Fizik & Kuantum

Sonuçları Filtrele Seçki
Caner Kösedağ
Takip (1)
James Webb teleskobu Büyük Patlama'ya ve öncesine dair net bilgiler verecekmiş. Peki bunu nasıl yapacak anlamadım. 13.8 milyar yıl öncesinde yaşanan olaylar nasıl teleskoba görünecek artık yaşanmış sonuçta ve milyarlarca yıl geçmiştir. İkincisi Büyük Patlama'nın öncesine dair nasıl bilgi verecek? Hiçlik sonuçta.
Hasan Tanrıöver
Hatırla
Maddelerin özellikle ışığı yalıtkan ve geçirgen (saydamlık) özelliği nedir fizik bunu nasıl açıklamaktadır?

Işık hem dalga hem de parçacık özelliği göstererek doğada bu iki formda bulunur. Işığı tamamen geçiren maddelere saydam maddeler denir. Bu durum üzerine gelen ışığı arka tarafına geçirmek olarak en açıklayıcı halde söyleyebiliriz.

Yalıtkan ise kelime anlamı itibariyle ışığı geçirmeyen maddeler olarak adlandırabiliriz. Bu saydam olmayan yani yalıtkan maddeler ise; üzerine gelen ışığı arka tarafına geçirmeyen maddelerdir ki bunların çoğu ışığı üzerinde tutarlar...

Kaan Kaan
Hatırla
Görkem Öge, Kozmoloji meraklısı.

Standart model, elimizdeki mevcut veriler ile maddenin atomaltı yapılarını bize açıklamaya çalışan bir teori. Yanlış değil, eksik. Çünkü elimizdeki veriler kısıtlı. Gözlem gücümüz yetersiz. Ama var olan veriler ışığında standart modele yanlış diyemeyiz. Çünkü yanlış diyebilmemiz için, modelin söylediklerinin aksi yönünde veriler olması lazım. Bunlar da yok. Çünkü dediğim gibi, veri elde etme gücümüz kısıtlı.

Yarın, teknolojimiz ve gözlem gücümüz ilerledikçe yeni veriler elde edeceğiz ve standart modeli tekrar gözden geçireceğiz. Zenginleştireceğiz. Ama yüksek olasılıkla yanlış olduğu sonucuna varmayacağız çünkü standart model, bir yorum sayılmaz. Verilerin ortaya çıkardığı bir durum tespiti gibi.

Mehmet Özdede
Hatırla
Aynalar ışığı nasıl yansıtır ?
Mehmet Özdede
Takip (4)
Işığın çok hızlı olmasının sebebini hep ağırlığı yok gibi terimlerle anlatıyorlar ama fotonlarda parçacıktır buna göre fotonun ağırlığı var ama bizde o ağırlığı ölçecek teklonojimi yok yada ışık ağırlıksızmıdır ?
Anonim .
Takip (4)
yoğunluğu 5 birim ağırlığı 10 birim olan bir cisim mi yoksa yoğunluğu 1 birim ağırlığı 20 birim olan bir cisim mi

Kütlesi büyük olan daha çok büker. Ağırlık zaten yer çekiminden kaynaklı o yüzden ağırlık olan sözcüğü kütle ile değiştirip tekrar bakalım. Kütle arttıkça yer çekimi de artar. Yoğunluk sadece birim hacimdeki kütledir. Çekim kuvveti formülü:G.mcisim.mgezegen/d^2 burdaki uzaklık cisim merkezine olan uzaklık yani hacimle kurabileceğin tek ilişki yüzeydeki bir cisme uygulanan kuvvet. Çekim kuvveti yerden aşağı inersen yine artacaktır.

Sorunun ikinci kısmı için daha çok bükenin daha fazla çekim kuvveti uyguladığı da olabilir daha az uyguladığı da. Tamamen kütlesi ve uzaklığa bağlı. Örnek vermek gerekirse :

İki gezegen olsun. A gezegeni 10m ,B gezegeni 5m olsun A gezegenine 4metre uzaklıkta B gezegenine 2 metre uzaklıkta özdeş iki cisim olsun. Formülden B gezegeni 5/4G uygularsa A gezegeni 10/16G uygulamış olur.

Merkezlere aynı uzaklıkta özdeş cisim koyarsak da A gezegeni daha fazla çekim kuvveti uygulamış olur.