Evrim Ağacı Soru & Cevap

Fizik & Kuantum

Sonuçları Filtrele Seçki
Yunus Emre Aslan
Takip
elektron ve proton neden birbirini çeker veya elektron mu protonu çeker yoksa proton mu elektronu çeker? Bu hareketlilik neden vardır ?
Yunus Emre Aslan
Takip
Asıl sorum uzay ve zamanı bükmek ne anlama gelir olsa da aslında uzay zaman ın normal zaman dan farkını bilmiyorum ve uzay zaman ne demektir ekstradan onu da soruyorum.
Birol Cem Sözen
Takip
Örneğin 8 ışık yılı uzakta olan bir gezegen olsun ve bizim aracımızın hızı 0,8 c olsun.Aracın içindekiler için gezegene varma süresi 10 yıl mı olur?zaman daralmasına göre 0,8 c ile giden birisi için kök içinde 1 - (v^2/c^2) formülüne göre 0,6*10 dan 6 sene geçer.8/6 1 den büyüktür.Newton fiziği gibi düşünürsek ışıkhızını geçmik mi?

merhabalar Birol Cem Sözen

güzel bir düşünce ama bazı hataları var. öncelikle ışık hızına yakın yerlerde Newton'un kanunları işe yaramaz. yani bu durumlarda klasik fizik doğru çalışmaz. çünkü Newton der ki:

hız=alınan yol / zaman

ama zamanın göreceli olduğu keşfedildi. yani dünyadan bakan bir gözlemciyle, uzay aracının içindeki bir gözlemci zamanı aynı ölçmez. o yüzden evet inatla hatalı Newton fiziğini kullanıcam derse absürt sonuçlar bulur.

Takip
Karadeliklerde çekim gücü sonsuz ise , ve sonsuz çekim gücünde de zaman duruyor ise entropi ilkesinin karadeliklere işlememesi ve karadeliklerin yaşlanmaması gerekmez mi. karadeliklerin de bir ömrü olduğunu okumuştum, o zaman orda ya çekim gücü sonsuz değil yada çekim gücü zamanı durdurmuyor.

çünkü karadeliğin kütle kaybetmesi içine düşen maddenin tekrar dışarı çıkmasından kaynaklanmıyor. tam olay ufku sınırında oluşan sanal parçacık/antiparçacık çiftlerinden negatif kütleli antiparçacığın hep karadeliğe düşmesi, diğerinin hep uzaya kaçabilmesinden kaynaklanan bir eşitlenme hali. Yani burada olanı termal ışımadan çok kuantumsal bir durum gibi düşünün. Daha teknik açıklamasını ekte okuyabilirsiniz.

Bagatur 17
Takip
Öncelikle merhaba ben 15 yaşında bir lise öğrencisiyim, tek başıma fizik ve matematik öğrenmek istiyorum. Tam olarak nereden başlayacağımı bilmiyorum. Hangi kaynaklardan öğrenmeye başlamalıyım?

Fizik mantıklar bütünüdür. Öncelikle temel kavramlardan başlayabilirsiniz. Fiziği olabildiğince açık anlatan kaynaklardan öğrenmeye çalışmak ve kafanızda simüle edebilir hale gelmek fiziği öğrenmenin temel basamaklarındandır. Temel fiziği ileri matematik bilgisine sahip olmadan da öğrenmeniz mümkün fakat matematikle beraber daha da oturaklı hale gelecektir. Fizik için Richard Feynman'ın Fizik Dersleri serisini önerebilirim.

Matematik için ise temel konuları iyi bir şekilde bilmek ve denklemlerle uğraşmaya alışmak şimdilik yeterli. İleri seviyelere gitmek istiyorsanız limit, türev ve integral öğrenmeniz gerekiyor ve bunlar da yanlış hatırlamıyorsam 12. sınıf konuları. Bu yüzden başlangıç için temel matematik ve denklemlere odaklanmanızı tavsiye ederim.

Ali Seven
Takip
Temel büyüklük oluşturup ve ona isim vermek.
Recep Enes Şahin
Takip

"Her şey atomlardan oluşur" önermesi doğru değil. Maddeler atomlardan oluşur ancak atomların içerisinde başka atomlar yoktur. Atomlar çekirdekten, çekirdeği oluşturan proton ve nötronlardan ve onlar da lepton, quark gibi başka yapılardan oluşur. Bu yapı hiyerarşisi de temel parçacıklarda son bulur. Lepton, quark, elektron gibi parçacıklar temel parçacıklardır ve iç yapıları yoktur.

“Bir gün atomun enerjisini serbest bırakacağız, gezegenler arası yolculuklar gerçekleştireceğiz, ömrü uzatıp, kanseri ve tüberkülozu tedavi edeceğiz; ama en düşük seviyeli kişiler tarafından yönetilmiş olmanın sırrını asla çözemeyeceğiz.”