Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Histonlar

Histone

DNA’nın etrafına sarıldığı, oldukça iyi korunan bazik protein. Yüksek arginin/lisin içeriğine sahiptirler. DNA’yı paketleyip düzenleyerek nükleozom ismi verilen birimlere ayırırlar. Histon genleri poli-adenin kuyruğunu kodlamaz. Bütün ökaryotik hücre çekirdeğine, kromatinlerde DNA çift ipliği ile beraber nükleozomların yapısına giren H1, H2A, H2B, H3, H4, H5 tipleri bilinmektedir. Prokaryotların bazılarında da histon-benzeri proteinler bulunur.

1. Bernstein BE, Kamal M, Lindblad-Toh K, Bekiranov S, Bailey DK, Huebert DJ et al. (2005). "Genomic maps and comparative analysis of histone modifications in human and mouse.". Cell 120 (2): 169–81. doi:10.1016/j.cell.2005.01.001. PMID 15680324.
  2. Lachner M, O'Carroll D, Rea S, Mechtler K, Jenuwein T (2001). "Methylation of histone H3 lysine 9 creates a binding site for HP1 proteins.". Nature 410 (6824): 116–20. doi:10.1038/35065132. PMID 11242053.