Evrim Ağacı

Termodinamik Komik Bir Konudur!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Termodinamik komik bir konudur. İlk defa öğrendiğinizde, ne olduğunu anlamazsınız bile. İkinci defa üzerinden geçtiğinizde, bir-iki nokta hariç anladığınızı düşünürsünüz. Üçüncü defa baktığınızda ise, anlamadığınızı bilirsiniz, ama o zamana kadar konuya alıştığınız için bu sizi o kadar rahatsız etmez.

Arnold Sommerfeld (Alman teorik fizikçi, atom fiziği ile kuantum fiziği önderlerinden)

Termodinamiği anlamak gerçekten zordur; ancak bir kere anlamaya başladığınızda, Evren'e bakış açınızda önemli değişiklikler olacaktır. Termodinamik ve evrim ilişkisi de uzun süredir araştırılan konulardan birisidir. Bilim düşmanlarının iddia ettiğinin aksine termodinamik yasaları ile evrim yasası çelişmez; tam tersine, doğadaki evrim yasasının, fizikteki termodinamik yasasının bir uzantısı olduğunu söylemek mümkündür! Termodinamik ve evrim arasındaki ilişkiye yönelik olarak buradaki makalemizi okuyabilirsiniz.

Teşekkür: Haydar Şahin

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/10/2020 11:32:22 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4630

“Her bilimsel keşfin üç aşaması vardır: Önce insanlar gerçeği reddeder. Sonrasında, keşfin önemini reddederler. En son olaraksa krediyi yanlış kişiye verirler.”
Bill Bryson