Soru & Cevap

Evrim & Abiyogenez

Gülsüm Yıldırım
WeismanErnst Mayr onu Charles Darwinden sonra 19. yüzyılın en önemli evrim kuramcısı olarak nitelemiştir. Farelerle yaptığı deneyle Lamarck'ın evrim görüşünü çökertmiştirBu deneyde sonradan kazanılmış karakterlerin kalıtsal olmadığını ispatlamıştır.farelerin 20 döl boyunca kuyruklarını kestiği halde,21. dölde de kuyruklu fareler doğmuştur
Puan Ver

Türkiye üzerinden örnek vermek gerekirse kafamıza göre tl basamayız para basımını merkez bankası kontrol eder ve o da kafasına göre para basamaz karşılığında hazinesinde o kadar altın bulunması gerekir dünyada ülkeler arası ticarette en çok kullanılan para birimi dolardır yani siz dolar borcunuzu tl ile ödeyemezsiniz bunu da geçtim eğer çok fazla para basar ve piyasaya sürerseniz piyasadaki tl miktarı artacağından dolayı TL'nin değeri düşecektir ve enflasyon artacaktır bu yüzden elinizde çok para olsa bile enflasyon yüksek olduğundan dolayı parayı basmadan önceki halinizden farkınız olmayacaktır hatta daha beter bile olabilir.

Adem Emre
Su dışında yaşamaya ihtiyaç yokken yada su dışında yaşamaya elverişli organlar (kol/bacak, akciğer vs.) bulunmuyorken, canlılar neden karaya çıkma ihtiyacı duymuşlar?
Puan Ver

Günümüzde en çok bilinen üç gözlü hayvanlardan biri tuataralardır. Fakat tuataralar üç gözüylede göremez üçüncü gözleri işlevini kaybetmiştir. Bunun avantajı yoktur dezavantajı ise suratlarında kullanmadıkları bir göz olmasıdır zaten bu göz evrimsel süreçte yok olacaktır.

Adem Emre
Evrimi inkar eden, bilimsel bir gerçek olmadığını öne süren ve canlıların "pat" diye bi anda gökten indiğini düşünen insanlara evrimi nasıl anlatabiliriz?
Puan Ver

Evrim, mikro evrim ve makro evrim olmak üzere birkaç alt başlık altında incelenir. Bu başlıkların sebebi çelişkileri engellemektir. Evrime inanmayan insanlara laboratuvar ortamında çok kısa sürelerde evrimleşen bakteri türlerini örnek olarak gösterebiliriz. Bu olay kısa sürede genetik olarak değişime uğrayıp bu değişimi gelecek nesillere aktarmalarıdır. Buna adaptasyon diyenler de vardır ama adaptayon da mikro evrimdir. Bunları örnek olarak verebilirsiniz bunun dışında birçok fosil ve benzeri kanıtlar da vardır, tabiki de %100 olarak kanıtlanabilmiş olmasa da örnek olarak gösterebiliriz.

Adem Emre
Biyoloji okumadığı halde evrimsel biyoloji konsunda derin çalışmaları olan insanlar var bunu biliyoruz. Ben tarih okuyorum ve sizce tarih okurken bir yandan da kendimi evrimsel biyoloji konusunda eğitsem, ne kadar ileri düzeyde eğitebilirim ? Önerebileceğiniz kaynak kitap vs. var mı ?
Özgür Aras, Fizikçi, Yazılımcı ve Felsefeci

Tabii ki vardır. Bu konuda 1980'li yıllardan itibaren pek çok çalışma yapılmıştır. 10 yıl kadar önce NASA kendi süperbilgisayar dizisinde kapsamlı bir evrim simülasyonu yapmıştır.

PC kullanıcıları için en popüler olanlarını kaynaklara ekliyorum.

1. 3D Virtual Creature Evolution Karl Sims Digital Arts
  2. Blind Watchmaker
  3. Artificial Life
  4. GeNESiS Gen evrimi için
  5. Altruist

“Evrimi tartışmaya gerek yoktur: Bir şempanzenin gözlerinin içine baktığınızda; düşünen, mantığı olan bir kişiliğin size baktığını görürsünüz.”