Evrim Ağacı

Sarı Kanarya Nedir?

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Ülkemizde de futbol dolayısıyla adından epey bahsedilen bir tür, "sarı kanarya" olarak bilinen Serinus flaviventris türüdür.

Sarı kanaryalar, Passeriformes takımı olarak bilinen ve tanımlanmış tüm kuşların yarısından fazlasını barındıran takımın içerisindeki ispinozlar (Fringillidae) ailesindendir. Dünya'nın her köşesinde yetiştiriliyor olsa da, vahşi olarak özellikle Güney Afrika'nın batı ve ortasında bulunur. Aslen yaşam alanı yarı-kurak çöllerdir ve aynı zamanda dağlarda ve vadilerdeki makiler içerisinde yaşarlar. Bitki örtüsü üzerine yoğun ve sıkı yuvalar inşa ederler.

Ortalamada 13 santimetre civarında bir uzunluğa sahip olan bu türün erkekleri sapsarı bir vücuttan koyu çizgili sarı renge kadar değişen bir aralıkta bulunabilir. Dişilerin üst vücutları gri-kahverengidir, siyah kanatları vardır ve kanatların içinde sarı tüyler bulunur. Yavrular daha çok dişileri andırır; ancak erkeklerde büyüdükçe renkler değişir.

Sarı kanarya çok yaygın bir şekilde tohum tüketir. Türün soyu tehdit altında değildir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/08/2020 23:07:33 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2495