Bilim Tarihi: Bilimin Aydınlık Geçmişi ve Bugünü

Bilimde Bu Hafta/Ay serisi, ScienceAlert, IFLS, The Universe gibi sayfaların hazırladığı görsellerin Evrim Ağacı tarafından Türkçeye çevrilmesiyle oluşturulmaktadır. Evrim Ağacı, bu çeviriler için tüm izinlere sahiptir. Ayrıca kendi hazırladığımız görselleri de buradan sunacağız.ÇMB (Evrim Ağacı)

Abiyogenez ve Panspermia

Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim

Embriyoloji ve Ebeveynlik

Embriyoloji ve Ebeveynlik: Anne-Babalar, Yavrular ve Doğumlar Hepimiz özellikle hayvanların yavrularına özellikle ilgi duyarız ve onlar gözümüze hoş gelir. Bunun sebebi, insan türüne ve genel olarak primatlara, bir miktar da memelilere has güçlü empati duygusudur.    Bu albümümüzde çeşitli türlerin

Sanat ve Edebiyat Eserlerinde Bilim...

Sanat ve bilim, birbirinden ayrılamaz iki parçadır. Sanatçılar, bilimsel gerçekleri doğru ve gerçeğe yakın yorumladıkları sürece halkın bilimden daha fazla haberi olabilir. Bu sebeple, sanatçılara çok büyük bir sorumluluk ve bilim insanlarının bilimi halka anlaşılır bir dille indirme konusundaki eksiklerini

İnsan Türüyle İlgili Gerçekler

Yeni yıla yepyeni bir albümle girmek istedik! Bu albümümüzde, sizlere kendi vücutlarınızı biraz daha yakından tanıyabilmemiz için, evrimsel kökenlerine dair de birçok veriye sahip olduğumuz 100 ilgi çekici gerçekten bahsedeceğiz. Vücudunuzun pek çok organına ve bölgesine yönelik olacak bu gerçeklerin,

Bilim ve Yaşam İle İlgili Özlü ve İlginç Sözler

Burada birçok farklı alandan insanın, özellikle de bilim insanlarının, bilime ve yaşama dair ilgi çekici, önemli ya da sadece hoşumuza giden sözlerini paylaşacağız.Burada sözlerini paylaştığımız insanların bazıları bizim savunduğumuz bilim anlayışından uzak insanlar olabilirler. Ancak bunun önemli olmadığını düşünüyoruz.  Hiçbir