Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı tarafından üretilen, çevrilen, oluşturulan, yazılan, "Özgün" olarak işaretlenmiş bütün yazılı içeriklerin kullanımı aşağıdaki kurallara uymak şartıyla, yönetim ekibinden ve yazarlarından izin alınmaksızın ve tarafımıza herhangi bir bildirimde bulunmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, yazılarımızın hiçbiri, söz konusu içeriklerimizin yazarlarından başkasına aitmiş gibi sunulamaz.

Evrim Ağacı'nın "Türev" veya "Çeviri" olarak işaretlenmiş içeriklerinin tüm hakları orijinal kaynaklara aittir ve bu haklar çerçevesinde hareket edilmelidir. Genel bir kural olarak, bu içeriklerin kopyalanması ve basılı olarak dağıtılması yasaktır.

Buna ek olarak, Evrim Ağacı'nın YouTube videoları ve bu videolarından üretilen kesitler, podcastler (mp3 kayıtları) ve diğer türevleri [email protected] üzerinden yazılı izin almaksızın YouTube üzerindeki başka kanallara yüklenemez, Evrim Ağacı harici kişi ve kurumların kendi içerikleriymiş gibi paylaşılamaz. YouTube harici mecralarda ise (örneğin DailyMotion, Vimeo, vb.), YouTube kanalına, alınan videonun kendisine ve Evrim Ağacı'nın Patreon ile Kreosus hesaplarına doğrudan bağlantı verilmeksizin paylaşım yapılamaz.

Evrim Ağacı İçeriğine Dayalı Görsel Hazırlama Kuralları:

İçeriğimizi tamamen de olsa, kısmen de olsa herhangi bir görsel medyada (fotoğraf, mem, video, animasyon, seslendirme, vs.) kullanmak için aşağıdaki kurallara uyulmak zorundadır:

1. Kopyalanan içeriğin altında ya da üzerinde, net bir şekilde görünür bir biçimde açık ve tıklanabilir bir şekilde bağlantı vermek,
  2. İçeriğin açıklamasına yanında açık bir şekilde "Evrim Ağacı" ismini yazmak,
  3. Bu bağlantı ve Evrim Ağacı ismiyle birlikte yazarın adı veya adının baş harfleri ile yazının özgün başlığını belirtmek.

Başka Ortamlarda Paylaşım Kuralları:

İçeriğimizi tamamen de olsa, kısmen de olsa herhangi bir diğer internet sitesinde, blogda, dergide, gazetede, vb. ortamda paylaşmak için aşağıdaki kurallara uyulmak zorundadır:

2. Bağlantının yanında açık bir şekilde "Evrim Ağacı" ismini yazmak,

Olduğu Gibi Kopyalama Halinde Kaynak gösterme örnekleri:

Alıntılama Kuralları:

Evrim Ağacı içerisindeki yazı ve haberlere başka bir çalışmada atıfta bulunmak isteyebilirsiniz. Böyle bir durumda sitemize nasıl atıfta bulunacağınız için de sizlere küçük bir örnekler rehberi hazırladık. Hangi alıntılama kurallarını kullandığınıza bağlı olarak aşağıdaki biçimlerden birini kullanabilirsiniz:

MLA (7. Basım) Stili:

Bakırcı, Ç.M.. "Tür İçerisindeki Zayıf/Uyumsuz Bireylerin Varlıklarını Koruma Nedenlerinin Evrimsel Analizi." Evrim Ağacı. 09 Nisan 2011. İnternet. 19 Ağustos 2014. <<a href="https://evrimagaci.org/makale/2" target="_blank">https://evrimagaci.org/makale/2>.

APA (6. Basım) Stili:

Özer, O. (2014, Temmuz 27). Prokaryotlarda hücre savunması ve evrimi: Crispr-cas sistemi. Evrim Ağacı. 19.08.2014 tarihinde erişilen/alınan site: https://evrimagaci.org/makale/521

Turabian Stili:

Öztürk, G. "Eşekarısı Güvesi." Evrim Ağacı. https://evrimagaci.org/fotograf/70/6256 (erişim tarihi: 19 Ağustos 2014).

Chicago Stili:

Öztürk, M. Evrim Ağacı, "DNA Dizileme Yöntemleri: Genleri Nasıl Diziliyoruz?." Son düzenleme: Nisan 11, 2014. Erişim Tarihi: 19 Ağustos 2014. https://evrimagaci.org/makale/22

Lütfen daha fazla soru veya kural dışı kopyalama izni için “Bize Ulaşın” sekmesini kullanın. Bu sayfanın hazırlanmasında örnek aldığımız Açık Bilim'e teşekkür ederiz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/07/2019 11:49:36 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6955