Evrim Ağacı Soru & Cevap

Fizik & Kuantum

Eray Sona
Hatırla
Takip (1)
kendimce bir şeyler karalamak istiyorum fakat fizikteki soruları nasıl matematiğe döküyorlar anlamış değilim örneğin bir biyoloji makalesinde nasıl matematik olabiliyor ? Ve fizik ile ilgili ciddi soruları çözmek için hangi matematik konularını öğrenmem gerek? cevaplarsanız çok minnettar kalırım:)
Fizik Bükücü
Hatırla
Bir olayı anlatılırken neden öyle olduğununun üstünde durulduğuna rastlamadım çok basit sorularla bile çürütebilirmişim gibi geliyor bazen bilim bu mu şimdi diyorum 14 yaşımdayım belki size saçma gelebilir anlatmaya çalıştığım şey ama ne demek istediğimi anlayan varsa bileğine kuvvet :)
Puan Ver

Bilimde "neden,niye,nasıl" gibi soruları sormak hayati önem taşır çünkü bilim kendi dahil her şeyi korkusuzca sorguya çekerek bu günlere gelmiştir. Bazı kaynaklarda, anlatılan konuların herkesin anlayacağı şekle indirgenmesi aklınızda bu tarz şüphelere yer verebilir.Size basit gibi görünen konuları araştırdığınızda aslında oldukça tutarlı kanıtları olduğunu göreceksiniz.Gördüğünüz veya duyduğunuz her şeyin sebebini ve işleyişini sorgulayın bilgi doğruysa zaten kanıtlar önünüze serilecektir. Bunun yerine kaçamak cevaplar alıyorsanız ya karşınızda konuya tam hakim olmayan bir insan ya da bir yalancı var demektir.Doğru ve tutarlı bilgiye sorarak ulaşılır,yeter ki siz korkusuzca sorgulayın.

Koray Türk
Einstein'ın 1905'te yayınladığı Özel Görelilik ve 1915'te yayınladığı Genel Göreliliğin farkları nelerdir?

merhaba

konuyu incelemeniz açısından benim de faydalı bulduğum minik bir video bırakacağım.

umarım aklınızdaki sorulara yanıt bulabilirsiniz,aksi olursa sorularınızı yine beklerim.

video:https://www.youtube.com/watch?v=2UASE5QNvWk

bu konuda benim de birkaç fikrim var onu da paylaşmak isterim.

aralarandaki net fark, özel görelilikte ele alınan hareketlilerin ve gözlem çerçevelerinin sabit hızlı (veya ivmesiz) olmasıdır.genel görelilik fizik yasalarını, ivmeli hareketlere geneller ki çevremizdeki tüm hareketler esasında ivmelidir. Bunun yanında kütleçekim kuvvetinin Einstein a göre olan,yorumuda genel görelilikten çıkar. Yani o meşhur uzay-zaman eğriliğinde gezegenlerin yörüngede kalması olayı.

Puan Ver
Verilen değişkenler cinsinden; a) Plakalar arasındaki potansiyel farkını bulunuz. b)Plakalardaki yük miktarı Q ise, kapasitörün sığası ne olur?
Tüm Sorular

“Sürdürülebilir değişimler yaratmanın tek yolu ödün vermektir. Değer verdiğiniz şeyleri unutmadığınız sürece ödün vermekte hiçbir sakınca yoktur.”