Evrim Ağacı Soru & Cevap

Mete Keskin
Hatırla
Takip
Cevap

Hayır, mercanlar tatlı suda yetişemez. ''Can corals live in freshwater?'' diye aratırsanız çoğu makalede mercanların yetişebilmesi için tuzlu suya ihtiyaçlarının olduğunu görebilirsiniz. Çünkü mercanların yetişebilmesi için 1000 birim suda 32 ila 42 birim tuza ihtiyaçları vardır. Şimdi gelelim ikinci sorunuz olan ''Bilim aldatıcı mıdır?'' sorunuza:

Bilimin zaman geçtikçe farklı şeyler söylemesi onun aldatıcı olduğu anlamına gelmez. Bilimin tek bir amacı vardır: o da gerçeğe ulaşmak. Bilim, metodolojisi gereği elindeki kanıtları, gözlemleri, deney sonuçlarını vs. hesaba katarak olması en muhtemel bir hipotez ortaya koyar. Bu hipotez makalelerde yayımlanır ve sıra bilim camiasına geçer. Yanlışlanabilirlik ilkesi gereği bilim insanları bu hipotezi yanlışlamaya çalışırlar. Diğer bilim insanları bu hipotezdeki açıkları ararlar ve eğer ki bir yanlışlık bulunursa veya keşfedilirse bu makale tabiri caizse çöp olur. Aynı konu üzerine başka bir makale yazılır ve bilim bu şekilde ilerler. Örneğin Newton fiziği mutlak gerçekmiş gibi gözüküyordu ta ki 1905 yılında Albert Einstein özel görelilik hakkındaki ilk makalesini yayımlayana kadar.

1. turkpsikiyatri.org Bilim metodolojisi
Aga Demirer
Hatırla
Takip
Cevap

merhabalar Ege Demirer

öncelikle sorduğun soru net değil, çürüyüp parçalara ayrılması ne demek? sadece kemikleri kalıncaya kadar mı demek istiyorsun yoksa baska bir olayı demek istemişsin anlayamadım, o yüzden anladığım kadarıyla cevap vereceğim. çürüme, diğer adı ayrışmadır, maddenin daha basit formlarına ayrılmasıdır. bir canlı ölür, mikro organizmalar enzimleri sayesinde ölen cesedi ayrıştırır, ayrıştıramadığı yerler kıkırdak, kemik vesayre ortada kalır. ayrıca ortama göre çok değişiklik göstermektedir. suda ölmesi, ortamın sıcaklığı, PH değeri, kuru bir ortamda ölmesi vesayre o kadar değişkenlik gösterir ki. ayrıntıları link bırakıyorum incelersin.

topraktan çürümeden çıkarılan cesetler tabiki vardır. basta dediğimiz gibi cesetler mikro organizmaların enzimleri sayesinde çürür. bu enzimlerin çalışmayacağı ortamlar mevcuttur. mesela bal. balın su oranı çok düşüktür bu mikroorganizmalar az miktarda su da enzimleri çalışmaz, bu yüzden bal hiç ayrışmaz, hiç bozulmaz. insan bedenlerinde mumyalama denilen olay var, antik Mısırdan tut Sibirya ya kadar birçok medeniyette mumyama vardır. aynı mantıkla çalışır bu enzimlerin çalışmasını engelleme mantığı ile. donma ile çürümeyen cesetlerde vardır. çünkü enzimlerin belli bir çalışma sıcaklık aralığı vardır, çok soğuk ortamlarda da çürümeden çıkan cesetler mevcut.

1. Link

“Bence Ay'a gidiyoruz çünkü zorluklarla mücadele etmek insanın doğasında var. İnsanın kökenlerinin derinliklerinde var. Bunu tıpkı bir somonun akıntıya karşı yüzmesi gibi yapıyoruz.”
Neil Armstrong