Evrim Ağacı

Mirketler

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Suricata suricatta türü olarak bilinen bu sevimli memeliler kuyruksürengiller olarak bilinen bir aile içerisinde yer alırlar. Botswana sınırlarında yer alan Kalahari Çölü'nün hemen her yerinde bulunurlar. Normalde aileleri 20 bireyden oluşsa da, bazı grupların 50 bireye kadar ulaştıkları görülür. Vahşi yaşamda ömürleri 6-7 seneyken, koruma altında 12-14 sene yaşayabilirler.

Mirket sözcüğü "meerkat" kelimesinden gelmektedir. Bu sözcük ise Flemenkçede "göl kedisi" demektir. Her ne kadar mirketler kedimsilerden (feliform) olsa da, kedigiller ailesinden değildirler. Sanskritçede "markaţa", "maymun" demektir ve hayvanların maymunlara benzer görünümü dolayısıyla sözcüğün buradan da temel almış olabileceği düşünülmektedir.

Mirketler et ağırlıklı hepçildirler. Çoğunlukla koku duyularını kullanarak böcekleri avlayıp yerler. Bunun haricinde yakalayabildikleri ufak kemirgenleri yerler. Hatta kimi zaman kuşları avlayabilirler; en kötü ihtimalle yumurtalarını kaçırır yerler. Kertenkeleler ve hatta zehirli akrepleri bile yiyebilirler. Akrepleri yakaladıklarında çok hızlı bir şekilde zehirli iğnesini sökebilirler. Bitkisel ürün olaraksa bulabildikleri meyvelerle beslenirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 08:02:01 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2297

“Derin olan kuyu değil, kısa olan iptir.”
Çin Atasözü