Soru & Cevap

Fizik & Kuantum

Emirhan Koç
Büyütecek bir alet değil de küçültecek bir alet yapılabilmesi mümkün mü? Gözlemleyebilmek için en az o cisim kadar büyük bir alet mi gerekiyor?
Kubra Bl
Kuantum Dalgalanma: Yoktan Var Olabilen Enerji ve Evrenin Var Oluşuna Etkisi - Evrim Ağacı https://evrimagaci.org/kuantum-dalgalanma-yoktan-var-olabilen-enerji-ve-evrenin-var-olusuna-etkisi-2894 bu makalede ki gibi olustuysa evren ki kanitlanmis olabilir olmayabilir bilmiyorum yani bu ranrinin varligini red edebiliriz dmek mi ?
Ufuk Can Yıldız
Hava atomlarının (belki de bütün atomlar için geçerlidir, bilmiyorum) her sesi ve görüntüyü kaydettiği, o verilerin yüzlerce yıl geçse bile atomda saklı olup asla silinmediği ve bu bilgiye son bilimsel araştırmalar sonucunda ulaşıldığı gibi bir şey öğrendim. Bu konuda aydınlatır mısınız?
Puan Ver

Bu konuda hiç bir kaynak bulamadım. Galiba teknoloji çağının getirdiği bilgi kirliliğinin bir ürünüdür. Çünkü hiç bir kaynak bulamadım eğer ki kaynağınız varsa sorunuza kaynak eklemenizi öneririm. Böylelikle daha kolay yardım edebiliriz.

Ancak sesin nasıl yayıldığına değinebiliriz böylelikle konu daha iyi anlaşılmış olur. Ses bir dalgadır ve bu dalga havadaki atomlara çarpar ve onları titreştirir böylelikle havada ses dalgaları halinde yayılır. Her atom ile temas ettikten sonra belirli bir enerjisini kaybediyor yani ses enerjisi diğer enerji formlarına dönüşüyor ve zamanla bir yerden sonra sesin şiddetine göre hareket ettikten sonra duruyor.

Tarık Sonmez
Işık hızın hiç bir madde geçemez ama geçtiğini varsayalım ışıktan hızlı gidip dünya ya gelişmiş bir teleskopla baktığımız da geçmişi görmüş olur muyuz?
Puan Ver

merhaba dostum, aslında bu yazdığının tam tersi, hızlanmak zamanda ileri atlamamıza dolayısıyla geleceğe gitmemize neden olur, geçmişe gitmek imkansızdır ama geleceğe gitmek yeterli hızlarda mümkündür.

1. cevap
Furkan Kaya
Schrödinger Denklemleri anlamak için gerekli matematik bilgim yok sanırım. Tam olarak nasıl anlayabilirim?

“Dünya'nın hiçbir yerinde mutlak özgürlük bulunmaz. Özgürlük, her zaman görelidir.”
Zhang Jie