Biyoloji & Genetik

Yaşamın ve biyoçeşitliliğin bütün özelliklerine, özellikle de genetik özelliklerine yönelik sorularınızı buradan sorabilirsiniz.

Sonuçları Filtrele Seçki
Ezgi Özdemir
Zarar görebileceğimizi hissettiğimiz durumlarda veya film sahnelerini izlerken neden kulaklarımız hareket ediyor, bunun evrimsel biyoloji ile alakası nedir?
Uga Ugaa

Hayır, estetik kalıtsal değildir yani estetik yaptırdığınızda bu değişim sadece fenotipinizi (fiziksel özelliklerinizi) değiştirir ve fenotip kalıtımda rol oynamadığı için sonraki nesillere aktarılmaz. Ancak doğuştan gelen bazı özellikler kalıtsal olabilirler. Eğer dişlerinizde ki yamukluk genetik bir özelliğiniz ise çocuğunuzda da olma ihtimali vardır ama kesin değildir aktarılmama ihtimali de vardır. Anlattığım konular hakkında iki tane kaynak koydum birincisi modifikasyon yani fenotipte oluşan değişimler hakkında, diğeri ise kalıtımın nasıl gerçekleştiği hakkında. O makalelere bakarak daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Ramazan Ali Gunes

mümkün olabilir.

bronzlaşmak mesela fenotipik bir değişimdir ve bronzlaşmış bir kadınının çocuğu bronz doğmaz. ama sürekli güneş altında kalınıyorsa nesiller sonrasında deri kendini korumak için daha da koyulaşır ve belki ilk nesile göre büyük ton farklılıkları görünebilir. tabi bu daha çok mutasyon.

bunun dışında bir etki olamaz çünkü genotipte olan değişimler fenotipe yansır. ama özellikle sürekli fenotipi değiştirmeye çalışırsak nesiller sonunda bu genotipi etkileyebilir

Ezgi Özdemir
Insanlarda ve hayvanlarda uygulanan ötenazi kimyasalları ve canlıyı maruz bırakma șekli/șekilleri aynı mıdır?

Hayvanlardan "companien animals" dediğimiz kedi, köpek, hamster gibi kafes hayvanları ve kafes kuşlarına ötenazi uygulanıyor. Kesimhanelerdeki endüstriyel hayvanlarda ise kesimden önce -dini kaidelere göre değişen- çeşitli uyuşturma teknikleri uygulanıyor fakat uyuşturma teknikleri kimyasal değil.

Ötenazide kullanılan ilaçlar farmakolojide Barbitüratlar olarak geçer . Hayvan ötenazisinde hayvanın boyutuna göre ya damar yolu açılıp serumla infüzyonla veya direk kalbe enjeksiyon ile uygulanıyor barbitüratlar. Insan ötenazisinin ayrıntılarını bilmiyorum.

Ezgi Özdemir
Insan yüzünde asimetrikliğin sebepleri nedir ve neden bunu hayvanlarda göremeyiz?
Mehmet Özdede