Evrim & Abiyogenez

Yaşamın başlangıcı (abiyogenez) ve canlı çeşitliliğin oluşumu (evrim) ile ilgili sorularınızı bu kısımda sorabilirsiniz. Yaşamın Evren'de yayılışı ile ilgili teoriler (örneğin panspermia) ile ilgili sorularınızı da buraya girebilirsiniz.

Sonuçları Filtrele Seçki
- - _/
Evrim hızı biz metrik canlılar için oldukça yavaş işliyor. Canlıyı daha hızlı adapte etmek için evrim evrimleşerek evrim hızı yükselir mi?
2023 Hırs Ve Azim , araştırmacı. bir varsayım

Yapay seçilim yoluyla evet. Eğitim vermek ve okulların olması kurulu düzene adapte etme aşamasıdır. Elbette sen de üzerine yeterince düşünürsen Newton, Galilei gibi olabilirsin ancak bunun yerine onların düşüncelerini okuyarak bu evrimi, işleyişi daha da hızlandırabilirsin. Doğayı etkileyen insanlar olarak bu işleyişin kendisini, hızını da etkileyebiliyoruz. Fakat genel olarak hayır, bu etkileme konusunda o kadar yetkin değiliz. Örneğin bir maymunun doğum yaptığı vakit ortaya çıkacak yavrunun ne tür evrimsel koşullara sahip olduğunu tam olarak bilmiyoruz. Eğer bir türün doğumunda ne gibi varlıklar çıkarabileceğini bilip bunu değiştirebilseydik böylece o tür üzerindeki değişimimiz genel olarak kalıcı olurdu.

Mustafa Pehlivan
Erken yaşam koşullarında, azotlu nükleotit bazlarının yüksek ısı ve atmosfer basıncı altında sıkışarak halka kapatma reaksiyonları sonucunda Fosfat gruplarından oluşan DNA zincirlerinin oluşumu, sonrasında genetik kod dizilimleriyle önce klorofilin deniz diplerinde Dünya’daki ilk canlı olarak ortaya çıkmış olması mümkün müdür?
Barlas Ardıç

Evrende mutlak kusursuzluk tarzı kavramlar yoktur, bu evrim için de geçerlidir. Eğer mükemmel canlıdan kastın mutlak bir mükemmellik ise doğal yollarla / evrimsel açıdan bunun mümkün olduğunu zannetmiyorum. Özellikle son dönemlerde sürekli gelişen tıp nedeniyle doğal seçilim etkilerini büyük ölçüde azalttık ve buna bağlı evrimi de oldukça yavaşlattık. Ama her ne kadar doğal yollar ile mutlak mükemmelliğe ulaşamasak da insanlık olarak her geçen gün ilerleyen teknoloji ile birlikte buna olabildiğince yaklaşmaya çalışacağız ve hatta çalışıyoruz.

Resul Erdoğan
Yüzümüz sürekli açıkta kalmasına rağmen yüz kıllarımız evrimleşti ve çok azaldı ama bacaklarımızı uzun bir süre örtmemize rağmen kıllar evrimleşmedi neden?
Damla Yılmaz
Tıp fakültesinde sargı, bandaj uygulamalarında el bileğinin nötral istirahat pozisyonunun 0 derece değil 20 derece ekstansiyon pozisyonu olduğunu öğrendim yani bilek düz değil eğimli duruyor, pozisyonun şeklini örnek görsel olarak ekledim Bu pozisyonun evrimsel süreçteki atalarımızın duruş yapıları veya aktiviteleri ile bağlantısını merak ediyorum.
Enes Kurtuluş
Uçan balıklar neden var? Uçanbalıkların kanadı neden vardır, evrimsel süreçte konumları nedir?
Süs köpeklerinin geçmiş tarihi nedir?
B Polat , Bilim Meraklısı

Evet, süs köpekleri insanlar tarafından farklı özellikteki köpek cinsleri sürekli her nesilde seçilerek ortaya çıkarılmıştır. Tüm evcil köpek cinsleri, görünüşleri çok farklı olsada aynı türdür, ve ataları olan gri kurttan gelmektedir.[1]

Köpek cinsleri

Köpekler 17bin, 33bin yıl arasında evcilleşmişlerdir ve son 200 yıldırda insanlar tarafından seçici yetiştirme (selective breeding) ile 450 civarında farklı cins ortaya çıkartılmıştır. Hala her sene yeni cinsler ortaya çıkmaya devam etmektedir.