Sorulara Dön
Sahtebilim & Şüphecilik

Fosiller günümüzdeki canlılar ile aynı mı?

Anonim 2
Hatırla
Takip

İnternette bunun gibi birçok örnek bulabilirsiniz. Genelde de "Fosile bak, bir de günümüzdekine. Aynı yahu." derler. Önce sunu sorgulamak gerekiyor. Fosil ile günümüzdeki canlının taksonomisi aynı mı? Yani aynı "tür" mü? Genelde aynı tür bile olmaz çünkü. Bakın günümüzdeki ile aynı balık derler mesela. Balık koca bir sınıf hepsi birbirinden farklı. Hadi aynı "tür" diyelim. Tüm memeliler arasındaki en düşük çeşitliliğe sahip homo sapiens bile aynı değil. Birçok farklılık var geçmişteki homo sapienslerle.

İkinci olarak bir bilim dalı bu kadar basit bir alan mı? Bu kişiler iki farklı tür arasındaki farkları bilebilir mi mesela? Bir bakışta "Bu buna benziyor, o halde aynı." denilebilir mi? O zaman bilim insanları, neden o kadar çalışıyor, kapsamlı analiz yapıyor o kadar? Günümüzdeki ile aynı olduğuna dair akademik analiz yapmışlar mı bu kişiler? Yoksa sadece "Bak günümüzdeki ile aynı, bak." mı diyorlar? Bu, o kadar emek veren bilim insanlarına hakarettir. Kaynakçaya bu tarz iddialara karşı birkaç Evrim Ağacı içeriği bırakıyorum bakmayı unutmayın.

Fosil Sergileri: Fosiller, Türlerin Milyonlarca Yıldır Değişmediğini İspatlıyor mu?

Yaşayan fosiller evrimi çürütmez mi?

Bir Türün Milyonlarca Yıl Boyunca Evrimleşmediği İddiası

Hamamböcekleri 250 Milyon Yıldır "Hiç" Değişmemiş midir? Hamamböceklerinin Evrimi Üzerine...

Reçine İçinde Milyonlarca Yıldır Korunan Türler Hiç Değişmemiş mi?

Yaşayan Fosil Olarak Bilinen Sölekantların Genomu Yavaş Evrimleştiklerini Doğruluyor!

Uçan balık milyonlarca yıldır evrim geçirmedi mi?

Fazladan şunları da atmak istiyorum. Evrimin hiç olmaması için gereken şartlar:

Hardy-Weinberg İlkesi: Evrimin Boş Hipotezi Nedir, Nasıl Çalışır?

Evrimin Boş Hipotez Matematiği: Hardy-Weinberg Dengesi

Ayrıca bu argüman ile beraber "Değiştiği gösterilen türlerin" sahte olduğunu söylerler:

Sahte Fosiller: Nedir, Ne Değildir?

Piltdown İnsanı ve Evrim Karşıtlığı: Bilim Düşmanları, Çürütülmüş Sahte Fosilleri Kullanarak Bilimsel Gerçekleri Nasıl Gizliyor?

Teşekkür
Orijinal Soru: Milyonlarca yıldır değişmeyen canlı türleri var mı? Var ise bu evrime ters bir şey değil mi?

Bildiğimiz kadar yoktur ve olmasında mantık hatası olur çünkü dünyada bulunan canlılar yıllar boyunca değişimlere maruz kalmıştır her canlı da fizyoloji değişimler vardır umarım anlata bilmişimdir:-)

Teşekkür
Orijinal Soru: Milyonlarca yıl önce yaşamış canlılar, günümüzdeki hallerinden farklı değil mi?

Kaynağını eklediğiniz kişi hiç bir bilimsel temeli olmadan tamamen kuru bir inançla yaratılışçılığı savunan bir kimsedir. Ayrıca şu an itibariyle örgüt kurmak ve benzeri suçlardan dolayı hapiste bulunan bir kimsedir. Söz konusu kitap hiç bir bilimsel değeri olmayan, baştan sonra zırvalık içeren bir kitaptır. Üstelik bu kitap oldukça yüksek bir bütçeyle en kaliteli kağıtlara basılarak dünyanın dört bir yanındaki biyologlara ve evrim bilimcilere gönderilmiştir. Bu kitabın varlığı bilime karşı savaşın somutsal bir örneğidir.

Sorularınızın cevabı: hayır evrim çürütülmemiştir, kaynaktaki kitap tamamen safsatadır.

Bu kitabı bizzat Richard Dawkins bir seminerde 1 saat boyunca gündemine aldı ve en ince ayrıntısına kadar çürüttü. Kitapta canlı diye konulan bazı fotoğrafların aslında yapma oyuncak olduğunu bile kanıtlı bir şekilde ortaya koydu. Richard Dawkins'in savunmasını baştan sona izlerseniz kafanızda zerrece şüphe kalmayacaktır. Kaynağa ekliyorum.

Sorulara Dön