Soru & Cevap

Puan Ver
"Evrimciler Arasında Ateizm Neden Daha Yaygın?" Başlıklı videonun 1.15 dakikasında Çağrı Bey'in "Daha ilkel kuzenlerimizde bu davranışların (din ve inanç davranışları bahsediliyor) daha ilkel biçimde de olsa kendinizde görebilirsiniz." Cümlesi kafama takıldı. Yardım ederseniz sevinirim.
Puan Ver
Bildiğiniz gibi onlarca yüz şekli var uzun , köşeli , oval ,yuvarlak ,üçgen vb ... küçük neden bu kadar çok yüz tipi olduğunu merak ediyorum ve bunlar neye göre evrimleşti ayrıca insanların yüz simetrisi nasıl oluşuyor ? ve neye göre belirleniyor .
Puan Ver
Bu nasıl oluyor acaba bu üremeyle çeşitlilik sağlanabilirmi ? O spermlere gen nasıl aktarılıyor ? 2 dişinin genleri çaprazlanırsa çocuk sağlam doğabilir mi? Detaylı anlatırmısınız bu olayı ?
Puan Ver
Çorap ile uyumanın beyne, vücuda, uyku kalitesine etkisi hakkında haber sitelerinden öteye gitmeyen kaynaksız Türkçe yazılar var sadece. Herhangi bir bağlantısı var mıdır?
Puan Ver
Tüm cok hücreli hayvanlar (balıklar,amfibiler,tavuklarda dahil) üremesi için karşı cinsiyetten birine ihtiyacı varmıdır? Örneğin bir balığı tek başına akvaryuma koysak üreyebilirmi ? İç döllenmede olsa dış döllenmede olsa hayvanların hepsi eşeyli üremek zorundadır değilmi?
Puan Ver
İçinde bulunduğumuz ortamın 360°lik fotoğraflarını fotoğraflarını birleştirip sanal gerçeklik programına çevirip beyin dalgalarımızı 100kat hızlandırıp olduşurduğumuz programa girdiğimizde 1 saniye dakikalara eşit olacağından dolaylı olarak zamanı yavaşlatmış olmaz mıyız?
Puan Ver
Güç kalkanları dışarıdan gelen hertürlü maddeyi , enerjiyi engelleyen savunma araçlarıdır.Peki ışığın bir enerji oluğunu düşünürsek kalkanın içindekilerin dışarıyı görememesi ve kalkanın içinin zifiri karanlık olması gerekmiyor mu ?
Puan Ver
Mesela ikisi de laboratuvar ortamında ve deneye dayalı lakin biri daha canlı ağırlıklı organik kimya diğeri ise genelde madde ağırlıklı mı? Mesela Moleküler Biyoloji gören bir kişi ağırlıklı olarak biyoloji mi yoksa kimya mı görür? Cevaplayan ağabeylerime ablalarıma teşekkür ederim.
Puan Ver
Bildiğimiz gibi insanlar her an her yerde çiftleşebilirler.Böyle bir şeyi diğer hayvan türlerinde görmek mümkün müdür?
Puan Ver
Konuyla alakalı izlediğim animede stratosferde atom bombası patlatınca bütün radyasyon uzaya dağılıyordu.Ve sadece atom bombasının güçlü elektromanyetik dalgası dünyayı etkiliyordu.Tabi böyle olunca şehirdeki elektronik aletler çalışmamaya başlıyordu.
Puan Ver
Bildiğim kadarıyla hücrelerimiz öldükçe yenilenen hücreler bir süre sonra telomerlerin kısalmasıyla artık kendini iyi bir şekilde yenileyemez ve insan yaşlanır. Peki bu süreci uzatmak mümkün müdür. Yani bunun için vücudu hareketsiz kalmamak kaydıyla hiç yormamamız mı gerekiyor ?
Puan Ver
Yıldızlar gibi büyük bir ısı ve ışık kaynağını yutabiliyorsa yuttuğu yıldızdaki büyük enerjiyi nasıl tüketebiliyor ve bu enerjinin karadeliğe ne gibi bir etkisi vardır?
Puan Ver
Doğada farklı kan gruplarına sahip olmamızın avantajı neydi ve ilk ne zaman kan grupları oluşmaya başladı? Maymun türlerinde bu gruplaşma görülüyor mu?
Puan Ver
Az önce aşağıdaki videoyu izledim ve aklıma şu soru geldi; Uçak gibi mekanik önlemlerin alınmadığı bir araçları (Örneğin paraşüt veya planör gibi kuşda olabilir) kullanırken yıldırım çarpması ne gibi sonuçlar doğurur? Canlıyı nasıl etkiler?
Puan Ver
Bilimsel olarak bilindışını nasıl tanımlanırız, tanımlayabilir miyiz?
Puan Ver
Uçan memeli dediğimizde aklımıza gelen bu hayvan diğer uçamayan memelilerden farklı olarak nasıl bir gelişim göstermiştir. Öncelikli olarak memeliydi sonradan mı uçabildi yoksa sonradan mı memeli bir hayvan oldu ?