirmenliği yapmakta.

MeriçÖztürk

ODTÜ Biyoloji Bölümü mezunudur. ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’nde yüksek lisansını sürdürmekte, Parkinson üzerine çalışmaktadır. Biyolojinin her alanına ilgi duymakta ama sinirbilimin yerini ayrı tutmaktadır.

ÖvgüKayadelen

2003'te Hacettepe Üniversitesi Kamu Yönetimi'nden mezun oldu. Astronomi, gezegen bilimi, psikoloji ile ilgileniyor ve en çok bilim felsefesi ile heyecanlanıyor.

OzanZaloğlu

Süleyman Demirel Üniversitesi Çevre Bölümü öğrencisiyim. Benim için bir okul gibi olan Evrim Ağacı'nda bilim gazeteciliğini ve tercümanlığını öğrendim. Şimdi bilimin ışığını başkalarına da yaymaya çalışıyorum.

Konuk Yazarlar ve Çevirmenler

Sertan

Füsun

Egemen

AhmetKöz

Lisans: İstanbul Üniversitesi Antropoloji Bölümü (2017) Yüksek Lisans: İstanbul Üniversitesi Antropoloji Bölümü - Fiziki Antropoloji (2018-)

AhmetPaker

AhmetKapusuz

Ahmet CanKısa

Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyoloji bölümü öğrencisi. Disiplinler arası çalışmalarla ilgileniyor. Gmail: [email protected]

Ahmet CanerSönmez

Ahmet KaanTürk

AkınKarahasan

2015 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde Biyoloji bölümünü kazandım. Lisans dönemimin 4.senesindeyim, şuan da Rize ve Eskişehir Tardigrada örneklemesi adlı bitirme tezim üzerinde çalışmaktayım.

AliKılıç

AliAslan

AlpKütükçü

AlperKölgesiz

Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir. Boğaziçi Üniversitesi'nde eğitim görmektedir. Okulun Evrim Ağacı Alt Kurulu'nda aktif üyedir.

AlperSamsunlu

Arif CanKeskin

ArzuKana

AslıEroğlu

AtaÖzdemir

AtaselPetin

AtillaÇelikgil

AyçaÖzsoy

Ayda EcemÇele

ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik okuyor.

AylinOkutan

Endüstri Mühendisi. Medya ve İletişim okumuş, Program ve Haber Editörlüğü yapmış, Radyo TV Prg. Yapımcılığı bölümünü dondurmuştur. Sinema, yazmak, yüzmek hobileri, felsefe, kozmoloji ise öğrenmek istedikleridir.

AyşeAlaca

Ayşe NurGünaydın

Bülent Ecevit Üniversitesinde psikoloji öğrencisi. Araştırmaya, yazmaya meraklı. Öğrendiği farklı alanları ve bilgileri herkesle paylaşmayı sorumluluk edinmiş psikoloji sevdalısı.

Ayten NahideKorkmaz

Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Bölümü mezunudur. Aynı bölümde yüksek lisansına devam etmektedir. Goethe Enstitüsü davetlisi olarak Almanya'da bulunmuştur ve popüler bilim yazarlığı yapmaktadır.

AzraKocaarslan

BaharKılıç

BaharPatlar

Evrimsel biyolog. Yüksek lisansını Hacettepe Üniversitesi Biyoloji, doktorasını Bielefeld Üniversitesi Evrimsel Biyoloji bölümünde tamamladı. Üreme biyolojisi ve eşeylerin evrimi üzerine araştırmaları devam ediyor.

BarbarosGulsah

BarışDallı

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim görmektedir. Evrim mekanizmaları, filogenetik, beşeri ve doğal coğrafya, kültürel antropoloji ve toplumsal dönüşümlerin tarihi alanlarında okumaktan oldukça hoşlanır.

Barış CanMandacı

BarışcanTunalı

Gezer tozar yer, Veriyi ve ilginç korelasyonları bulmayı sever. Naçizane Data Science ile uğraşır, Jack of all trades, Master of few...

BatuhanAkçay

BatuhanWilhelm

Teknoloji ve bilim meraklısı, yazılımcı, gezgin, müzisyen.

BegümEr

BegümÇimen

BengisuSeferoğlu

İTÜ 2009 Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunu. Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliğinde yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamladı. Fırsat buldukça Türkçe bilimsel içeriklere katkı sağlamakla ilgileniyor.

BerilDevlet

BerkŞenkafa

BerkÇakan

BerkayAtalas

BerkayYılmaz

Balıkesir Üniversitesi Coğrafya öğrencisidir. Paleocoğrafya, jeomorfoloji, klimatoloji, bölgesel coğrafya ve speleoloji üzerine araştırmalar yapan bir coğrafya aşığıdır.

BilgeBüyükdemirtaş

BüşraFiliz

BüşraTül

BusranurOturak

ÇağılBenibol

ODTÜ Fizik lisans öğrencisiyim, sevdiğim fizikçinin de (R. Feynman) dediği gibi "atomlardan oluşan bir evrenim, evrenin içinde de bir atomum" kısacası fazla bir beklentim yok hayata karşı yaşayıp görüyoruz.

ÇağlarSolak

ÇağlayanTaybaş

İYTE MBG mezunudur. Klinik araştırma sektöründe kapitalizme hizmet ediyor. Beyin ile kafayı bozmuş olup sürekli araştırır.

ÇağrıTemel

Elektrik-Elektronik Mühendisi olan Çağrı Temel, ulusal ve uluslararası alanda projeler hazırlamıştır. Uzay ve havacılık alanına merakı olduğu gibi girişimciliği ile bir çok alanda çalışmalar yapmaktadır.

Çağrı MertBakırcı (Yazar)

CanKayacılar

CanberkÇolak

1996 doğumlu bir bilim meraklısı.2014'te Ankara'da beslenme ve diyetetik bölümünü kazanmış ve sonra yatay geçiş yaparak Gaziantep'ten mezun olmuştur.Bir de kurucu yazarı olduğu internet sitesi var.

CansuKilim

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümü mezunu.

CansuErdem

1999 Kütahya doğumlu. Küçük yaşlardan gelen bilim aşkı, öğrenme tutkusu ve iflah olmaz merakı ile büyüdü. Şimdi, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde minik adımlarla gelecekteki hedeflerine koşturuyor.

CemTerzi

Profesör

CemBulut

Cem BatuhanBerkol

CengizhanÖztürk

ODTÜ'de Biyoloji bölümü hazırlık sınıfı öğrencisidir. Okumaya ve yazmaya meraklı biridir. Lise yıllarından beri başta biyoloji olmak üzere birçok bilim dalında araştırma yapıyor.

CenkÖnsoy

Sen seni bil, ben beni..

CennetKalkan

CerenKütahya

CerenÖzveri

Çınar EgeBakırcı

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü'nde lisans eğitimi görüyor. Drosophila'da koku öğrenme üzerinde çalışıyor. İlgilendiği bilim dalları arasında astrobiyoloji, genetik ve etimoloji bulunuyor.

DefneKartal

DenizKaya

Proxima Centauri'den Dünya'ya göç etmiş ve şu sıralar Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Fizik Bölümü okuyan bir göçebe.

DenizÇabuk

DenizBüyükgök

DirsehanÖzcan

Dr. HandanAcar

Dr. MehmetSomel

Dr. ZeynepTüfekçi

Sosyolog

Yazar, tekno-sosyolog. University of North Carolina'da doçent doktor, Harvard Üniversitesi'nde fakülte öğretim üyesi. Yükselen teknolojilerin politika ve şirket sorumluluğu bağlamındaki sosyal etkilerini araştırıyor.

DursunBaş

DuvardakiTuğla

DuyguYıldız

DuyguCoşkun

EbruTopçu

EceÖzkan

EceÖzen

Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisi, bilgisayar bilimlerinin doğa bilimleriyle ilişkisi üzerine düşünmekten ve yazarken mutlu olur. Gezmeyi, doğa sporlarını, yeni şeyler öğrenmeyi sever.

EcemSekkin

EcesuÜrker

Bilkent Üniversitesi Psikoloji bölümü öğrencisi. Genetiğe, özellikle evrime ilgisi var. Yazmayı, okumayı ve araştırmayı seviyor.

EdanurŞirin

Uludağ Üniversitesi Fizik bölümü öğrencisidir. Uluastro Topluluğu'nun kurucusudur. Amatör Astronomi ve gökyüzü gözlemciliği kültürünü oluşturmak için yaptığı çalışmalar yapmıştır. Astrofizik ile ilgilenmektedir.

EdizCoşkun

EfekanEsirgeme

Teknoloji & bilim yaklaşımlarını takip eden bir meraklı.

EfsanAvcu

EgeÖzmeral

ElifKöse

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisidir. İlgilendiği bilim dalları tıp, astrobiyoloji, evrimsel biyoloji, astronomi ve uzay bilimleridir.

Elifİnan

ElifHelvacı

ElifElçin

EmineBogenç Demirel

Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında başladığı akademik kariyerini halen Yıldız Teknik Üniversitesi Mütercim-Tercümanlık (Fransızca) Anabilim Dalında sürdürmektedir.

EmrahÇoraman

EmreErtürk

EmreKuvan

18 Mart Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümü lisans öğrencisi. Bölüm dışında gök bilimi ve bilim tarihi hakkında amatör olarak araştırmalar yapıyorum. Bilimin daha çok konuşulmasını isteyen ve düşünenlerdenim.

EmreErdem

Emre CanKartal

İstanbul Üniversitesi'nde antropoloji öğrencisidir. Birtakım yerlerde Google'a özel çalışmakta, Evrim Ağacı'ndaysa öğrendiklerini aktarmaya çalışmaktadır. Tarih, antropoloji ve bu alanların felsefeleri ilgi alanlarıdır.

EnesYanmaz

Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 4.sınıf öğrencisi, uzaya, bilime ve bilinmeyen her şeye dair merakı var. Hayvan seviyor, sosyal sorumluluk seviyor, toplum yararına çalışmayı seviyor.

ErdalKart

Lisans eğitimlerini Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon sinema bölümlerini tamamlamıştır.

ErdiAltınyay

ErhanKılıç

EricRose

Yüksek Lisansı'nı Marburg Üniversitesi ve Heidelberg Üniversitesi Felsefe programında tamamlamıştır. Uzman araştırma alanı, ontoloji, epistemoloji ve bilim felsefesidir.

ErinçYurtman

ErtuğrulGenç

EsinÇelik

EsraYaman

EsraAkkoyun

EsraDemirden

EsraKıvrak

EymenOrakçıoğlu

EzgiKatı

FadimeÖztoprak

Genom bilimci. DEU-IBG'de doktora öğrencisi; İzmir Biyotıp ve Genom Merkezi'nde misafir yardımcı araştırmacı. 2013 yılında çevirmen olarak Evrim Ağacı'na destek vermeye başlamıştır. ISCB RSG Turkey üyesi.

FatmaTopaloğlu

FatmaAKA

FilizDoğan

FundaGöbelek

FurkanÇelik

Liseden sonra yaklaşık bir yıl Hindistan'da dil öğrenmek ve yeni yerler keşfetmek için kaldım ardından üniversite sınavına hazırlanıp Yıldız Teknik üniversitesinde Bilgisayar Öğretmenliğini kazandım.

Furkan SemihDündar

Kuantum Fizikçisi

PhD. Fizikçi ve popüler bilim yazarı. 1989 Bursa doğumlu. 2003-2007 Sakarya Fen Lisesi, 2007-2012 Bilkent Fizik (Lisans), 2012-2014 ODTÜ Fizik (MSc), 2016-2018 Boğaziçi Fizik (PhD).

Gamze NurÇetin

GizemYolcu

GizemGün

GökçeÇöl

DEÜ Yüksek Lisans mezunudur. Mali işler yöneticisi olarak çalışmaktadır. Evren bilimi meraklısıdır.

GökhanÖztürk

1988 İstanbul doğumlu. 2010 yılında İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. Özel sektörde Yazılım Uzmanı olarak çalışmaktadır.

GökhanEren

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi doktora öğrencisi.

GülruBatur

Akdeniz Üni Biyoloji öğrenimi gördü, Anadolu Üni Veteriner Önlisans mezunu. CCPDT tarafından düzenlenen sınavları geçerek Certified Professional Dog Trainer ve Certified Behavior Consultant Canine ünvanları kazandı.

GülşahGüler

Antropolog ve Paleontolog. Ankara Üniversitesi Paleoantropoloji/Doktora. Çalışmalarını Rhinocerotidae başta olmak üzere omurgalı memelerin evrimi, sistematik taksonomisi ve paleoekolojileri konularında sürdürmektedir.

GülsevinçAY

2013 yılı Cumhuriyet Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü mezunu. Çukurova Üniversitesi'nde doktora yapıyor. Tıbbi Biyoloji bölümünde Araştırma görevlisi. Nörodejeneratif hastalıklar üzerinde çalışıyor.

GünceNalbantoğlu

GüngörBudak

Güniz GözeEren

Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans mezunudur. Davranışın genetik temellerini incelemek istemektedir. International Max Planck Research School’da Sinir ve Davranışı Bilimi Master'ı yapmaktadır.

GürayHatipoğlu

Güven ErdiAydoğuş

Özel bir firmada Üretim Mühendisi olarak çalışmaktayım. Evrim Ağacı bünyesinde, bilhassa psikolojik ve mühendislik temelli çalışmalar ile içerik zenginliği sağlamayı hedeflemekteyim.

HalilcanNart

HandeÇetin

HarunCingöz

Hasan CihatBaybağan

Hevi ElifEngin

HilalNizamoğlu

HilmiUysal

HıdırÖztürk

HüseyinAça

ODTÜ İnşaat Mühendisliği 2001 mezunudur. Amatör olarak bilimle, felsefeyle ve müzikle ilgileniyor. Sigara içerek düşünmeyi seviyor.

İlayda BelemirBebek

Hacettepe üniversitesi tıp fakültesinde eğitim görmektedir

İlker ÇağatayAşık

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde Yüksek Lisans yapmakta, evrim ve biyoloji felsefesi çalışmaktadır. İlgilendiği alanlar; nörobilim, nörofelsefe, evrimsel biyoloji, bilim felsefesi ve bilişsel bilimlerdir.

İlknurÇoban

InciTopcuoglu

İnci DenizYılmaz

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde lisansımı sürdürmekteyim. Evrimsel psikoloji, davranış genetiği, ekoloji ve deniz biyolojisine ilgi duymaktayım. Bilimsel şüpheciyim.

İremÇakar

İremHavle

İremİskender

İrem NurGürsoy

İsmailYamanol

Jung.

KartalSelici

Fizyoterapist, araştırma görevlisi. Doktora eğitimine Hacettepe Üniversitesi Nöroloji Fizyoterapistliği programında devam etmekte. Nörobilim, evrim, uzay, felsefe, tarih ve müzik en çok ilgi duyduğu alanlardır.

Kemal CihatToprakçı

Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans öğrencisidir. Astronomi ve fiziğe ilgi duyan yazar bugüne dek Türkiye'nin pek çok bilim - astronomi platformunda yönetici, yazar veya editör olarak görev almıştır.

Kenan CanTok

KıvançÖztürk

BEÜN Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. İlgi alanları arasında tarih, psikoloji, tıp, evrimsel psikoloji bulunuyor.

KubilayMeşe

Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik son sınıf öğrencisi

LeventÖzkarayel

Hacettepe Fizik Müh. bölümü mezunu. Bilkent Üniversitesi’nde Yarıiletken Fiziği / Optoelektronik üzerine çalışıyor.

MehmetSaltuerk

Mehmet AliDöke

Mehmet ArifSökmen

Mehmet OnurcanKaya

Mehmet UmutCanoluk

Bilişsel Psikoloji Yüksek Lisansı bitirmiş ve şu anda Harvard Medical School'da görsel algı üzerine çalışmaktadır. Çalışma alanı evrimin getirdiği adaptif özelliklerin görsel algı ve dikkate etkileri üzerinedir.

MenderesKarakaş

ODTÜ Biyoloji bölümü öğrencisi, biyolojinin her türlü alanına ilgi duymakla birlikte İmmunobiyolojiye sevdalanmıştır.

MertÖzel

MertFilizoğlu

MertkanAlacahan

MerveYorgancı

Merve YağmurŞahin

Müfit YılmazGökmen

2009'da Hürriyet dış haberler masasında başladığı editörlük kariyerine bilim-teknoloji editörü olarak Ntv.com.tr ve Al Jazeera Türk'te devam etti. Bugün DijitalX'te bilim-teknoloji yazarlığına devam etmektedir.

MuhammetErgün

MuratKayı

MuratAlabacak

ODTÜ, İngilizce Öğretmenliği 2018 mezunuyum.

MustafaGökmen

MustafaGökmen

Bilim ve teknoloji tutkunu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde okumakta.

MustafaYücelgen

Mustafa ÇağatayUçar

Anadolu Üniversitesi Felsefe Bölümü mezunu. Kocaeli Üniversitesinde felsefe alanında yüksek lisans yapmaktadır.

Mustafa İrvemKeskinoğlu

NazanBilgin

NerminBoğaz

Nida YarenYılmaz

NilayBahar

NilüferKara

Hacettepe Üniversitesi Kimya Bölümü mezunu. Şu an ODTU Biyolojik Bilimler'de Biyokimya üzerine yüksek lisans yapmakta. İlgi alanları: Viral kanserler, aptamer, aptasensörler.

NisaTanrıkulu

NurgülKaryağış

ÖgetayKayalı

Oğuz UrsusBolgi

OğuzhanBeğik

OkanGümüşel

Hatay'da doğdum ve büyüdüm. İstanbul Teknik Üniversitesinde imalat mühendisliği bölümünü okumaktayım ve bir mühendis adayı olarak birçok farklı alanda kendimi geliştirme gayreti içerisindeyim.

Okan Ö.Cinemre

Kabataş Erkek Lisesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Tıp fakültesi mezunu. Beyin, Omurga ve Sinir Cerrahisi Uzmanı hekim. 25 yıldır tiyatro ile uğraşıyor. Aklın Yolu Düşünce Topluluğu kurucu üyesi.

OktayÖzden

İktisatçı. Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünde Yüksek Lisans öğrencisidir. İlgi alanları: Muhalif iktisat teorileri, matematik, ve popüler bilim.

ÖmerÇelik

Düzce Fen Lisesi mezunu, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. Tıp fakültesi bilimsel araştırma topluluğunun eski üyesi.

ÖmerSakmar

Ömer FarukKırmacı

Balıkesir Üniversitesi Kimya Bölümü öğrencisidir. Bilim, Dil ve Varoluş felsefeleri ilgisini çekmektedir. Bilim ve Ütopya ve Düşünbil'in yanı sıra çeşitli dergi ve sanal ortamlarda makaleleri yayımlanmıştır.

OnatGürbüz

Galatasaray Lisesi mezunu ve Hacettepe Üniversitesi Psikoloji lisans öğrencisi. İlgi alanları evrimsel psikoloji ve evrim.

OnurÖzer

OrhanBilgin

Orhun KaanKahraman

Genel olarak kitlesel medyanın rıza üretimi ve ürettiği hipergerçekler üzerine düşünüp, bu alanda çalışmalar yapıyorum. 50'lerde Frankfurt Okulu'yla başlayan eleştirel sosyal bilimler teorileri ilgi alanıma girmektedir.

OsmanBaşyurt

OsmancanSarıyurt

ÖyküYıldırım

Tıp Fakültesi 3. sınıf öğrencisi, ulusal bir tıp blogunun editörüdür.

OzanErtekin

OzanKarakaş

Çevirmen/İngilizce Öğretmeni. Uludağ Üniversitesi ELT 2014 mezunu. Yayımlanmış bilim ve edebiyat çevirileri bulunuyor. İlgi alanları: dil edinimi, konuşma öğretimi, psikodilbilim, nörodilbilim.

ÖzgeBüyükkara

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Biyoloji Bölümü lisans öğrencisidir. Evrimsel biyoloji, evrimsel psikoloji ve astronomi alanlarına ilgi duyuyor.

ÖzgürKocaman

ÖzgürYılmaz

ÖzgürGür

ÖzlemÖzgüven

Pınar SerraGüvenç

Prof. Dr. BayramTekin

SabaBaskir

'93 Antalya doğumlu, '11 Beşiktaş Anadolu Lisesi, '16 ODTÜ Biyoloji mezunu. Deniz Bilimlerinde yunus akustiği üzerine yüksek lisans yapmakta.

Saim EmreŞahiner

Mobil Uygulama Geliştirici

Evrim Ağacı mobil uygulama geliştiricisi.

SamedÇelik

SametAytekin

SaygınGüleç

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünde lisans öğrencisi, Bilim Kulübü Evrim Ağacı Alt Kurulu Temsilcisi, eski biyoloji olimpiyatçısı

SeçkinEroğlu

1985 izmir doğumlu. ODTÜ Genetik çıkışlı. Moleküler bitki fizyoloğu. Evrimi anlatan çocuk kitabı hazırladı. İzmir Ekonomi Ü.Genetik Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

SelçukÇat

SeldaSomuncuoğlu

ODTÜ İdari İlimler, İşletme bölümünden 1981’de mezun oldu. Emekli olduğu 2000 yılından itibaren toplum bilim ve sanat alanında kitaplar çevirdi. Halen çocuklarla ve doğayla ilgili gönüllü işler yapmakla meşgul.

SelenGündüz

Dil/Konuşma Bozukluğu Uzmanı

Hacettepe Üniversitesi Mezunu. Dil ve Konuşma Bozuklukları alanında doktorasını Texas Tech University Health Sciences Center’da tamamladı.

SelenayElmacıoğlu

SAT etüt merkezi asistanı TÜBİTAK Kriptoloji Yaz Okulu mezunu Ted Talks çevirmeni Yakamoz dergi yazarı

SelinÜstündağ

Semih CanAktepe

ŞemsiÇakmak

SercanTopcan

SerdarÖlez

Makina Mühendisi, mekanik tasarımcı, veritabanı bazlı web uygulamacısı, ... ama en çok yurttaş bitki bilimci, doğa gözlemcisi ve tutkunu. GezenAdam'ın kurucusu, Kırsal Çevre gönüllüsü...

SerenAfşin

Bilişim sistemleri uzmanı ve Girişimci. Mars gezegeni ve uzay bilimleri hayatının bir parçası...

SerhatBeyaz

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir. 2017 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilim Kulübü altında Evrim Ağacı Kurulunu kurmuştur. Akademik bilimin yanında popüler bilimle ilgilenmekten keyif alır.

SevalÖzdamar

SezenSümbül

Sinan AlpAkyol

SonerAlbayrak

Fizik Editörü

Kuramsal fizik üzerine yoğunlaşan fizik doktora öğrencisi.

SuatAyöz

SühaDerbent

ŞükranKöken

ŞuleSelçuk

İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümü mezunudur. Bir çeviri bürosunda çevirmen olarak çalışıyor. Yeni şeyler öğrenmek, kitap okumak en büyük hobilerindendir. Dil, bilim ve tarihle ilgili her şeye ilgisi var.

TansuDaylan

Astrofizikçi

Karanlık madde, ötegezegenler ve yapay öğrenme gibi konularda araştırma yapan bir astrofizikçi ve elektronik mühendisidir.

TansuTuncer

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü mezunu. (Aibu, IPG) İngilizce öğretmeni ve 3 dilde çeviri yapıyor. Psikoloji, dilbilimi ve evrimsel biyoloji ilgi alanları arasında.

Tayfunİnci

Tayfun ÖzgürYurdadön

TaylanKasar

İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisidir. Kozmik Anafor'da popüler bilim yazıları yazar. Bilimkurgu okumayı sever. Trekkie'dir.

TolgaCan

TolgaSazak

TuğbaŞenoğlu

TuğbaErtaş

TuğçeKöseoğlu

2016 yılında ODTÜ Biyoloji bölümünden mezun olmuştur. 2017 yılında Bilkent Üniversitesi Arkeoloji bölümü masterına başlamıştır. Biyoloji ve arkeolojiyi birleştiren arkeobotani alanında araştırmalarını sürdürmektedir.

TuğçeDeveci

Tuğçe NurÇakal

TunçKayıkçıoğlu

TuranTufan

Yazar/Çevirmen

Tuygur CanSeçkin

İnşaat Yüksek Mühendisi. YTÜ mezunu. Çelik konstrüksiyon sektöründe çalışıyor. Amatör bir bilim sever ve anlatıcısı. Profesyonel meraklı.

Ufku AylinKılıç

UğurElmacı

1977 doğumlu. Coğrafya öğretmeni. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü mezunu.Coğrafya Eğitimi Derneği ve Türk Coğrafya Kurumu üyesi olarak 25 yıllık coğrafya serüvenim ile buradayım.

UğurBaşdaş

Disiplinler arası bilim yapmak devrimdir.

UğurcanSakızlı

Lisansımı ODTÜ Biyoloji'de tamamladım, şu anda Boğaziçi Üniversitesi'nde Stefan FUSS'un labında zebra balığında nörorejenerasyon çalışıyorum.

UmutYıldız

Astrofizikçi

NASA Jet Propulsion Lab'da (JPL) derin uzay iletişimi ve astrofizik çalışmaktadır. Leiden Üniversitesi Gözlemevi’nde Astrokimya ve Molekül Astrofiziği alanında doktora yapmıştır. Popüler bilim yazarı ve konuşmacıdır.

UmutGüler

UmutHasanoglu

UmutEfe

UmutYıldırım

UygarOnur

VeliyeBatu

yarengüngör

ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü hazırlık sınıfı öğrencisidir. Biyolojinin çoğu alt dalını sever; özellikle evrimsel biyoloji ve nörobiyolojiye ilgi duyar.

YarenYaadı

EÜ'de Türk Dili ve Edebiyatı okuyor. Kalbinin yarısı bölümünde, diğer yarısıysa uzay bilimindedir. Bu sevgi sayesinde NASA'nın düzenlediği Cassini Scientist for a Day makale yarışmasının Türkiye ayağında ödül almıştır.

YasirBuğdayeken

2014 yılında Uludağ Üni. Ulus. İlişkiler bölümünden mezun oldu. Halen aynı üniversitede "Baltık Bölgesinin Güvenliği" konusunda tez çalışmalarını yürütüyor. İngilizce ve Almanca biliyor.

YavuzKulu

Çizer

YesimSemchenko

YiğitAs

Celal Bayar Üniversitesi makine mühendisiliği öğrencisi. Öğrenmekten ve öğrendiklerini aktarmaktan mutlu olan bir bilim tutkunu. İlgi alanları evrimsel biyoloji, astronomi ve zooloji başta olmak üzere doğa bilimleri.

YiğitErtan

Boğaziçi üniversitesi kimya bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte. Matematiğe aşık ve amatör olarak çalışmalarını sürdürüyor. İlgi alanları analiz, sayı teorisi, akışkanlar mekaniği ve moleküler orbital teorisi

Yusuf CanSemerci

Yeditepe Üniversitesi'nde Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi üzerine doktora yapıyor. Bilim ve Gelecek dergisinde ara ara yazıyor, çeviri yapıyor. Vakit buldukça bilimkurgu okuyor.

ZaferEmecan

Zeki DorukErden

École Polytechnique Fédérale de Lausanne'da Robotik ve Yapay Zeka konularında lisansüstü çalışmalarını yürütmektedir. ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunudur. 2014'ten beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır .

ZeynepSenveli

ZeynepSüter Görgüler

Yıldız Teknik Üniversitesi Fransızca Mütercim-Tercümanlık Ana Bilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.

Zeynep GizemEmir

Ziya FurkanZorluer

ZübeyirAküzüm

Biyoloji lisans, insan kaynakları ve örgütsel değişim yüksek lisans mezunu. Yat kaptanı, 3 yıldız Cmas dalgıç, iş güvenliği uzmanı.

ZülfüFerecli