Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

evrimagaci.org/dosyalar/icerikler/79230630_crowjpg.jpg" />

Kargaların kuşlar sınıfındaki en zeki ailelerden biri olduğu zaten bilinmektedir. Bu zekalarının en ilginç örneklerinden biri şüphesiz "öğrenme" konusundaki yetileridir. Öğrenmenin en önemli unsurlarından biri taklit edebilmekten geçer. Canlıların öğrenmesi büyük oranda taklit ederek gerçekleşir (ki dili öğrenmek de biuna örnek). Ancak birçok tür kendi türünü taklit edebilse de, pek az tür kendisininkinden farklı bir türün davranışlarını taklit edebilir.

Fotoğraflarda görülen kargalar, *bazı* insanlardan gördükleri çok temel hareketi taklit etmektedir. Bu kare, bu olayın gözlendiği tek örnek değildir. Kargaların trafik ışıklarına uyma, çöpleri toplama, yiyeceklerin kaplarını insanlar gibi açma, içecekleri cam şişelerden pipet kullanarak içme, kamışları çatal gibi kullanarak dar yerlerden yiyecek alma gibi insanlarla özdeşleşen karmaşık hareketleri ve davranışalrı öğrenebildikleri bilinmektedir. İşte fotoğraflarda da bu durum gösterilmektedir.

İnsanların bile yitirdiği değerler, bazı diğer hayvan türleri tarafından korunabilmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/11/2019 13:26:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/716

“Biyoloji, birbiri ardına gelen ve her biri kendisinden öncekileri değiştiren mekanizmalar üzerine kuruludur. Occam'ın Usturası fiziksel bilimlerde çok kullanışlı olsa da, biyolojide uygulamak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.”
Francis Crick