Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Fosiller evrimi çürütüyor mu? Günümüzdeki canlılar ile aynı mı?

1,104 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Ufuk Derin
Öğrenci-Okur

İnternette bunun gibi birçok örnek bulabilirsiniz. Genelde de "Fosile bak, bir de günümüzdekine. Aynı yahu." derler.

Baştan söyleyeyim. Bu işler bir fosile bakıp bir de günümüzdeki canlıya bakıp olmaz. Ayrıntılı paleontolojik analiz yapılması gerekir.[1][2][3][4] Bunu diyen kişilerin akademik analizleri nerede? Neden sadece iki fotoğraf paylaşabiliyorlar? Bilimin yapısı dolayısı ile evrimi çürüten bir fosil olsa ayrıntılı analizini yayınlamak kolaydır.[5][6]

Tüm Reklamları Kapat

Daha yavaştan gitmek istersek önce: Fosil ile günümüzdeki canlının taksonomisi aynı mı? Yani aynı "tür" mü? Genelde aynı tür bile olmaz. "Bakın günümüzdeki ile aynı balık." derler mesela. Balıklar koca bir sınıf, hepsi birbirinden farklı. Fosilin alındığı yerde taksonomik tür tanımlaması yapılmış mı?[7]

Hadi aynı "tür" diyelim. Tüm memeliler arasındaki en düşük çeşitliliğe sahip homo sapiens bile (bazen çok aşina olmadığımız etnik kökenler aynı gelse de) "hiç değişmemiş" değil. Geçmişteki ve şimdiki homo sapiens'lerle birçok farkımız var ve evrimleşmeye devam ediyoruz.[8][9][10][11]

Tüm Reklamları Kapat

Tekrar üstünden geçelim: Bir bilim dalı bu kadar basit bir alan mı? Bu kişiler iki farklı tür arasındaki farkları bilebilir mi mesela? Bir bakışta "Bu buna benziyor, o halde aynı." denilebilir mi? O zaman bilim insanları, neden o kadar çalışıyor, kapsamlı analiz yapıyor? Günümüzdeki ile aynı olduğuna dair akademik analiz yapmışlar mı bu kişiler? Yoksa sadece "Bak günümüzdeki ile aynı, bak." mı diyorlar? Bu, o kadar emek veren bilim insanlarına hakarettir.

Yaşayan fosil olarak adlandırılan türlerden bahsedilebilir. Bunlar, yavaş evrimleşen türlerdir.[12][13][14] Evrimin hızı her türde aynı değildir.[15][16]

Kaldı ki, bazı fosiller günümüzdeki canlılar ile aynı olsaydı bile bu evrimi çürütmezdi. Çünkü Evrim Teorisi, türlerin evriminin durması için gereken şartları ortaya koyuyor. Buna Hardy-Weinberg dengesi diyoruz. Bu dengedeki bütün şartlar sağlanırsa evrim duracaktır. Bu da evrimi çürütmez. Tam tersine evrim için beklenilen durum da budur.[17][18]

1. Ç. M. Bakırcı. Bir Türün Milyonlarca Yıl Boyunca Evrimleşmediği İddiası. (8 Ekim 2011). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  2. Ç. M. Bakırcı. Hamamböcekleri 250 Milyon Yıldır "Hiç" Değişmemiş Midir? Hamamböceklerinin Evrimi Üzerine.... (1 Mayıs 2011). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  3. Ç. M. Bakırcı. Reçine İçinde Milyonlarca Yıldır Korunan Türler Hiç Değişmemiş Mi?. (22 Ekim 2018). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  4. Ç. M. Bakırcı. Uçan Balık Milyonlarca Yıldır Evrim Geçirmedi Mi?. (20 Ekim 2020). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı S&C | Arşiv Bağlantısı
  5. U. Derin. Evrim Karşıtı Bilim Insanlarının Akademik Baskı Altında Olduğu Iddiasına Nasıl Cevap Verilebilir?. (12 Aralık 2021). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı S&C | Arşiv Bağlantısı
  6. Ç. M. Bakırcı. Sıralılık (Ardışıklık) İlkesi Nedir? Evrim Teorisi'ni Fosilleri Kullanarak Nasıl Çürütürsünüz?. (19 Mart 2013). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  7. TeknoSeyir. Evrim Teorisi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular. (28 Ekim 2018). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  8. Ç. M. Bakırcı. "Çinlilerin Hepsi Birbirine Benziyor": Diğer Toplumlara Ve Türlere Ait Bireyleri Neden Birbirinden Ayırt Edemiyoruz?. (1 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  9. Ç. M. Bakırcı. İnsanlar Arası Çeşitlilik; Tüm Primatlar, Memeliler Ve Omurgalılar Arasındaki En Düşük Çeşitliliktir!. (1 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  10. Ç. M. Bakırcı. Hala Evrimleşiyor Muyuz? İnsan Türünün Son 2.000 Yıldaki Evrimi!. (5 Kasım 2016). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  11. Ç. M. Bakırcı. İnsanın Anatomik Evrimi Hızlanarak Devam Ediyor: 20 Yaş Dişleri Yok Oluyor, Kolumuzda Yeni Damarlar Oluşuyor, Yüzler Kısalıyor, Kemik Bağlantıları Değişiyor!. (11 Ekim 2020). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  12. Ç. M. Bakırcı. Yaşayan Fosil Nedir? Evrime Karşı Argüman Olarak Kullanılan Yaşayan Fosiller, Evrim Teorisi'nin En Bariz Kanıtlarındandır!. (10 Şubat 2013). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  13. F. Emre. Sölekantlara "Yaşayan Fosil" Demeyi Bırakma Vakti Geldi: Antik Balığın Genomunda Onlarca Yeni Gen Evrimleşti!. (4 Mayıs 2021). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  14. Ç. M. Bakırcı. Yaşayan Fosil Olarak Bilinen Sölekantların Genomu Yavaş Evrimleştiklerini Doğruluyor!. (5 Mayıs 2013). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  15. Ç. M. Bakırcı. Türleşme - 7: Evrim Hızı Tüm Canlılarda Aynı Mıdır, Farklı Mıdır? Neden?. (28 Nisan 2011). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  16. U. Derin. Homo Sapiens Neden Türleşmiyor?. (23 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı S&C | Arşiv Bağlantısı
  17. A. Özsoy. Hardy-Weinberg İlkesi: Evrimin Boş Hipotezi Nedir, Nasıl Çalışır?. (14 Ağustos 2018). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  18. Ç. M. Bakırcı. Evrimin Boş Hipotez Matematiği: Hardy-Weinberg Dengesi. (21 Mart 2014). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
Gökdeniz Sağlam
Araştırmacı Yazar

İnternette sosyal medya sitelerinde sörf yaparken, bir anda köpek balıklarının 200 milyonu aşan bir süredir evrimleşmediğini, iddia edilen bu 45 milyon yıllık sineğin yazın üzerimize yapışan sinekle aynı olduğu gibi iddialar ile karşılaşmak normaldir.

Evrime göre milyonlarca yıl değişmeden bir canlı türünün aynı kalabilmesi imkansızdır, evrimin ortaya çıkardığı yaşamın hüküm sürdüğü bu dünya bile 40 milyon senede ne kadar değişiyor, sizce bir türün değişmemesinin imkanı olabilir mi?

Tüm Reklamları Kapat

Elbette şunu atlayamayız, gerçekten çok az değişkene sahip izole habitatlarda yaşayan canlılar, diğer canlılara göre daha yavaş bir evrimsel süreç geçirirler. Çünkü içerisinde bulundukları yaşam ortamının parametreleri stabil bir hale yakın olduğundan, yeni yaşam koşulları için spesifik yetenekler gerekmeyecektir.

Konuyu canlılardan çekip daha akılda kalıcı bir örnek ile taçlandırıp açıklamama devam edeceğim. İlk telefondan bugüne korkunç bir değişim gerçekleşmiştir, değil mi hatta ilk telefonu bırakın 20 yıl önceki bir telefon ile şu anki telefon arasında fark inanılmaz derecede belirgindir.

Tüm Reklamları Kapat

Ancak bir kalemi düşünün, muhtemelen kalem son 100 senedir hiç değişmemiştir, ancak yapı malzemeleri ve üretim tekniği değişmiştir. Ama yinede 100 yıllık bir kurşun kalem ile şuan ki kalem arasında pek bir fark göremeyiz ama oysa telefonlardaki farkı çok net görüyorduk hatta telefonun ne olduğunu bilmesek iki cihazında aynı şey olduğunu anlayamazdık bile.

Öyleyse bir milyon yıldan beri insanlarda evrimleşmedi! Tabiki böyle bir şey yok evrimleştik ve evrimleşmeye her saniye devam ediyoruz. Ancak az önce söylediğim gibi içerisinde yaşadığımız habitat/ekosistem belli parametrelerde stabil kaldığında özellikle anatomik evrimde yavaşlama görülür, bu gibi durumlarda özellikle bilişsel ve fizyolojik alanlarda evrimimiz daha etkindir. Dediğim gibi bir milyon yıl önceki insan türleriyle bugünü kıyaslayacak olursak, anatomik olarak gerçekten de aşırı derecede büyük bir farklılık göremeyiz ama her iki türüde bilişsel yönden incelediğimizde fark gerçektende muazzamdır.

Öyleyse kısa cevap; Bir türün evrim geçirip geçirmediğininn ölçütü asla Anatomik görünüşü değildir, anatomik olarak aynı gibi görünsede iki tür arasında fizyolojik ve bilişsel anlamda inanılmaz bir farklılık görülecektir. Evrim asla durdurulabilecek bir şey değildir, o yaşamın kozmik saati gibidir.

Hasan Dağtekin
Ordinaryus
Orijinal Soru: Milyonlarca yıl önce yaşamış canlılar, günümüzdeki hallerinden farklı değil mi?

Kaynağını eklediğiniz kişi hiç bir bilimsel temeli olmadan tamamen kuru bir inançla yaratılışçılığı savunan bir kimsedir. Ayrıca şu an itibariyle örgüt kurmak ve benzeri suçlardan dolayı hapiste bulunan bir kimsedir. Söz konusu kitap hiç bir bilimsel değeri olmayan, baştan sonra zırvalık içeren bir kitaptır. Üstelik bu kitap oldukça yüksek bir bütçeyle en kaliteli kağıtlara basılarak dünyanın dört bir yanındaki biyologlara ve evrim bilimcilere gönderilmiştir. Bu kitabın varlığı bilime karşı savaşın somutsal bir örneğidir.

Sorularınızın cevabı: hayır evrim çürütülmemiştir, kaynaktaki kitap tamamen safsatadır.

Tüm Reklamları Kapat

Bu kitabı bizzat Richard Dawkins bir seminerde 1 saat boyunca gündemine aldı ve en ince ayrıntısına kadar çürüttü. Kitapta canlı diye konulan bazı fotoğrafların aslında yapma oyuncak olduğunu bile kanıtlı bir şekilde ortaya koydu. Richard Dawkins'in savunmasını baştan sona izlerseniz kafanızda zerrece şüphe kalmayacaktır. Kaynağa ekliyorum.

1. Yazar Yok. Richard Dawkins. (12 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Richard Dawkins. (12 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  3. Yazar Yok. Richard Dawkins. (12 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  4. Yazar Yok. Richard Dawkins. (12 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Yadulla Həsənov
Anonim
Orijinal Soru: Milyonlarca yıldır değişmeyen canlı türleri var mı? Var ise bu evrime ters bir şey değil mi?

Bildiğimiz kadar yoktur ve olmasında mantık hatası olur çünkü dünyada bulunan canlılar yıllar boyunca değişimlere maruz kalmıştır her canlı da fizyoloji değişimler vardır umarım anlata bilmişimdir:-)