Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Flamingolar, avlanma ve çiftleşme dönemlerinde on binlerce birey bir araya gelecek şekilde sürüler oluşturabilirler. Fotoğrafta, böyle bir sürünün havalanışı gözükmektedir. Fotoğraf, Martin Harvey tarafından çekilmiştir.

Flamingolar, ya da Phoenicopterus cinsi, toplamda 6 farklı türü içerisinde barındıran bir kuş grubudur. Flamingoların atalarının günümüzden 76 milyon yıl kadar önce yakın akrabaları olan aynaklardan ve kaşıkçı kuşlarından ayrıldığı bilinmektedir. Ayrıca yakın akrabaları arasında su kuşları da bulunur. Evrimsel süreçte bu ayrımdan yaklaşık 15 milyon yıl sonra, yani günümüzden 61 milyon yıl kadar önce bir diğer türleşme sürecinden geçmişlerdir ve flamingolara gidecek soy hattıyla en yakın akrabaları olan batağanlar birbirinden ayrılmıştır. Tüm bu canlıların ortak atasının ise günümüzden 143 milyon yıl kadar önce evrimleşmiş oldukça eski kuş cinslerinden biri olarak Eurolimnornis olduğu düşünülmektedir. Batağanlar, günümüzden 25-23 milyon yıl kadar önce hızlı bir evrimsel süreçten geçmişlerdir; flamingolar ise büyük oranda aynı hızla değişerek günümüze kadar ulaşmışlardır. Yapılan paleontolojik çalışmalar, flamingolar ile batağanlar arasında geçiş türleri olarak 3 ayrı cins tespit etmiştir. Bu cinsler, günümüzde Palaelodidae ailesi olarak bilinmektedir. Bu aile içerisindeki her bir tür, birer ara geçiş formu niteliğindedir.

1. Zoological Journal of the Linnean Society