Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Eğer evrim hiç durmadan devam ediyorsa her yeni oluşan canlıya ara geçiş formu denilebilir mi?

Sorum saçma olabilir ama sadece merak ediyorum şimdiden teşekkürler

Anonim 3
Teşekkür
Hatırla
Takip

Evet sayılır. Evrim ağacının bunun hakkında çok güzel bir yazısı ve videosu var. Özellikle ve özellikle videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum. Bizim anlamadığımız kısım ise ara türün tanımı. Onu da şöyle alıntılayayim:

Büyük canlı grupları arasındaki geçişler. Yani spesifik olarak evrimi gözlememizi sağlayacak, evrimle ilgili kısmen daha fazla bilgi verebilen fosiller. Sudan karalara geçiş, amfibilerden sürüngenlere geçiş, maymunlardan insana geçiş, köpek boyundaki atlardan bildiğimiz atlara geçiş, dinozorlardan kuşlara geçiş gibi... Bu evrimsel geçişlerin her birine ve yüzlerce kat fazlasına yönelik binlerce fosile sahibiz. Bu konuda evrimi gözlemek konusunda hiçbir eksik bulunmuyor, ihtiyacımız olan hepsine sahibiz.
Teşekkür

1. Evrim Ağacı - makale Ara Türler ve Geçiş Formları: İhtiyacımız Olan Hepsine Sahibiz!
  2. Evrim Ağacı - Video Ara türler hakkında yalanlar ve gerçekler

“Beni harekete geçiren iki temel düşünce vardır: Dün, yaşam hakkında ne kadar biliyor idiysen, bugün daha fazlasını öğren ve diğerlerinin acısını azalt. Bu düşüncelerin seni ne kadar ileriye taşıdığını görünce şaşıracaksın.”