Evrim & Abiyogenez

Yaşamın başlangıcı (abiyogenez) ve canlı çeşitliliğin oluşumu (evrim) ile ilgili sorularınızı bu kısımda sorabilirsiniz. Yaşamın Evren'de yayılışı ile ilgili teoriler (örneğin panspermia) ile ilgili sorularınızı da buraya girebilirsiniz.

Sonuçları Filtrele Seçki
Gökhan Çelik
Youtube kanalınızı düzenli takip ediyorum ve siteye üye olup ailenize katılmak istedim, ne sorarsam sorayim sitede ya da youtube kanalinin bir kosesinde cevabi illaki vardir diye dusundum :)) oyleyse kusuruma bakmayın, cevaplar için şimdiden teşekkürler

Evrimsel süreç içerisinde primatların boyları birçok değişim geçirmiştir fakat sürekli bir artış veya azalış eğilimi yoktur.[1] Sonuçta boy uzunluğunun belirlenmesinde genetiğe ek olarak çevre şartları, oluşan travmalar gibi birçok değişken etkilidir.[2] Bu değişkenler değiştikçe ortalama boy uzunluğu da doğal olarak değişime uğramıştır.

(Aşağıya bıraktığım iki bağlantıdan boy uzunluğunun değişimi ve bu değişime etki eden faktörler hakkında daha detaylı bilgi alınabilir)

Yeni Nesiller Neden Hep Daha Uzun? İnsan Evrimi, Devleşme Yönünde mi İşliyor?

Dinozorlar Neden O Kadar Büyüktü? Akıl Almaz Boyutlara Nasıl Erişebildiler ve Neden Şu Anda Bu Kadar Büyük Hayvanlar Yaşamıyor?

2. soruya gelecek olursak günümüze göre çok uzun diyebileceğimiz bir Homo türüne baktığım kaynaklarda rastlamadım[1][3] fakat Homo Ergasterin ortalama boyunun[1] pek çok ülkenin günümüzdeki ortalama boyundan[4] uzun olduğunu söylemek mümkün gözüküyor. Buna ek olarak 1800'den itibaren boy ortalamamızın hızlı bir şekilde arttığını belirtmekte de fayda var.[2]

Avrupa'daki erkek iskeletlerin boyları (1-2000)
Mert Güneş
Eski uzay projelerini izlerken yerçekimsiz ortamın insan anatomisine etkileri bana çok dehşet verici geldi. Acaba uzayda nesiller boyu kalmamız gerekseydi ( biliyorum yerçekimi etkileri için illa ki bir yöntem geliştirilirdi ama bunu esgeçelim ) insan evrimi nasıl olurdu? Neye benzerdik?
Ceyhun Sezen
Evrimsel Psikolojiyle ilgilenmeye başladığımdan beri Türkçe kaynaklarda üçlü beyin modeli karşıma çok çıkıyor. Biraz araştırdım ve bazı kaynaklarda bu modelin günümüzde geçerli olmadığını söylediğini gördüm. Ama neden yanlış olduğu ve eksiklerinin ne olduğunu pek anlamış değilim. Cevaplarsanız sevinirim.
Fatih Emre Öztaş
Merhabalar, son 3 gündür aklımda bir soru var. Müslümanlıkta ilk insanın Hz. Adem ve Havva olduğu belirtiliyor, fakat bilimde (bilim konusunda biraz cahilim) evrim ile geliştiği söyleniyor. Sorum ise ilk insan Hz Adem midir, evrimle mi gelişmiştir?

Kesintisiz/Süreğen olaylarda ilk diye bir kavram yoktur. Çocukken yetişkin olduğunuz ilk an yoktur. Sadece sürecin bir tarafına keyfi olarak çocuk, diğer tarafına keyfi olarak yetişkin deriz. Hiçbir zaman çocukluktan yetişkinliğe geçtiğiniz ilk an olmadı. Türleşme de böyle yaşanır. Yönlendirilen cevapta detaylı bilgi mevcuttur.

Dolayısı ile Hz. Adem gerçekse onun da maymun ataları var demektir, evrim ile oluşmuştur ve ilk insan olamaz. İster buna uygun bir dini yorumu benimsersiniz ister de bu gerçek ile uyuşmadığını düşündüğünüz için inancınızı değiştirirsiniz. Size kalmış.

Eren Çavdar
Neden canımız yandığında bağırırız mantıksal olarak düşündüğümüzde vahşi doğada yırtıcı tehlikesi varken herhangi bir yara alındığında bağırmak o canlının hayatini kaybetmesine sebep olabilir bu soru kafamı kurcalıyor ve bu sadece insanlarda da görülmüyor özellikle memelilerde görülen bir davranış bunun evrimsel geçmişi nedir?
Ruhe Despunda
Örnek olarak bazı hayvanlar, aslan gibi canlılar neden eşcinsel ilişkiye girer? Buna sebep olan şeyler evrimden mi etkilendi?
Fatmanur Çabuk
Yani zararları ve yararları nelerdir, zararları daha çoksa neden evrimde elenmediler?