Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

EKİBİMİZ

Evrim Ağacı, herkesin katkı koyabileceği, açık ve ücretsiz bir bilim platformudur. Evrim Ağacı'nda emek, her şeyin üzerindedir. Dolayısıyla Evrim Ağacı'nda içerik üretmiş herkese ek olarak, Evrim Ağacı'nda herhangi bir içeriğe, herhangi bir şekilde katkı sağlamış herkes, ekibimizin bir parçası olarak görülmektedir ve bu sayfada listelenmektedir. Evrim Ağacı Yöneticileri, Evrim Ağacı'nın idari işlerinden sorumlu olan, sürdürülebilirliğini sağlayan ve platform geliştirmelerini yapan çekirdek ekiptir. Biz, kocaman bir aileyiz ve siz de bilim anlatıcılığı yapmak, Türkiye'de bilim okuryazarlığını geliştirmek isterseniz, Evrim Ağacı'nda içerik üretebilir ve yayın yapabilirsiniz.

Yöneticiler

Kurucu, Baş Editör

Evrim Mühendisi. Evrim Ağacı'nın kurucusu ve idari sorumlusu. Bilim anlatıcılığı ve popüler bilim yazarlığı ile uğraşıyor. ODTÜ mezunu. Doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden evrimsel robotik alanında aldı.

Ashlee Lane Bakırcı-Taylor

Bilim Baş Danışmanı

Beslenme bilimci ve diyetisyen. Yüksek lisans ve doktorasını Texas Tech Üniversitesi'nden aldı. Evrim Ağacı'nda Bilim Danışma Sorumlusu, yazar ve İngilizce içerik genel editörü.

Eyüp Can Akman

Teknik İşler Sorumlusu

Yazılımcı, skeptik ve popüler bilim takipçisidir. 2017'den beri Evrim Ağacı'nın teknik sorumlusu olarak görev almaktadır. Sitenin altyapısından, geliştirilmesinden ve teknik projelerinden sorumludur.

Proje Koordinatörleri

Çınar Ege Bakırcı

Sosyal Medya Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü mezunu. Drosophila'da koku öğrenme üzerinde çalıştı. Evrim Ağacı'nda sosyal medya koordinatörü ve yazar olarak yer almaktadır.

Üveys Gürbüz

Yazılım Geliştirici

Evrim Ağacı'nda yazılım geliştirici olarak görev almaktadır.

Editörler

Damla Şahin

İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı mezunu. Doğal bilimlere özellikle de "fizik" bilimine yoğun bir ilgisi bulunmaktadır. Yabancı diller ilgi alanları arasındadır. Aktif olarak "İşaret Dili" konuşabilmektedir.

Ayşegül Şenyiğit Özdil

Genel Editör

Evrim Ağacı'nın genel editörü, popüler bilim yazarı ve çevirmenidir. İstanbul Üni. İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunudur. Yıldız Teknik Üni. Yabancı Diller Yüksek Okulunda İngilizce öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır

C. Caner Telimenli

Astronomi Editörü

Evrim Ağacı editörü, hayatta anlaşılması zor olan her kavramın ne kadar alakasız görünürse görünsün bilgi ile anlam kazandığına şahit olmuş biri. Asıl alanı iktisat olsa da her şeyin temeli fizik en çok ilgisini çeker.

Genel Editör

ODTÜ EEE '88 mezunudur. Evrim Ağacı'nda genel editörlük ve çevirmenlik yapmaktadır. Ayrıca Kırsal Çevre Derneği'nin aktif üyesidir. İlgi alanları Türkçe ve İngilizce dilleriyle başta bitkiler olmak üzere tüm canlılardır.

Aylin Göçmen

Eğitim Bilimleri Editörü

90'lardan bu yana eğitim sektöründe yönetici, araştırmacı ve yazar olarak çalışmış, 2008-2013 arasında Birgün Gazetesi Eğitim Sayfasında köşe yazıları; Yeniden Öğrenme ve Aileye Rağmen adlı kitapları yazmıştır.

BBC Türkçe

Kurumsal Yazar

BBC Türkçe Servisi, BBC Dünya Servisi'nin 32 dil servisi arasında yer alan Türkçe yayınlar bölümüdür. BBC Türkçe, Evrim Ağacı ile yaptığı ortaklık çerçevesinde Türkiye'de bilim haberciliğine katkı sağlamaktadır.

Akın Karahasan

Hidrobiyoloji Editörü

2019 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Biyoloji bölümünden Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tardigrada Faunistik Örneklemesi adlı proje ile mezun olup tardigratlar hakkındaki ilk çalışmamı gerçekleştirdim.

Mert Karagözoğlu

Çeviri Genel Editörü

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisidir. 2013 senesinden beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır. İlgi alanları: Nöro ve bilişsel bilimler, antipsikiyatri, psikoterapi, kıta felsefesi ve göstergebilim.

Berat Mutluhan Seferoğlu

Felsefe Genel Editörü

Bilkent Üniversitesi Felsefe Bölümü lisans öğrencisidir. Başta metafizik ve din felsefesi olmak üzere felsefenin çoğu alanıyla ilgilenir. Felsefe dışında evrimsel psikoloji, metal müzik ve RPG oyunlarıyla ilgilenir.

Taner Beyter

Felsefe Genel Editörü

Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümü’nü bitirdi, şu an Hacettepe Antropoloji öğrencisidir. Felsefe master eğitimine ise ara verdi. Etik, din, epistemoloji ve siyasetle ilgilenir. Öğretmen olup, STK’larda görevlidir.

Kadir Toykan Özdoğan

Antropoloji Editörü

İstanbul Üniversitesi Antropoloji ve Prehistorya (çift anadal) mezunu. Viyana Üniversitesi Antropoloji Bölümünde master öğrencisi ve laboratuvar teknisyeni. İlgi alanları; insan evrimi, evrimsel biyoloji, paleogenetik.

Beril Dursunkaya

Sözlük Genel Editörü

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.

Evrim Ağacı genel editörüdür. Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde intörn doktor. İlgilendiği bilim dalları paleobiyoloji, zooloji, taksonomi, anatomi, immünoloji, mikrobiyoloji ve evrimsel tıp/biyoloji.

Evrim Ağacı editörü, yazarı ve çevirmenidir. Alanı Kimya’dır ama beşeri bilimlerle yakından ilgilenir. Gerçeğe ulaşmak için bilimsel şüphecilik ve bilimsel yöntemlerin kullanılması gerektiğini savunur.

Babür Erdem

Kurucu, Bilim Editörü

Evrim Ağacı'nın isim babasıdır. Lisans ve yüksek lisansını ODTÜ Biyoloji Bölümü'nde tamamlamış, doktorasını ise ODTÜ Sağlık Bilişimi Bölümü'nde biyoinformatik - nörobilim dalında sürdürmektedir.

Onur Göksel Yokuş

Felsefe Editörü

Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü Lisans öğrencisi. Uzun zamandır felsefe okumaları yapmakla birlikte analitik felsefe okumalarını nispeten yeni gerçekleştirmekte. Zihin felsefesi ana çalışma alanı.

Fatih Birinci

Psikoloji Editörü

Farklı zamanlarda ve bölümlerde Koç, 19 Mayıs, ODTÜ ve Uludağ Üniversitesi’nde eğitim almıştır. Favori alanı psikolojidir. Evrimi gerçekten anlayıp da dünyası sarsılmayan insanları anlamamaktadır.

Talha Gülmez

Felsefe Editörü

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği okuyor. Yoğunlaştığı alanlar ahlak ve siyaset felsefesi olmakla birlikte politik iktisat ve evrimsel biyoloji de ilgisi kapsamına girmektedir.

Evrim Ağacı

Site Yöneticisi

5 Kasım 2010'da kuruldu. Türkiye'nin en çok ziyaret edilen popüler bilim sitelerinden birisi; ancak en büyük olmak yerine, en faydalısı olmaya azmediyor. Bu yolda kararlılıkla çalışmayı sürdürüyor.

Alican Başdemir

Bilim Felsefesi Editörü

Felsefe lisansüstü öğrencisidir. Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunudur. İlgi alanları: genel bilim felsefesi, biyoloji ve zihin-beyin bilimlerinde açıklama kuramları ve modelleme.

Ezgi Altınışık

Antropoloji Editörü

Evrimsel Biyolog. İstanbul Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans, Ostrava Üniversitesi Biyoloji ve Ekoloji Bölümü doktora mezunu. Hacettepe Üniversitesi Antropoloji Bölümünde çalışıyor.

İsmail Güderer

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Biyoloji mezunu. ODTÜ'de aynı bölümde yüksek lisans öğrencisi ve araştırma görevlisi. İlgi alanları; kanser, epigenetik, evrimsel biyoloji ve biyoenformatik.

Işın Altınkaya

GNU/Linux ve Özgür Yazılım savunucusu. Evrimsel biyoinformatik, populasyon genetiği ve istatistiksel genomik alanlarında doktora çalışmalarına Danimarka'da Kopenhag Üniversitesi'nde devam ediyor.

Arda Ateş

Ankara Fen Lisesinden mezun oldu. Boğaziçi Üniversitesinde psikoloji eğitimi alıyor. Aynı zamanda Profil Kitap yayınevinde kitap çevirmenliği ve gengo.com'da profesyonel çevirmenlik yapıyor.

Asrın Akıncıoğlu

Canlıları tanımaya ve tanıtmaya çalışan, araştırmayı seven biri. Trakya Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde okuyor. Entomoloji ve psikoloji ilgi alanları.

Bahar Patlar

Evrimsel biyolog, doktor. Üreme biyolojisi ve eşeysel özelliklerin evrimi ve bu özelliklerin türleşmeye katkısı üzerine araştırmalarına Winnipeg Üniversitesinde devam ediyor.

Efe Yamaç Yarbaşı

Havacılık Mühendisliği Editörü

Odtü Makine'yi bitirdikden sonra Boğaziçi Makine'de tıbbi robotik üzerine masterını tamamladı. Şu anda Georgia Tech'te Havacılık Mühendisliği bölümünde doktora yapıyor

Emrah Safa Gürkan

Doç. Dr.

Doç. Dr. Georgetown '12, Bilkent '03 & 06. TÜBA Genç Bilim İnsan Ödülü. 14. Kadir Has Gelecek Vaadeden Bilim İnsanı Ödülü, TÜBA En İyi Monograf Ödülü

İnanç Baral

Veteriner Hekim ve Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Veteriner Fakültesi Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü Biyometri ve Genetik Anabilim Dalı Öğretim Elemanı.

Emir Ali Açılan

Istanbul'da doğdu. 2018 yılında Istanbul Alman Lisesi'nden mezun oldu. Free University of Berlin'de (Freie Universität Berlin) İktisat lisansı yapmaktadır.

Osman Öztürk

2019 ODTÜ İktisat bölümü mezunu ve halihazırda Galatasaray Üniversitesi İktisat bölümü yüksek lisans öğrencisidir.

Oğuzhan Kiper

Kimya Editörü

Ege Üniversitesi Kimya Bölümü mezunudur. Galaksilerin kimyasından DNA'nın kimyasına kadar her şey ilgi alanıdır.

Göksu Avar

LMU München'de Moleküler Hücre Biyolojisi alanında yüksek lisans yapmakta, İTÜ MBG mezunu.

Dr. Müge Çevik

Enfeksiyon Hastalıkları Editörü

İngiltere'de St Andrews Universitesi’nde enfeksiyon hastalıkları ve viroloji uzmanı.

Arsel Berkat Acar

Skeptisizm Editörü

Mimar, Yurt Dışı Satış Temsilcisi, Bilim Tutkunu ve Skeptik

Gökçin Çınar

Havacılık Mühendisliği Editörü

Sude Akman

Dilan Emektar

Yazarlar ve Çevirmenler

Edanur Şirin

Uludağ Üniversitesi Fizik bölümü öğrencisidir. UÜ Astronomi Topluluğu'nun kurucusudur. Amatör Astronomi ve gökyüzü gözlemciliği kültürünü oluşturmak için yaptığı çalışmalar yapmıştır. Astrofizik ile ilgilenmektedir.

Meriç Öztürk

ODTÜ Biyoloji Bölümü mezunudur. ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’nde yüksek lisansını sürdürmekte, Parkinson üzerine çalışmaktadır. Biyolojinin her alanına ilgi duymakta ama sinirbilimin yerini ayrı tutmaktadır.

Gürhan Öztürk

Öğretmen. Yazar. Böcek bilimci. Ege Üniversitesi Mezunu. Doktorasını böcek immünolojisi alanında tamamlamaktadır. Bilimkurgu türünde Varoluş adında romanı vardır. Evrim Ağacı'nda böcekler üzerine yazıları bulunmaktadır.

Ozan Zaloğlu

Süleyman Demirel Üniversitesi Çevre Bölümü öğrencisiyim. Benim için bir okul gibi olan Evrim Ağacı'nda bilim gazeteciliğini ve tercümanlığını öğrendim. Şimdi bilimin ışığını başkalarına da yaymaya çalışıyorum.

Sevcan Aslan

Atılım Üniversitesi Endüstri mühendisliği bölümünden 2020 yılında mezun oldum. Netkent Üniversitesi yazılım mühendisliğine kayıt oldum. Bir de Anadolu üniversitesi felsefe bölümüne açık öğretimden devam ediyorum.

Seda Baykal Köse

Araştırmacı. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik bölümü Doktora mezunudur. Çalışmalarını kanser biyolojisi ve genetik hastalıklar üzerine yürütmektedir. Diğer ilgi alanları: biyokimya, evrim, sosyoloji

Kübra Bozkurt

Hacettepe Üniversitesi İngilizce Mütercim Tercümanlık 4. sınıf, Anadolu Üniversitesi Sosyoloji 2. sınıf öğrencisi. Edebiyatla, toplumsal cinsiyet sosyolojisiyle ve kendisini geliştirebildiği kadarıyla politikayla ilgili.

Barış Dallı

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim görmektedir. Evrim mekanizmaları, filogenetik, beşeri ve doğal coğrafya, kültürel antropoloji ve toplumsal dönüşümlerin tarihi alanlarında okumaktan oldukça hoşlanır.

Metehan Ölçer

3 Üniversite okuyorum. Mühendislikten mezun olmak üzereyim. 5 senedir farklı sektörlerde çalışıyorum. Dijital medya, mühendislik uygulamaları, çevirmenlik ve pazarlama üzerine freelance çalışmalar sürdürüyorum.

Güniz Göze Eren

Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans mezunudur. Davranışın genetik temellerini incelemek istemektedir. International Max Planck Research School’da Sinir ve Davranışı Bilimi Master'ı yapmaktadır.

Anıl Kocabaldır

Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümü girişli, Ege Üniversitesi Fizik Bölümü mezunu. Dokuz Eylül Üniversitesi Fizik Bölümü'nde yüksek lisans öğrencisi. İstatistiksel Fizik ile ilgileniyor.

Emre Can Kartal

İstanbul Üniversitesi'nde antropoloji okudu. Birtakım yerlerde Google'a özel çalışmakta, Evrim Ağacı'ndaysa öğrendiklerini aktarmaya çalışmaktadır. Tarih, antropoloji ve felsefe ilgi alanlarıdır.

Göktuğ Kaçıra

Evrim Ağacı'nda yazar. Kadirli Fen Lisesi'nde eğitim gördü.Yaşam Ağacı'nı düzenleme ve geliştirmeye odaklanmış durumda. İlgi alanları: Taksonomi, Zooloji, Felinoloji ve Evrimsel Biyoloji.

Mehmet Demiryay

Altyazı Çevirmeni

Youtube: seninhikayen Dünyadan bilim/kültür/sanat/politika videolarına altyazı yapıyor, hikayeler anlatıyor. Psikolojik Danışman, Kurgucu, Alt Yazı Çevirmeni, Gif Popülerleştirici

Eric Rose

Yüksek Lisansı'nı "Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg" Felsefe programında sürdürmektedir. Uzman araştırma alanları; ontoloji (varlık felsefesi) ve bilim felsefesidir.

Prof. Dr. Hakan Yaman

Aile Hekimi

Prof. Dr. Aile Hekimliği Uzmanı. Süleyman Demirel ve Akdeniz Üniversitelerinde spor hekimliği, kanser tarama merkezi ve aile hekimliği kürsüleri kuruluş çalışmalarında bulundu.

Arzu Recep

19 yaşında, birkaç yıldır bilimle amatörce ilgilenen bir gen makinesi. Biyoloji, fizik ve bu alanların alt dallarına ilgi duyar. Moleküler Biyoloji ve Genetik alanına aşıktır.

Canberk Çolak

1996 doğumlu bir bilim meraklısı. Lisansı beslenme bilimi üzerinedir ama tuhaf bulduğu, kafasında soru işareti yaratan her olay hakkında araştırır ve yazar.

Övgü Kayadelen

2003'te Hacettepe Üniversitesi Kamu Yönetimi'nden mezun oldu. Astronomi, gezegen bilimi, psikoloji ile ilgileniyor ve en çok bilim felsefesi ile heyecanlanıyor.

Ali Emir Orhan

Evrimsel biyoloji, Mikrobiyoloji, Antropoloji, Etnografya, Din felsefesi hakkında araştırmalar yapıyor. Hemşire yardımcılığı mezunu ve Antropoloji okuyor.

Hüseyin Kocakuşak

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsünde Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü Lisans öğrencisi. Öğrenmeye ve insanları öğrenmeye teşvik etmeye meraklı.

Suat Ayöz

1986 ve 89 yillarinda ODTU EEMB'den BSc. ve MSc., 2008 yilinda Cambridge Universitesi'nden doktora derecesi aldi. 1991 yilindan beri Turkiye disinda yasiyor.

Çağlayan Taybaş

İYTE MBG mezunudur. Klinik araştırma sektöründe kapitalizme hizmet ediyor. Beyin ile kafayı bozmuş olup sürekli araştırır.

Gamze Özata

Koç Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü öğrencisidir. Psikoloji ile çift anadal yapmaktadır.

Yasemin Akın

Boğaziçi University, Department of Molecular Biology and Genetics Kadıköy Anadolu Lisesi

Ekin Baran Sunar

Başta fizik olmak üzere bilimin her alanına ilgisi olan meraklı birisidir.

Gökhan Eren

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi doktora öğrencisi.

Alican Anlayan

Rawenna Group bünyesinde çalışmaktayım. İmalat Mühendisiyim.

Cansu Yazıcı

Atılım Üniversitesi mühendislik son sınıf öğrencisiyim.

Ahmet Özkaya

Aslı Ece Koçak

Alperen Yılmaz

Zeynep Şeniş

Konuk Yazarlar ve Çevirmenler

Konuk yazarlar ve çevirmenler, Evrim Ağacı'nda 15 adetten az sayıda yazısı yayınlanmış olan üyelerdir.

Mahmut Serdar Keskin

Anadolu Üniversitesi’nde İşletme Lisans ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında eğitim gördükten sonra İstanbul Üniversitesi Coğrafya Bölümünü bitirdi. Ardından Kocaeli̇ Üni̇versi̇tesi̇ Pedagoji̇k formasyon eği̇ti̇mi̇ aldı.

Yaren Yaadı

EÜ'de Türk Dili ve Edebiyatı okuyor. Kalbinin yarısı bölümünde, diğer yarısıysa uzay bilimindedir. Bu sevgi sayesinde NASA'nın düzenlediği Cassini Scientist for a Day makale yarışmasının Türkiye ayağında ödül almıştır.

Emre Kuvan

18 Mart Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümü lisans öğrencisi. Bölüm dışında gök bilimi ve bilim tarihi hakkında amatör olarak araştırmalar yapıyorum. Bilimin daha çok konuşulmasını isteyen ve düşünenlerdenim.

Erkan Aydın

Selçuk Üniversitesi’ni birincilik ile bitirdikten sonra yüksek lisans ve doktorasını TOBB ETÜ'de yaptı. Doktora sonrası çalışmalarını, KAUST’da yeni nesil güneş pillerinin endüstriye hazırlanması konusunda sürdürüyor.

Tuğçe Köseoğlu

2016 yılında ODTÜ Biyoloji bölümünden mezun olmuştur. 2017 yılında Bilkent Üniversitesi Arkeoloji bölümü masterına başlamıştır. Biyoloji ve arkeolojiyi birleştiren arkeobotani alanında araştırmalarını sürdürmektedir.

Tuğçe Çakmak

Yakın bir tarihte mezun olacak genç bir kimya mühendisi, devam eden bir projede proje yürütücüsü, özel bir şirkette stajyer mühendis. Çeşitli platformlarda gönüllü olarak haber çevirileri yapıyor, haber yazıları yazıyor.

Bengisu Erdem

Hacettepe Üniversitesi Fransızca ve İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümünde lisansını sürdürmektedir. Bir dilci olmasına rağmen bilimin farklı alanlarına ilgi duymakta ve kendisini bu yönde geliştirme çabası içindedir.

Bengisu Seferoğlu

İTÜ 2009 Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunu. Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliğinde yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamladı. Fırsat buldukça Türkçe bilimsel içeriklere katkı sağlamakla ilgileniyor.

Atilla Şayan

Yazar, eğitmen ve bilim tutkunu. TÜBİTAK'ın henüz bir bilim kaynağı olduğu çocukluğunda, Bilim ve Teknik dergisi tanıştı ve bilimin eğlenceli de olduğunu keşfetti. Ayrıca bir deniz ve yelken kültürü dergisinde yazıyor.

Serhat Beyaz

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir. 2017 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilim Kulübü altında Evrim Ağacı Kurulunu kurmuştur. Akademik bilimin yanında popüler bilimle ilgilenmekten keyif alır.

Gülsevinç Ay

2013 yılı Cumhuriyet Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü mezunu. Çukurova Üniversitesi'nde doktora yapıyor. Tıbbi Biyoloji bölümünde Araştırma görevlisi. Nörodejeneratif hastalıklar üzerinde çalışıyor.

Mustafa Yücelgen

Uğur Elmacı

1977 doğumlu. Coğrafya öğretmeni. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü mezunu.Coğrafya Eğitimi Derneği ve Türk Coğrafya Kurumu üyesi olarak 25 yıllık coğrafya serüvenim ile buradayım.

Orhun Kaan Kahraman

Genel olarak kitlesel medyanın rıza üretimi ve ürettiği hipergerçekler üzerine düşünüp, bu alanda çalışmalar yapıyorum. 50'lerde Frankfurt Okulu'yla başlayan eleştirel sosyal bilimler teorileri ilgi alanıma girmektedir.

Ege Göksün

Kadıköy Anadolu mezunu ve Boğaziçi Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği okuyor. 1 sene yurtdışı eğitimi dışında astronomi ve moleküler biyoloji alanlarına oldukça ilgili. Zekanın gelişimi üzerine ayrı bir ilgisi var.

Dr. Umut Yıldız

Astrofizikçi

NASA Jet Propulsion Lab'da (JPL) derin uzay iletişimi ve astrofizik çalışmaktadır. Leiden Üniversitesi Gözlemevi’nde Astrokimya ve Molekül Astrofiziği alanında doktora yapmıştır. Popüler bilim yazarı ve konuşmacıdır.

Erkan Remzi Ulman

Mutluluğun sürekli kılınması değil bilincin yoğunlaştırılması ve bilginin zenginleşmesi amacında. Popüler bilimin gerçek ve güzellik vurgusunun takipçisi kimya mühendisi. Davranışsal ekonomi ve nöroiktisat hayranı.

Zeki Doruk Erden

École Polytechnique Fédérale de Lausanne'da Robotik ve Yapay Zeka konularında lisansüstü çalışmalarını yürütmektedir. ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunudur. 2014'ten beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır.

Aylin Okutan

Endüstri Mühendisi. Medya ve İletişim okumuş, Program ve Haber Editörlüğü yapmış, Radyo TV Prg. Yapımcılığı bölümünü dondurmuştur. Sinema, yazmak, yüzmek hobileri, felsefe, kozmoloji ise öğrenmek istedikleridir.

Berk Çakan

Bilkent Üniversitesi İşletme bölümünden mezundur. Şu anda denetçi olarak çalışmaktadır. Temel ilgi alanları zihin felsefesi, evrimsel biyoloji ve sinirbilimdir. Kriminal psikoloji ve kuantum fiziğine de ilgi duymaktadır.

Murat Erdem

ODTÜ Psikoloji Bölümü mezunu. Toplumsal süreçlerin insanların bireysel psikolojisi ile nasıl etkileşim halinde olduğu ilgi alanına giriyor. Tele sağlık uygulamaları konusundaki gelişmeleri ve süreci de takip etmektedir.

Utku Can Kemeç

Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Bölümünde eğitimine devam etmektedir. Özel ilgi alanı rejeneratif endodontik tedavilerdir. Afrika'nın çeşitli bölgelerinde sağlık organizasyonları düzenlemektedir.

Ece Özen

Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisi, bilgisayar bilimlerinin doğa bilimleriyle ilişkisi üzerine düşünmekten ve yazarken mutlu olur. Gezmeyi, doğa sporlarını, yeni şeyler öğrenmeyi sever.

Gökçe Başbuğ

Öğretim Üyesi. İstanbul Üniversitesi Felsefe ve Psikoloji lisans, Psikoloji yüksek lisans, MIT Sloan doktora mezunu. İş ve istihdam alanlarında araştırma yapıyor, kriz yönetimi ve araştırma yöntemleri dersleri veriyor.

İlayda Alpsar

Acıbadem Üniversitesi Tıp Mühendisliği mezunu. Meditasyonun beyindeki etkisini anlamlandırma üzerine çalışıyor. Sinirbilimin her alanına ilgi duysa da, en çok bilişsel psikoloji ve mental bozukluklar ile heyecanlanıyor.

Selda Somuncuoğlu

ODTÜ İdari İlimler, İşletme bölümünden 1981’de mezun oldu. Emekli olduğu 2000 yılından itibaren toplum bilim ve sanat alanında kitaplar çevirdi. Halen çocuklarla ve doğayla ilgili gönüllü işler yapmakla meşgul.

S. Buğra Baltacı

Sinirbilimci ve fizyolog. Öğrenme ve bellek, sinaptik plastisite ve elektrofizyoloji alanları üzerine çalışmalarını sürdürmekte. Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi.

Kemal Cihat Toprakçı

Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans öğrencisidir. Astronomi ve fiziğe ilgi duyan yazar bugüne dek Türkiye'nin pek çok bilim - astronomi platformunda yönetici, yazar veya editör olarak görev almıştır.

Nilüfer Tek

Hacettepe Üniversitesi Tıp öncesinde İngilizce hazırlık öğrencisi. Boş ve boş olmayan zamanlarında bir şeyler okuyor ve yabancı dil ile çizimde kendini geliştiriyor. Gönüllü çeviriler konusunda şansını deniyor.

Asude Didar Özsoy

Bartın Fen Lisesi'nden mezun oldu. Hacettepe Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği lisans öğrencisidir. IEEE Hacettepe EMBS aktif üyesidir. İlgi alanları: Kuantum fiziği, astronomi, biyomedikal ve beyin araştırmalarıdır.

Dr. Nejdet Koçaş

Önce bilim aşkımın temeli olan Konya Anadolu Lisesi ardından Istanbul Tıp Fakültesi ve Haseki E.A.H ve 32 yılın ardından (son 22 yılı eğitici olarak) gelen emeklilik ve her geçen gün artan okuma ve öğrenme merakı.

Gülru Batur

Akdeniz Üni Biyoloji öğrenimi gördü, Anadolu Üni Veteriner Önlisans mezunu. CCPDT tarafından düzenlenen sınavları geçerek Certified Professional Dog Trainer ve Certified Behavior Consultant Canine ünvanları kazandı.

Dr. Zeynep Tüfekçi

Sosyolog

Yazar, tekno-sosyolog. University of North Carolina'da doçent doktor, Harvard Üniversitesi'nde fakülte öğretim üyesi. Yükselen teknolojilerin politika ve şirket sorumluluğu bağlamındaki sosyal etkilerini araştırıyor.

Mert Taşdemir

Matematikle haşır neşirdir, özel olarak ölçü teorisi ve diferansiyel geometri alanlarına ilgilidir. Yazıları ağırlıklı olarak matematik içeriklidir, eser miktarda bilgisayar bilimi, meteoroloji ve fizik içerebilir.

Muhammed Musab Akdağ

Sürekli sorgulayan biriyim.Bilim kurguya bayılırım.en sevdiğim bilim dalları Biyoloji,Kimya,Tıp.Tarih öncesi hayvanların ve günümüz kuşlarını isimlerini ezberlemeyi,doğa fotoğrafçılığı yapmayı çok severim.

Aziz Koç

1996 Kahramanmaraş doğumluyum. Uluslararası Final Üniversitesi (KKTC) psikoloji lisans eğitimi aldım. 2 yıllık ÜFÜ eğitiminden sonra İstanbul Arel Üniversitesine yatay geçiş yaptım ve halen İAE devam etmekteyim.

Melisa Bozkurt

Diş hekimi. Şu an Marmara Üniversitesi Oral ve Maxillofasiyal Radyoloji Anabilim Dalında doktora yapmakta. Hem bilimi hem de kurgusunu sever. Özel ilgi alanları ise radyoloji, mikrobiyoloji, kök hücre çalışmalarıdır.

Ömer Faruk Kırmacı

Balıkesir Üniversitesi Kimya Bölümü öğrencisidir. Bilim, Dil ve Varoluş felsefeleri ilgisini çekmektedir. Bilim ve Ütopya ve Düşünbil'in yanı sıra çeşitli dergi ve sanal ortamlarda makaleleri yayımlanmıştır.

Bingül Kemiksiz Uzel

2015 yılından beri Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezinde Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber olarak görev yapmakta, Namık Kemal Üniversitesinde Davranış Nörobilimi alanında doktora programına devam etmektedir.

Samet Atdağ

Bilgisayar bilimlerinde doktora adayı. Prisync'in kurucu ortağı ve CTO'su. İTÜ ve Galatasaray Üniversitesi mezunu, Boğaziçi Üniversitesi'nde karmaşık sistemler alanında doktorasına devam ediyor. Kedi ve köpek sever.

Yusuf Siyahtaş

Ankara Üniversitesi Psikoloji bölümü mezunuyum. Üniversitenin ilk yıllarında Freudyen okumalar yaptım. Bunlar sonraki yıllarda evrimsel ve fizyolojik psikoloji vb. alanlara genişleyip multidsipliner bir yapıya evrildi.

Gülşah Güler

Antropolog ve Paleontolog. Ankara Üniversitesi Paleoantropoloji/Doktora. Çalışmalarını Rhinocerotidae başta olmak üzere omurgalı memelerin evrimi, sistematik taksonomisi ve paleoekolojileri konularında sürdürmektedir.

Levent Ekinci

Sinop Üniversitesi Su Ürünleri Mühendisliği ve Anadolu Üniversitesi İşletme mezunu olup serbest olarak çalışmaktadır. İlgi alanları, su altı canlıları, dalgıçlık, uzay bilimleri, siyaset, arkeoliji ve fizik.

Çağrı Temel

Elektrik-Elektronik Mühendisi olan Çağrı Temel, robotik ve yazılım alanındaki çalışmalarından sonra yapay zeka alanında çalışmalar yapmaktadır. Akademik hayatını ML(Makine Öğrenmesi) üzerine ilerletmektedir.

Bengü Kalo

Klinik Psikolog. The University of Edinburgh'da Human Cognitive Neuropsychology MSc öğrencisi. İlgi alanları arasında başlıca Nöropsikoloji olmak üzere Evrimsel Psikoloji, Biyopsikoloji ve Psikofarmakoloji de bulunuyor.

Faruk Güler

İş insanı, Metalurji ve Malzeme Mühendisi. İTÜ ve Boğaziçi Üniversitesi’nde eğitim almıştır. Evreni, yaşamı ve insanı anlamaya çabalar. Evrim, insan psikolojisi, edebiyat, sanat ve bilim ilgi alanlarıdır.

Kuzey Kılıç

8 yaşından beri çeşitli konular hakkında yazıyor. Son 5 senedir ulusal basının yanı sıra ABD sitelerinde de basketbol editörlüğü yapıyor. Gönlünün bir diğer yarısını bilim ve uzay teknolojisine kaptırdı.

İlker Tümer

+10 yıl Endüstiyel İnşaatlarda Yöneticilik yapmış evrensel bilgiden faydalanmayı seven bunu hayatına yansıtan ve etrafına faydalı olabilmek adına girişimlerden bulunmayı seven, evli eşini seven, hayat aşığı.

Şule Selçuk

İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümü mezunudur. Bir çeviri bürosunda çevirmen olarak çalışıyor. Yeni şeyler öğrenmek, kitap okumak en büyük hobilerindendir. Dil, bilim ve tarihle ilgili her şeye ilgisi var.

Müfit Yılmaz Gökmen

2009'da Hürriyet dış haberler masasında başladığı editörlük kariyerine bilim-teknoloji editörü olarak Ntv.com.tr ve Al Jazeera Türk'te devam etti. Bugün DijitalX'te bilim-teknoloji yazarlığına devam etmektedir.

İlker Çağatay Aşık

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde Yüksek Lisans yapmakta, evrim ve biyoloji felsefesi çalışmaktadır. İlgilendiği alanlar; nörobilim, nörofelsefe, evrimsel biyoloji, bilim felsefesi ve bilişsel bilimlerdir.

Kaan Gümüşkaya

Hacettepe Üniversitesi İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümü 3. sınıf ve Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümü 1. sınıf öğrencisi. Özellikle tarih, askeri teknolojiler ve genel politika konularına ilgili.

Halilhan Yonka

Bilimi anlamayı-anlatmayı seviyorum. İleride astrofizikçi olmak istiyorum. @otagbilim adında bir sayfam var, çeşitli sitelerde/dergilerde bilim köşesinde yazarlık yapıyorum. Profesyonel olarak basketbol oynuyorum.

Erdal Kozan

Ege Üniversitesi'nde psikoloji lisansımı tamamladıktan sonra Yaşar Üniversitesi'nde psikoloji alanında yüksek lisans yaptım ve şimdilerde Dokuz Eylül Üniversitesi'nde psikoloji alanında doktorama devam ediyorum.

Cansu Erdem

Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde eğitim görüyor. Farmakoloji, mikrobiyoloji, nörobilim ve antropolojiye ilgi duyuyor. Bilmeye, öğrenmeye dair tutkusunu eczacılık mesleği ve bilimsel yazarlıkla besliyor.

Fadime Öztoprak

Genom bilimci. DEU-IBG'de doktora öğrencisi; İzmir Biyotıp ve Genom Merkezi'nde misafir yardımcı araştırmacı. 2013 yılında çevirmen olarak Evrim Ağacı'na destek vermeye başlamıştır. ISCB RSG Turkey üyesi.

Mert Tüzün

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü öğrencisidir. İlgi alanlarını kısıtlı tutmayı sevmese de, genetik materyal, mikrobiyoloji, sinyalleşme ve sentetik biyolojisi çok ilgisini çeker.

Murat Aydemir

İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. Sinirbilim, psikiyatri, felsefe ve astrofizik ilgi alanlarındandır. Ayrıca dağ bisikletçiliği, fotoğrafçılık ve müzik ile ilgilenmektedir.

Kartal Selici

Fizyoterapist, araştırma görevlisi. Doktora eğitimine Hacettepe Üniversitesi Nöroloji Fizyoterapistliği programında devam etmekte. Nörobilim, evrim, uzay, felsefe, tarih ve müzik en çok ilgi duyduğu alanlardır.

Duru Özeren

Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği Hazırlık sınıfı öğrencisi. Biyoloji ve evrimle ilgilenmeyi çok seviyor, Boğaziçi Üniversitesi Bilim Kulübü Evrim Ağacı Alt Kurulu üyesi, çevirmen ve editörü.

Çağıl Benibol

ODTÜ Fizik lisans öğrencisiyim, sevdiğim fizikçinin de (R. Feynman) dediği gibi "atomlardan oluşan bir evrenim, evrenin içinde de bir atomum" kısacası fazla bir beklentim yok hayata karşı yaşayıp görüyoruz.

Dilay Eldoğan Eken

ODTÜ Psikoloji mezunuyum. Hacettepe Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans ve doktora programlarını tamamladım. Şema Terapi yaklaşımını benimseyen bir psikoterapist olarak çalışmalarıma devam ediyorum.

Ahmet Paker

Başkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans ve Yüksek Lisans Mezunu. Aktif olarak Yazılım Mühendisi olarak çalışmakta. Biyoinformatik, Derin Öğrenme, Sinirbilim, Evrimsel Biyoloji konularına ilgili.

Furkan Çelik

Liseden sonra yaklaşık bir yıl Hindistan'da dil öğrenmek ve yeni yerler keşfetmek için kaldım ardından üniversite sınavına hazırlanıp Yıldız Teknik üniversitesinde Bilgisayar Öğretmenliğini kazandım.

Gizem Çoban

Amatör Astronom / Eğitim Bilimci. Bilimin halka nasıl aktarılması gerektiğiyle ilgileniyor. Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans, Eğitim Yönetimi ve Planlaması yüksek lisans yaptı. Aynı alanda doktora yapıyor.

Çağhan Kızıl

Almanya Nörodejeneratif Hastalıklar Merkezi'nde (DZNE) doçent olarak görev yapıyor. Araştırma alanları: Nöral kök hücreler, Alzheimer, rejenerasyon, zebra balıkları ve insan beyninin 3 boyutlu modellenmesi.

S. Deniz Han

Teorik Fizikçi. Lisanslarını İstanbul Üniversitesi Fizik ve Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümlerinde tamamlamıştır. İstanbul Üniversitesi Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği programında Doktora öğrencisidir.

Semih Tareen

Virolog, metalkafa, film yapımcısı, denizci. Hücre ve gen terapisi tedavileri geliştiriyor. Washington Üniversitesi Moleküler & Hücre Biyolojisi Bölümü'nden ve Fred Hutch Enstitüsü'nden doktorası var.

Deniz Gültekin

Mersin Üniversitesi Tarih Bölümü Yüksek Lisans mezunudur. Bilim Uzmanı olarak çalışmalarını sürdürmektedir. İlgi alanları; Evrim Teorisinin Tarihçesi, Astrobiyoloji, Bilim Tarihi ve Doğa Felsefesi'dir.

Mehmet Yunus Genceroğlu

Gebze Teknik Üniversitesi MBG mezunuyum. İstanbul Teknik Üniversitesi'nde MBG yüksek lisans öğrencisiyim. Mikrobiyal genetik, metabolik mühendislik çalışmaktayım; mikrobiyolojiye ve immünolojiye ilgiliyim.

Ayda Uzel

Boğaziçi Üniversitesi Felsefe bölümü lisans öğrencisi. Ekolojik dengeye inanan bir okur-yazar. İlgi alanları arasında felsefe, psikoloji, sürdürülebilir çevre ve beslenme, sinema ve sosyoloji yer alır.

Enes Yanmaz

Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 4.sınıf öğrencisi, uzaya, bilime ve bilinmeyen her şeye dair merakı var. Hayvan seviyor, sosyal sorumluluk seviyor, toplum yararına çalışmayı seviyor.

Sinem Özcan

Ankara Üniversitesi Biyoloji Bölümü mezunu. Çevre Biyoteknolojisi ve Adli Biyoloji yüksek lisans programlarını tamamladı. Ankara Üniversitesi Biyoloji Bölümü bünyesinde doktora eğitimine devam etmekte.

Birol Başkan

Siyaset Bilimci. Northwestern Üniversitesi'nden bu alanda doktorasını yaptı. Akademik ilgi alanları: din-devlet ilişkileri, din-rejim ilişkileri, dini hareketler, uluslararası ilişkiler ve ilişkili konular.

Çağatay Çelik

BEU Tıp Fakültesi 6.sınıf öğrencisi. Bilginin kendisini, onu edinme sürecini ve paylaşmayı seven biri. Kendi üniversitesinde bilimsel araştırma topluluğu ve müzik topluluğu kurucu üyelerinden biri.

Berkay Topuk

Hacettepe İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisi. Öncül Analitik Felsefe’nin teknoloji yöneticisi. Jazz/Blues müzisyeni, yazılımcı ve çevirmen. Hesaplamalı Dilbilim ve Yapay Zeka üzerine çalışıyor.

Evren Yıldız

Yaklaşık 3-4 senedir doğa gözlemi ve kendi çapımda araştırmalar yapıyor, öğreniyorum. en çok ilgilendiğim alan Ornitoloji.bir Rüzgar Enerji Santralinde Kuş Gözlemcisi pozisyonunda çalışıyorum.

Emine Bogenç Demirel

Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında başladığı akademik kariyerini halen Yıldız Teknik Üniversitesi Mütercim-Tercümanlık (Fransızca) Anabilim Dalında sürdürmektedir.

Okan Gümüşel

Hatay'da doğdum ve büyüdüm. İstanbul Teknik Üniversitesinde imalat mühendisliği bölümünü okumaktayım ve bir mühendis adayı olarak birçok farklı alanda kendimi geliştirme gayreti içerisindeyim.

Freddy Igiebor

Botanik bilimci. Max Planck Enstitüsü (Almanya) Kimyasal Ekoloji programında Doktora öğrencisidir. İstanbul Üniversitesi'ne bağlı bir AR-GE merkezinde Bitki Genetiği çalışmalarına devam etmektedir.

Yağızhan Atmaca

Zemana'da derin öğrenme üzerine çalışıyor. Özellikle de Deepware tespit algoritmalarına odaklanıyor. Yapay Genel Zeka araştırmalarına bayılıyor. Harika zamanlarda yaşadığımızı düşünüyor!

Yasir Buğdayeken

2014 yılında Uludağ Üni. Ulus. İlişkiler bölümünden mezun oldu. Halen aynı üniversitede "Baltık Bölgesinin Güvenliği" konusunda tez çalışmalarını yürütüyor. İngilizce ve Almanca biliyor.

Hasan Ayer

Ankara Üniversitesi İngiliz dili ve Edebiyatı lisans öğrencisidir. CNN Türk dış haberler biriminde stajyer olup, Öncül Analitik Felsefe dergisi dışında birçok oluşumda çevirmenlik yapmaktadır.

Ozan Karakaş

Çevirmen/İngilizce Öğretmeni. Uludağ Üniversitesi ELT 2014 mezunu. Yayımlanmış bilim ve edebiyat çevirileri bulunuyor. İlgi alanları: dil edinimi, konuşma öğretimi, psikodilbilim, nörodilbilim.

Abdulkadir Gülen

Ankara Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümü lisans öğrencisi aynı Ankara Üniversitesi PDR Topluluğu Başkanı Bilimin ışığında yürüme ve çevresini aydınlatma arzusuna sahip.

Dr. Bilgenur Baloğlu

Kanada'da bulunan Guelph Üniversitesi Biyoçeşitlilik Genomiği Merkezi'nde doktora sonrası araştırmacı olarak çalışıyor ve DNA dizileme teknolojileri için yeni metotlar geliştirmeye odaklanıyor.

Okan Ö. Cinemre

Kabataş Erkek Lisesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Tıp fakültesi mezunu. Beyin, Omurga ve Sinir Cerrahisi Uzmanı hekim. 25 yıldır tiyatro ile uğraşıyor. Aklın Yolu Düşünce Topluluğu kurucu üyesi.

Ahmet Can Kısa

Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyoloji bölümü öğrencisi. Disiplinler arası çalışmalarla ilgileniyor. Gmail: [email protected]

İbrahim Kaya

Popüler bilime olan ilgisi yıllarca süren araştırma enerjisinin kaynağı olmuştur. Bilim ve dinler felsefesi ve tarihi, evrim ve yaratılışçılık konularinda farkli yayinlarda yazilar yazmaktadir.

Esra Balcı

Kendini bilgiyi eğlenirken öğrenmeye adamış bir sınıf öğretmeni. İlerlemecilik felsefesi ve Montessori yaklaşımı savunucusu. Eğitim, tiyatro, bilim ve müzik alanlarına ilgi alanlarındandır.

Şölen Hocaoğlu

2016 yılından beri İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği ve Ekonomi çift anadal programında eğitim görmektedir. Davranışsal Ekonomi ve Yeşil Ekonomi alanlarına ilgi duymaktadır.

Bahar Tunçgenç

İnsanların, özellikle de çocukların, sosyal ilişkileri nasıl kavradıklarına ve dayanışma, ortaklaşma davranışlarının bilişsel, motor, gelişimsel ve evrimsel temellerine meraklı birisiyim.

Yasin Aktaş

Marmara Üniversitesi Fen Bilgisi/ Fen Bilimleri Öğretmenliği bölümünden mezun oldum. 8 yıl kadar özel öğretim kurumlarında öğretmenlik yaptıktan sonra 2012'de kamuda çalışmaya başladım.

Mücahid Köse

Yapay zekanın geleceği ve yıldızlararası yolculuk gibi geleceğe dair konular başta olmak üzere bilim ve teknolojiye inanılmaz bir ilgi duyan, sorgulama ve araştırma tutkunu bilimsever bir genç.

Yiğit As

Makine mühendisiliği öğrencisi. Öğrenmekten ve öğrendiklerini aktarmaktan mutlu olan bir bilim tutkunu. İlgi alanları evrimsel biyoloji, astronomi ve zooloji başta olmak üzere doğa bilimleri.

Serdar Ölez

Makina Mühendisi, mekanik tasarımcı, veritabanı bazlı web uygulamacısı, ... ama en çok yurttaş bitki bilimci, doğa gözlemcisi ve tutkunu. GezenAdam'ın kurucusu, Kırsal Çevre gönüllüsü...

Ögetay Kayalı

Rasyonalist'te kurucu, editör ve kıdemli yazar. NASA'nın APOD platformunda görevli olmak üzere, Michigan Tech. Üniversitesinde araştırma görevlisi olarak Astrofizik üzerine doktora yapmaktadır.

Mehmet Yayla

Sırasıyla ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, ODTÜ Deniz Bilimleri-Kimyasal Oşinografi bölümünden mezun olup Sherbrooke Üniversitesi (Kanada) Uzaktan Algılama bölümünde doktora yaptı.

Talha Karslıoğlu

Talha Karslıoğlu. 99 doğumlu. Şu an Boğaziçi Üniversitesi Çeviribilim öğrencisi. Özellikle Tarih ve Sosyal Bilimler ile ilgilenmekle birlikte aynı zamanda Matematik ve Dilbilim ile de ilgili.

Burcu Baran

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Felsefe Bölümü lisans öğrencisi. İlgi alanlarını Kıta Avrupa Felsefesi oluşturmaktadır. Özel olarak estetik ve kültür felsefesi okumaları yapmaktadır.

Ömer Ekmel Kara

Galileo Galilei Italyan Fen Lisesi mezunuyum, Bahçeşehir Üniversitesin'de 3. Sınıf Moleküler Biyoloji öğrencisiyim. Evo-Devo, De-extinction, Gen terapisi ve Bioinformatik alanlarıyla ilgiliyim.

Deniz Uyanık

Psikoterapist

Bolton Üniversitesinden MBA ve MSC Davranışçı Bilişsel Psikoterapiler mezunu. Psikoterapist. İngilizce, Japonca birazda Yunanca konuşur. Belirli aralıklarla Kızıl Haç'ta psikoloji öğretir.

Özgün Kabacaoğlu

Osmanlı 17. yy. reformları ve askeri devrim alanında uzmanlaşmıştır. Yönetim tarihi ve felsefesi üzerine akademik çalışmaları sürmektedir. Yayınlanmış hikaye kitapları bulunmaktadır.

Cem Keser

Balıkesir Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölüm mezunu; yüksek lisans tezi sinema ve edebiyatın ilişkisi üzerine. Aktif olarak öğretmenlik yapmakta, edebiyatla ilgili her şeyle ilgili.

Saygun Güler

Medikal Muhendisi. Y. Lisansını İskoçya'da tamamladı. Şu anda Bournemouth Üniversitesi'nde doktora araştırması kapsamında yapay zeka ve dijital sağlık uygulamaları üzerine çalışıyor.

Selçuk İlanbey

Matematik öğretmeni aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Tarih Bölümü öğrencisi. İlgi Alanları; Antik Yunan Şehir Devletleri tarihi, Ahameniş Devleti tarihi, Anadolu ve Mezopotamya tarihi.

Özgür Alperen Gezici

Pertevniyal Lisesi mezunu, akademik kariyer yolunda ilerleyen temel bilimler ve yazılım ilgilisi. Bir adım ardılını öngörmenin, bilimsel bilginin doğasını keşfetmekten geçtiğini savunur.

Cengizhan Öztürk

ODTÜ'de Biyoloji bölümü hazırlık sınıfı öğrencisidir. Okumaya ve yazmaya meraklı biridir. Lise yıllarından beri başta biyoloji olmak üzere birçok bilim dalında araştırma yapıyor.

Nedim Hacıosmanoğlu

Istanbul Teknik Üniversitesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünden lisans derecesi, Bilkent Universitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji bölümünden ise yüksek lisans derecesi sahibidir.

Haluk Ertan

Araştırma alanları; mikrobiyal fizyoloji, enzimoloji ve biyoinformatiktir. 2007 yılından beri The University of New South Wales-Sydney'de visiting professorial fellow olarak çalışmaktadır.

Bilgehan Arifoğlu

Avukatlık mesleğini icra edip etmemek arasında gelip giden Bilgehan, özellikle uluslararası suçlar, göç politikaları, politik propaganda ve siyasal psikoloji konularıyla ilgilenmektedir.

Hazal Uğurtan

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı'nı bırakıp Beykent Üniversitesi Gastronomi'den mezun oldum. Şuanda Kocaeli Üniversitesi Pazarlama bölümünde yüksek lisans yapıyorum.

Yusuf Can Semerci

Yeditepe Üniversitesi'nde Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi üzerine doktora yapıyor. Bilim ve Gelecek dergisinde ara ara yazıyor, çeviri yapıyor. Vakit buldukça bilimkurgu okuyor.

İrem Başkan

Orta Doğu Teknik Üniversitesi ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği öğrencisiyim. Biyoloji, sosyoloji ve psikoloji ilgi alanlarında yazı yazmayı ve okuma yapmayı çok sevmekteyim.

Cem Terzi

Prof. Dr.

Kolorektal cerrah. International Scholarship Ödülü sahibi. Binlerce tıp öğrencisi, yüzlerce genel cerrahi uzmanı ve onlarca kolorektal cerrahın yetiştirilmesine katkı sunmuştur.

İnci Deniz Yılmaz

Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde lisansımı sürdürmekteyim. Evrimsel psikoloji, davranış genetiği, ekoloji ve deniz biyolojisine ilgi duymaktayım. Bilimsel şüpheciyim.

Selen Cangüzel

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir. Biyoloji en büyük tutkusudur. Felsefe, psikoloji, sinirbilim, evrimsel biyoloji ilgilendiği alanlar arasındadır.

Özgem Uysal

İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi 4. Sınıf öğrencisi. Mesleğini büyük bir tutkuyla öğreniyor. Öğrenmek,okumak, araştırmak ve keşfetmek en büyük tutkusudur.

Furkan Semih Dündar

Kuantum Fizikçisi

PhD. Fizikçi ve popüler bilim yazarı. 1989 Bursa doğumlu. 2003-2007 Sakarya Fen Lisesi, 2007-2012 Bilkent Fizik (Lisans), 2012-2014 ODTÜ Fizik (MSc), 2016-2018 Boğaziçi Fizik (PhD).

Doç. Dr. Samiye Demir

Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü Zooloji Anabilim Dalında öğretim üyesi. Uzmanlık alanları parazitoloji, vektör biyolojisi, protozooloji ve davranış biyolojisi.

Berkay Yılmaz

Balıkesir Üniversitesi Coğrafya öğrencisidir. Paleocoğrafya, jeomorfoloji, klimatoloji, bölgesel coğrafya ve speleoloji üzerine araştırmalar yapan bir coğrafya aşığıdır.

Can Akman

Ankara Üniversitesi veteriner hekimliği eğitimi görmekteyim. İlgi alanlarım veteriner tıbbı ve doğa bilimleri. Diğer ilgi alanlarımda sinema ve makale yazarlığı bulunmakta.

Mert Görkem Önses

Hacettepe Üniversitesi İngilizce Mütercim - Tercümanlık bölümünde lisans öğrenimini sürdürüyor. Bilgisayar oyunları, politika ve felsefe amatör ilgi alanlarına giriyor.

Nilüfer Kara

Hacettepe Üniversitesi Kimya Bölümü mezunu. Şu an ODTU Biyolojik Bilimler'de Biyokimya üzerine yüksek lisans yapmakta. İlgi alanları: Viral kanserler, aptamer, aptasensörler.

Bilgehan Karaca

Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu, evrimsel biyolojiden satranca, biyokimyadan dilbilime kadar çeşitli bilgi alanlarıyla profesyonel ya da amatör olarak ilgileniyor.

Ömer Tolkun

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 4. sınıf öğrencisi. İklim değişikliği, astrofizik ve dinozorlarla ilgileniyor.

Ayşe Nur Günaydın

Bülent Ecevit Üniversitesi mezunu psikolog. Araştırmaya, yazmaya meraklı. Öğrendiği farklı alanları ve bilgileri herkesle paylaşmayı sorumluluk edinmiş psikoloji tutkunu.

Aslıhan Yeşilyurt

İngilizce Mütercim Tercümanlık öğrencisi. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı bölümünde yan dal öğrenimi görüyor. Doğa bilimlerine de sosyal bilimlere de tutkuyla bağlı.

yaren güngör

ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü hazırlık sınıfı öğrencisidir. Biyolojinin çoğu alt dalını sever; özellikle evrimsel biyoloji ve nörobiyolojiye ilgi duyar.

Selinay Vatansever

Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim görüyor. İlgilendiği bilim dalları arasında nöroloji, kardiyoloji ve psikiyatri bulunuyor. Ayrıca edebiyat da sever.

Bilal Aytekin

Boğaziçi Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği ve matematik bölümlerinde okuyorum. 2014'ün sonlarından beri gönüllülük esaslı dizi ve film çevirileri yapıyorum.

Pelin Gümüş

İstanbul Teknik Üniversitesi, Makine Fakültesi, İmalat Mühendisliği bölümünde okuyor. Nöroteknoloji, beyin-makine sistemleri, beynin çalışma prensibi ile ilgileniyor.

Oktay Özden

İktisatçı. Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünde Yüksek Lisans öğrencisidir. İlgi alanları: Alternatif iktisat teorileri, matematik, ve popüler bilim.

Gökhan Öztürk

1988 İstanbul doğumlu. 2010 yılında İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. Özel sektörde Yazılım Uzmanı olarak çalışmaktadır.

Tansu Tuncer

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü mezunu. (Aibu, IPG) İngilizce öğretmeni ve 3 dilde çeviri yapıyor. Psikoloji, dilbilimi ve evrimsel biyoloji ilgi alanları arasında.

Bilge Kağan Açık

Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde Okul Öncesi Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencisi. Astrofizik başta olmak üzere tüm fizik alt dallarına yoğun ilgi duymakta.

Elif Çınar Esatoğlu

İstanbul Üniversitesi Coğrafya bölümünden mezunum, Pedogojik formasyon aldım, aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Bilim Tarihi bölümü son sınıf öğrencisiyim.

Büşra Merve Kırpat

Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans mezunuyum. Bilkent Üniversitesi UNAM Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Bölümü'nde yüksek lisans yapıyorum.

Seçkin Eroğlu

Yrd. Doç. Dr.

1985 izmir doğumlu. ODTÜ Genetik çıkışlı. Moleküler bitki fizyoloğu. Evrimi anlatan çocuk kitabı hazırladı. ODTÜde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Saygın Güleç

Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünde lisans öğrencisi, Bilim Kulübü Evrim Ağacı Alt Kurulu Temsilcisi, eski biyoloji olimpiyatçısı

Dilara Aktürk

TOBB ETÜ'de Biyomedikal Mühendisliği lisans öğrencisi. Nükleer tıp, Biyomalzemeler, Nanotıp alanlarına ilgi duyuyor. Yazmayı, okumayı ve araştırmayı seviyor.

Mehmet Demirdağ

Bursa Uludağ Üniversitesi öğrencisi. Robotik ve Yapay Zeka konuları hakkında araştırmalar sürdürmekte. Astronomi, Evrim ve Nörobilim konularına ilgi duymakta.

Utku Timurçin

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi. İlgi alanları genel itibariyle Tıp Bilimi üzerine olup ayrıca Nörobilim, Psikoloji ve biz Homo sapiens türüdür.

Efe Gerenli

Sewall Wright ve Douglas Falconer idolü olan amatör bir popülasyon genetikçisi,Gelecekte nicel genetik üstünde uzmanlaşmıs bir populasyon genetikçisi olacak.

Erdal Kart

Lisans eğitimlerini Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon sinema bölümlerini tamamlamıştır.

Barışcan Tunalı

Gezer tozar yer, Veriyi ve ilginç korelasyonları bulmayı sever. Naçizane Data Science ile uğraşır, Jack of all trades, Master of few... ve aşırı viski sever

Birce Köktürk

Boğaziçi Üniversitesi işletme bölümü öğrencisidir. Nöropsikoloji, din felsefesi ağırlıklı felsefe, etimoloji, diyalektik; ilgi alanları arasındadır.

Murat Demir

Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi son sınıf lisans öğrencisi olarak internet üzerinden çeşitli dergilerde çevirilerimi okuyuculara sunmaktayım.

Atacan Zeybek

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi 2.sınıf öğrencisiyim. Nörobilim, astronomi, matematik, biyoloji, müzik ilgi alanlarım. Bir müzisyen ve bilim adamı olacağım.

Güven Erdi Aydoğuş

Özel bir şirkette Üretim Mühendisi olarak çalışmaktayım. Evrim Ağacı bünyesinde ilgimi çeken konularda içerik zenginliği sağlamayı hedeflemekteyim.

Ahmet Uğur Avcı

Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezunu Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Tıp Fakültesi Hava ve Uzay Hekimliğinde Araştırma Görevlisi Doktor

Zeynep Elif Sab

Boğaziçi Üniversitesi felsefe ve psikoloji lisans öğrencisi. İlgi alanları uygulamalı etik, zihin felsefesi, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisidir.

Eda Alparslan

Ankara Fen Lisesinde öğrenim görüyor. İlgi alanları; biyopsikoloji, strange loops, recreational maths, AI,oyun teorisi, sayılar teorisi ve sosyolojidir.

Uğurcan Sakızlı

Lisansımı ODTÜ Biyoloji'de tamamladım, şu anda Boğaziçi Üniversitesi'nde Stefan FUSS'un labında zebra balığında nörorejenerasyon çalışıyorum.

Yasin Kozak

ODTÜ İngilizce Öğretmenliği mezunu bir öğretmen. Sinema, tarih ve bilișsel bilimler ile ilgilenir. Müzelerin ücretsiz olması gerektiğine inanır.

Taylan Kasar

İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisidir. Kozmik Anafor'da popüler bilim yazıları yazar. Bilimkurgu okumayı sever. Trekkie'dir.

Tuygur Can Seçkin

İnşaat Yüksek Mühendisi. YTÜ mezunu. Çelik konstrüksiyon sektöründe çalışıyor. Amatör bir bilim sever ve anlatıcısı. Profesyonel meraklı.

Melis Varyozdöken

Bursa'da Sami Evkuran Anadolu Lisesi'nde son sınıf dil öğrencisi. Çeviri yapmak onun için bir hobi gibi. Felsefe ve bilim ilgi alanları arasında.

Melis Kayhan

Hacettepe Üniversitesi İngilizce Mütercim - Tercümanlık öğrencisi, kadın çalışmaları ve kültürel antropoloji alanlarına oldukça meraklı.

Ahmet Köz

Lisans: İstanbul Üniversitesi Antropoloji Bölümü (2017) Yüksek Lisans: İstanbul Üniversitesi Antropoloji Bölümü - Fiziki Antropoloji (2018-)

Ahmet Kerem Algüzey

İstanbul Teknik Üniversitesi, kimya mühendisliği lisans öğrencisi. İlgi alanları; enerji, sanayi, petrol ve doğalgaz, bilim felsefesi ve tarihi.

Fatmanur Banu Kandemir

Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenci, sinirbilim ve tıpta günceller başta olmak üzere bilimsel araştırma yapmayı, okumayı seviyor.

Elif Köse

Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisidir. İlgilendiği bilim dalları tıp, astrobiyoloji, evrimsel biyoloji, astronomi ve uzay bilimleridir.

Ömer Çelik

Düzce Fen Lisesi mezunu, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. Tıp fakültesi bilimsel araştırma topluluğunun eski üyesi.

Özge Büyükkara

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Biyoloji Bölümü lisans öğrencisidir. Evrimsel biyoloji, evrimsel psikoloji ve astronomi alanlarına ilgi duyuyor.

Gonca Çelik

Gıda Yüksek Mühendisi. Gıda kaynaklı patojenlerin davranışları, hastalık oluşturma mekanizmaları ve gıda güvenliği uzmanlık alanıdır.

Eylül Er

Yıldız Teknik Üniversitesi 3. sınıf Biyomühendislik öğrencisiyim. Özellikle Sinirbilim, kök hücre ve Antiaging konularıyla ilgileniyorum.

Burakcan Bakırcı

ODTÜ İngilizce Öğretmenliği mezunu. Eğitim programları ve öğretim bölümünde yüksek lisans öğrencisi. Bilim ve aydınlanma meraklısı.

Alper Kölgesiz

Moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisidir. Boğaziçi Üniversitesi'nde eğitim görmektedir. Okulun Evrim Ağacı Alt Kurulu'nda aktif üyedir.

Saba Baskir

'93 Antalya doğumlu, '11 Beşiktaş Anadolu Lisesi, '16 ODTÜ Biyoloji mezunu. Deniz Bilimlerinde yunus akustiği üzerine yüksek lisans yapmakta.

Fizzə Rəsul

Astronomi, Fizik, Tıp ve Genetik bilimleri meraklısı. Sorgulayıcı, araştırmacı. Azerbaycan Tıp Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencisi

Selen Gündüz

Dil/Konuşma Bozukluğu Uzmanı

Hacettepe Üniversitesi Mezunu. Dil ve Konuşma Bozuklukları alanında doktorasını Texas Tech University Health Sciences Center’da tamamladı.

Zübeyir Aküzüm

Biyoloji lisans, insan kaynakları ve örgütsel değişim yüksek lisans mezunu. Yat kaptanı, 3 yıldız Cmas dalgıç, iş güvenliği uzmanı.

Aytürk Hamdi Zafer

İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği öğrencisi. Entropi, zaman oku ve kara deliklerle ilgili araştırmalar yapıyor.

Fatih Köktemir

Boğaziçi Üniversitesi Çeviribilim bölümü lisans öğrencisidir. İlgi alanları Erken Modern Avrupa tarihi, felsefesi ve kültürüdür.

Hüseyin Aça

ODTÜ İnşaat Mühendisliği 2001 mezunudur. Amatör olarak bilimle, felsefeyle ve müzikle ilgileniyor. Sigara içerek düşünmeyi seviyor.

Hazal Kardelen Kahraman

Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. İlgilendiği bilim dalları immünoloji, hematoloji ve gastroenteroloji.

Ecesu Ürker

Bilkent Üniversitesi Psikoloji bölümü öğrencisi. Genetiğe, özellikle evrime ilgisi var. Yazmayı, okumayı ve araştırmayı seviyor.

Furkan Torun

Biyoinformatik ile ilgileniyor. Lisans eğitiminde araştırmalara katılıyor ve nadirhastalik.org sitesinde gönüllü olarak yazıyor.

Berat Altıntaş

Başta fizik ve astronomi olmak üzere bilim tutkunuyum. Yazmayı, çizmeyi en çok da okumayı seviyorum. Okumak en sevdiğim uğraş.

Zeynep Süter Görgüler

Yıldız Teknik Üniversitesi Fransızca Mütercim-Tercümanlık Ana Bilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.

Tansu Daylan

Dr.

Karanlık madde, ötegezegenler ve yapay öğrenme gibi konularda araştırma yapan bir astrofizikçi ve elektronik mühendisidir.

Menderes Karakaş

ODTÜ Biyoloji bölümü öğrencisi, biyolojinin her türlü alanına ilgi duymakla birlikte İmmunobiyolojiye sevdalanmıştır.

Prof. Dr. Esin Davutoğlu Şenol

Tıp profesörü, bulaşıcı hastalıklar uzmanı, Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde çalışıyor, evli ve 1 çocuk sahibi.

Deniz Kaya

Proxima Centauri'den Dünya'ya göç etmiş ve şu sıralar Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Fizik Bölümü okuyan bir göçebe.

Levent Özkarayel

Hacettepe Fizik Müh. bölümü mezunu. Bilkent Üniversitesi’nde Yarıiletken Fiziği / Optoelektronik üzerine çalışıyor.

Yiğit Ertan

Boğaziçi üniversitesi kimya bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte. İlgi alanları teorik kimya ve matematiksel kimya.

Ömer Faruk Taştan

M.Sc., mikrobiyolog, entomolog, girişimci... Böcek-patojen etkileşimleri üzerine yüksek lisans çalışmalarımı yaptım.

Onat Gürbüz

Galatasaray Lisesi mezunu ve Hacettepe Üniversitesi Psikoloji lisans öğrencisi. İlgi alanları bilişsel bilimler ve evrim.

Ömer Orhun

Evrim, biyoinformatik, istatistiksel öğrenme ve nöroloji meraklısı. Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi.

Tuğçe Barut

Eskişehir Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü öğrencisi. Kimya, astronomi, çevre ve sürdürülebilirlik ilgi alanları.

Kıvanç Öztürk

BEÜN Tıp Fakültesi'nde eğitim görüyor. İlgi alanları arasında tarih, psikoloji, tıp, evrimsel psikoloji bulunuyor.

Allanur Kurtov

Felsefe alanında yüksek lisans yapma hedefindeyim. İhtilaflı konularda araştırma hobisi olan tembel bir okuyucuyum.

Selman Samet

Otodidakt ve bu yolda öğrendiklerini yazarak paylaşmaya çalışan kimse. Bazen çeviri yapar ve kısa romanlar yazar.

Barbaros Gülşah

Makina Yük. Mühendisi. Popüler bilim ve belgesel tüketicisi. Bilimkurgu ve distopya sevicisi. Astronomi fanı.

Mustafa Çağatay Uçar

Anadolu Üniversitesi Felsefe Bölümü mezunu. Kocaeli Üniversitesinde felsefe alanında yüksek lisans yapmaktadır.

Bülent Tıraş

Prof. Dr.

Prof. Dr. M. Bülent Tıraş, Acıbadem Maslak Hastanesi Tüp bebek Bölüm Direktörü olarak görev yapmaktadır.

Ruhiye Erulaş

Hacettepe Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı mezunu, dizi, film, belgesel, kitap çevirmeni, editör.

Selenay Elmacıoğlu

SAT etüt merkezi asistanı TÜBİTAK Kriptoloji Yaz Okulu mezunu Ted Talks çevirmeni Yakamoz dergi yazarı

Gökçe Çöl

DEÜ Yüksek Lisans mezunudur. Mali işler yöneticisi olarak çalışmaktadır. Evren bilimi meraklısıdır.

G. Deniz Salalı

University College London’da Evrimsel Antropoloji öğretim üyesi ve Britanya Akademisi araştırmacısı.

Emre Mor

Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği öğrencisi. İlgi alanları felsefe, astronomi, kimya ve fiziktir.

Ünsal Demirbaş

Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yüksek lisans öğrencisi, müzikle ve sporla uğraşır.

Burak Toy

Derin Öğrenme/Yapay Zeka araştırmacısı, Uzay ve biyoloji konularına meraklı bir lise öğrencisi

Mert Gülmüş

Ortaklar Fen Lisesi son sınıf öğrencisi. Yazılım ve özellikle makine öğrenmesi ile ilgileniyor.

Seren Afşin

Bilişim sistemleri uzmanı ve Girişimci. Mars gezegeni ve uzay bilimleri hayatının bir parçası...

Batıkan Sarı

Kayseri Anadolu İHL mezunu. Üniversite sınavına hazırlanıyor. Biyoloji ve Tarih meraklısı.

Hesna Yılmaz

Boğaziçi Üniversitesi'nde Psikoloji öğrencisi. İflah olmaz bir bilim ve öğrenme aşığı.

Bahar Hazal Yalçınkaya

Yeditepe Üniversitesi Genetik ve Biyomühendislik anadal, Gıda mühendisliği Yandal mezunudur.

H. Kumsal Taştepe

İlgilendiği alanlar: Evrimsel Biyoloji / Moleküler Biyoloji / Tıp / Moleküler Gastronomi

Hilal Cimbat

Henüz Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Mütercim Tercümanlık 3. sınıf öğrencisi.

Nükhet Varlık

Tarihçi

Rutgers Üniversitesi ve Güney Karolayna Üniversitesi Tarih Bölümünde öğretim üyesi

Kemal Yüksel

Üsküdar Üniversitesi Tarih, Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümü öğrencisidir.

Emrah Çoraman

İstanbul Teknik Üniversitesi Avrasya Yer Bilimleri Enstitüsü'nde öğretim üyesi.

Hakan Turan Kiriş

Ege Üniversitesi tıp fakültesi öğrencisi,onkoloji,felsefe ve biyoloji meraklısı

Nujin Dede

Eskişehir Teknik Üniversitesi - Fen Fakültesi / Biyoloji-Fizik Bölüm öğrencisi

Tanzer Kantık

3D Tasarımcı, yazar, sivil toplum gönüllüsü ve İBB Proje Koordinatörü.

Öykü Yıldırım

Tıp Fakültesi 3. sınıf öğrencisi, ulusal bir tıp blogunun editörüdür.

Refik Ayata

1963 doğumlu. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu.

Kayra Ünal

Geleceğin bilim insanı adayı, moleküler biyoloji ve genetik öğrencisi.

Mustafa Gökmen

Bilim ve teknoloji tutkunu. Amerika Birleşik Devletleri'nde okumakta.

Mehmet Umut Canoluk

Gorsel Norobilim Doktora Ogrencisi, Université catholique de Louvain

Filiz Pehlivan

Makina Mühendisi, Isıtma-Havalandırma-Klima Sistemleri Uzmanı

Efekan Esirgeme

Yapay zeka, bilim & felsefi konulara meraklı bir öğrenen.

Elif Yılmazçoban

Bilime meraklı, sürekli öğrenmek için çabalayan bir genç.

Batuhan Wilhelm

Teknoloji ve bilim meraklısı, yazılımcı, gezgin, müzisyen.

Çağatay Tarhan

İstanbul Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü

Cansu Kilim

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümü mezunu

Soner Albayrak

Fizik Editörü

Kuramsal fizik üzerine yoğunlaşan fizik doktora öğrencisi.

İlayda Belemir Bebek

Hacettepe üniversitesi tıp fakültesinde eğitim görmektedir

Prof. Dr. Ener Çağrı Dinleyici

Profesör Doktor, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı

Onurhan Şeremet

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Coğrafya öğrencisi.

Kubilay Meşe

Bonn Üniversitesi'de Biyokimya üzerine Master yapıyorum.

Zehra Sarı

Boğaziçi Üniversitesi- Moleküler Biyoloji ve Genetik

Naz Karadeniz

Münih Teknik Üniversitesi Kimya bölümü öğrencisi

Esra Küçükkılıç

İstanbul Üniversitesi’nde Eczacılık öğrencisi.

Yusuf Ertargin

Yusuf, İstanbul Sosyal Bilimler Lisesi öğrencisi.

Binnur Balantekin

İlgi alanlarım: Tıp, Genetik, Nadir Hastalıklar

Erkam Ali Dönmez

Oyun sever, oyun oynar, oyun çevirir, oyun yapar.

Murat Alabacak

ODTÜ, İngilizce Öğretmenliği 2018 mezunu.

Yiğitcan Tuğa

Yaşar Üniversitesi- Mütercim Tercümanlık

Ayda Ecem Çele

ODTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik okuyor.

Saim Emre Şahiner

Mobil Uygulama Geliştirici

Evrim Ağacı mobil uygulama geliştiricisi.

Uğur Başdaş

Disiplinler arası bilim yapmak devrimdir.

Fırat Cem Tuncel

Bilim aşığı / Müzisyen / Mühendis

Deniz Mavuş

Ulubat Blog Yazarı ve Editörü

Aslı Coşgun

Tıp bilimiyle ilgileniyor

Cenk Önsoy

Sen seni bil, ben beni..

Yusuf İğın

Cem Bulut

Burak Arık

Can Kayacılar

Civan Kanlıpıçak

Çağrı Mert Bakırcı (Yazar)

Çağlar Solak

Halime Samsa

Zülfü Ferecli

Moderatörler

Tuygur Can Seçkin

Öğrenci, Okur; Evrim Ağacı Youtube, Discord, Twitch, Telegram Moderatörü.

Ali Aslan

Ali Rıza Gündüz

Arın Özkınay

Çağrı Mert Bakırcı (Yazar)

Kaan Bilgin

Sude Akman

“Apollo projesini gerçekleştirmekten daha zor bir şey varsa, o da projeyi sahteymiş gibi göstermektir. Apollo projesi gerçektir ve biz, Ay'a ayak bastık. İnsanlar gerçek olanı kabul etmektense, komplo teorilerine güvenmeyi tercih ediyorlar ve bunu çok seviyorlar.”
Neil Armstrong