Evrim Ağacı Soru & Cevap

Sonuçları Filtrele Seçki
Warwick Zaun
Hatırla (1)
Takip
Nedensellik artık eskisi kadar güvenilir bir düşünce mi? Yoksa bu düşünceye eskisi kadar güvenilemez mi?
Emre Yıldız
Takip
Parça pinçik mi oluruz? Parça pinçik olursak parçalarımıza ne olur? Erirler,pişerler mi?.. Ve bu soruya ek olarak hamam böcekleri ile ilgili söylenti doğru mudur? Cidden etrafımıza hamam böceği sarsak bir herhangi ölümcül bir mesafedeki atom bombasından sağ çıkabilir miyiz?

merhabalar emre yıldız

eger tam yanına bir atom bombası duserse ne parca pinçik olursun, ne de erirsin . 1 mili saniyede gunesin yuzeyinden bile daha sıcak bir plazma topu acıga cıkar ve 2 km capındaki hersey buharlasır. tozunu bile bulamayız. yok olursun demek cokta yanlıs sayılmaz.

(cidden etrafımıza hamam böceği sarsak bir herhangi ölümcül bir mesafedeki atom bombasından sağ çıkabilir miyiz) demişsin çok sallama bir idda bu. gerceklik payı yok . ama su yanı dogrudur, hamam bocekleri diğer canlılara oranla radyasyona daha dayanıklıdır. mytbusters da bir bolumde izlemiştim. atom bombasından sonra geride kalan radyasyona dayanabilir.sanırım bu soylentinin abartılmış versiyonu senin dediğin.

aslında atom bombaları demişken hep benim aklıma başka soru takılır. Acaba atom bombasına sahip olmak, insanları daha güvende hissettiriyor mu?

Teşekkür (3)
Mert Türer
Hatırla (1)
Takip
Çift kollu bir terazinin bir kefesine çok güçlü bir ışık kaynağıyla ışık göndersek terazinin dengesi bozulur mu?

Denge bozulmaz çünkü ışığın kütlesi yoktur. Ancak ışık kütlesiz olmasına rağmen kütle çekiminden etkilenir. Bunun nedeniyle ilgili evrim ağacının açıklayıcı bir yazısı var kaynaklardan bulabilirsiniz.

Teşekkür (5)
Egemen İlkyaz
Takip
Kuantum evreninde sürekli bir belirsizlik ve olasılıktan bahsediliyor. Acaba bu bilgisizliğimizden kaynaklı olabilir mi? Mesela eskiden hava durumunu tahmin ederdik. Şimdi ise meteroloji sayesinde biliyoruz. Bilgisizliğin getirdiği olasılık olma ihtimali nedir? Belki orada da bir düzen vardır ve bunu şuanda bilemiyoruzdur
Emre Küçük , Ortaokul Öğrencisi

Eskiden senin söylediğin gibi hava durumlarını tahmin edemiyorduk ama artık edebiliyoruz. Burada önemli bir nokta var artık maksimum 2 hafta tahmin edebiliyoruz gerisi doğanın işi. Kuantumda da bence bu doğanın işi. Biz ne kadar ileri gidersek gidelim tahmin edemeyiz .Çünkü bu yazı tura atmak gibi birşey ya tura yada yazı. Yanlış bilgilendirsem özür dilerim. Bu konuyu daha detaylı araştırmak istersen BEBAR BİLİM kanalına ve Ayşegül Şenyiğit Özdil'in Kuantum Mekaniğine Göre Olasılık Kavramı yazısına bakabilirsin. İyi günler

Yiğit Onur
Takip
Bunu dünya yüzeyindeyken nasıl anlarız? Veya dünya nasıl ivmeli hareket eder?

Öncelikle ivmenin ne olduğunu söyleyelim. İvme, hızın zamana göre türevine verilen isimdir ve vektörel bir büyüklüktür. Bu nedenle ivmeli hareketten bahsedebilmemiz için cismin bir doğrultudaki hızının değişmesi gerekir. Sorunuza dönersek; kütle çekimi bir ivme değildir bir kuvvettir ancak ivmeli harekete sebep olur.

F=m.a

F=kuvvet, m=kütle, a=ivme

formülünü incelediğimizde ivmeli hareket için bir kuvvetin gerektiğini görebiliriz. Kütle çekimi de bu kuvvetlerden bir tanesi olabilir. Dünyamızın da ivmeli hareketine katkıda bulunan bu kütle çekim kuvvettidir. Ayrıca Dünya dönme hareketi yaptığından hareket yönü sabit kalmaz. Bu da Dünyanın ivmeli hareketine bir örnek olarak gösterilebilir.

Yasin İnan
Takip
Einstein-Bose yoğuşması, maddelerin mutlak sıfıra ulaşınca, o maddeyi oluşturan atomların tek bir maddeymiş gibi davranması olayıdır.
Aysenur Acar
Takip
Renklerin,yiyeceklerin, ağzımızdan çıkan sözlerin, müziğin vb. frekanslarının olduğunu bedenimizi olumlu veya olumsuz etkilediğini duydum. Böyle bir şey gerçekten var mı?

“Tüm medeniyetler için iki olasılık vardır: Ya uzaya gidecekler, ya yok olacaklar.”