Fizik: Temel Fizik, Newton Fiziği, Görelilik Teorisi ve Kuantum Mekaniği

Evrimin Arkasındaki Fiziği Görebilmek

Nigel Goldenfeld yoğun madde fiziğini kullanarak evrimin neden en erken yaşam evresinde çok hızlı olduğunu ama daha sonra yavaşladığını anlamaya çalışıyor. Fizikçi Nigel Goldenfeld, okul günlerinde biyolojinin ona bir araya getirilmiş alakasız bir dizi bilgi gibi geldiğinden, çok az nicellik barındırdığından

İyon Tuzağı: Kuantum Bilgisayarların Doğum Yeri - 1

Hepimiz suyu kaynattığımızda onun belli bir dereceden sonra kaynamaya başladığını biliriz. Bunun sebebi suya verdiğimiz ısının, su moleküllerinin (atomların) hızını artırmasıdır. Isı atomun hareketini hızlandırır. Buraya kadar her şey yolunda. Peki bu durumun iyon tuzağıyla, ya da daha genel ifadeyle, kuantum

Atom Teorisi ve Zaman İçinde Geçirdiği Evrim

Sokağa çıkıp herhangi birine “Atom neye benzer?” diye sorduğunuzda genelde alacağınız cevap çekirdeğin etrafında dolanan bir elektron şeklinde olacaktır. Peki, bu her yerde görmeye alıştığımız imge ne kadar doğrudur ve ne şekilde günümüze kadar gelmiştir? Bunu açıklamak için olayın

CERN, Kara Delikler ve Higgs Parçacığı Üzerine

Pek çok insan hala CERN'de ne yapıldığını bilmese de kara delik yaratılması ile ilgili dedikoduyu duymuştur. Tabi ki bir kara deliğin oluşup gezegenimizi yutması olası değil. Evet, yapılan deneylerde mikro kara delikler oluşması muhtemel ancak çok küçük kara delikler Hawking

Yağmurda Koşarsanız Daha Mı Az Islanırsınız?

Muhtemelen daha önce merak etmişsinizdir. Yağmurda koşan biri mi yoksa yürüyen biri mi daha çok ıslanır? Bilim insanları da bunu merak ettiler ve konuyu ele aldılar. İşte sorunun özet bir analizi:   Formül kısmı Hesapladık ve bir formül elde ettik.

Kuantum Dolanıklık

1930'larda, Albert Einstein’ın kuantum mekaniği konusunda çekinceleri vardı. Bunun üzerine geliştirdiği teoriye göre gelişigüzel bir uzaklıkta da olsa evrende bir noktada olan bir olay bir başkasını anında etkiliyordu. Buna “uzaktan hayalet etki” ya da "uzaktan etkileyen korkutucu eylem" dedi. Çünkü

Zamanda Yolculuk Yapmak Mümkün Mü?

Bu soruya farklı fiziksel teoriler altında aşağıdaki gibi farklı cevaplar verebiliriz. Temellerini Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica (Doğa Felsefesinin Matematiksel Prensipleri) isimli kitabıyla 17. Yüzyılda Isaac Newton’ın attığı, ve sonrasında başta J.L. Lagrange, W.R. Hamilton ve C.G.J. Jacobi olmak üzere bir çok fizikçinin ve

• Maddeyi

Maddeyi ''Işınlamak'': Işınla Bizi O'Brian!

Son zamanlarda yer yer karşımıza çıkan "ışınlama" haberlerinden haberdar olanlar bunun en son örneği olan Çinli bilim insanlarının uyduya ışınlama yaptığı haberini de duymuştur. Ancak bu haberin aktarıldığı ortamlardaki anlatılış şekli biraz yanıltıcı. Bahsi geçen bu deney, bir süredir iletişim