Merhaba. Ben, İslam dininin tek kaynağı olan Kur’an’ın, İslam’ın evrim ve Büyük Patlama ile çelişmediğini düşünüyorum. Buna beni iten en büyük olay hem bilime olan sonsuz inancım hem de dinime olan güvenimdi. İslam’da, yani Kur’an’da Allah kusursuz ve hatasız bir varlık olarak anlatılıyor. Buradan yola çıkarak, Allah’ın insanoğlunu “bir anda” yaratıp dünyaya bıraktığı söylentisi üzerine düşünmeye itildim; çünkü Allah gibi kusursuz bir varlığın kusurlu ve ani, geçmişi olmayan bir evren yaratması zaten Kur’an’daki Allah tasvirine ters düşüyor.
Ve Kur’an’ın Türkçe mealinde, Âdem’in ilk insan olduğuna dair kesin bir kanıt yok. Bu yüzden benim düşüncem, Büyük Patlama’nın da Allah tarafından evrenin başlangıcı olduğu yönünde. Zaten Kur’an’da da bilime benzer şekilde evrenin yaratılışı tasvir edilir. Bu yüzden benim fikrim, Hz. Âdem’in ilk yaratılan değil, ilk seçilen insan olduğu yönünde. Çünkü şöyle bir şey de var: 20 insan, yani Âdem ile Havva’nın ikiz çocukları, birbirleriyle soy devamı işine girerse 100 yıl sonra o çocukların engelli veya zeka geriliği ile doğması kaçınılmaz olur. Demek istediğim, bilim ile Kur’an çelişmiyor, hadisler çelişiyor. Zaten hadislerin Kur’an’da da yeri yok.