Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Termodinamik komik bir konudur. İlk defa öğrendiğinizde, ne olduğunu anlamazsınız bile. İkinci defa üzerinden geçtiğinizde, bir-iki nokta hariç anladığınızı düşünürsünüz. Üçüncü defa baktığınızda ise, anlamadığınızı bilirsiniz, ama o zamana kadar konuya alıştığınız için bu sizi o kadar rahatsız etmez."

Arnold Sommerfeld (Alman teorik fizikçi, atom fiziği ile kuantum fiziği önderlerinden)

Termodinamiği anlamak gerçekten zordur; ancak bir kere anlamaya başladığınızda, Evren'e bakış açınızda önemli değişiklikler olacaktır. Termodinamik ve evrim ilişkisi de uzun süredir araştırılan konulardan birisidir. Bilim düşmanlarının iddia ettiğinin aksine termodinamik yasaları ile evrim yasası çelişmez; tam tersine, doğadaki evrim yasasının, fizikteki termodinamik yasasının bir uzantısı olduğunu söylemek mümkündür! Termodinamik ve evrim arasındaki ilişkiye yönelik olarak buradaki makalemizi okuyabilirsiniz.

Teşekkür: Haydar Şahin