Sorulara Dön

Aydın Özoğlu'nun iddia ettiği gibi Yerçekimi değil de "Kozmik Enerji Basıncı" olabilir mi?

Başta ön yargıyla yaklaştım ama bana saçma gelmedi. Kafama takılan sadece eğer havada madde varsa ve madde olmayan yerden maddeye enerji şarj oluyorsa havasız ortamda balona hava püskürttüğümüzde balonun püskürttüğümüz tarafa doğru hareket etmesi gerekmez mi?
Tüm Reklamları Kapat
Orijinal Soru: Türk Fizikçi Aydın Özoğlu'ndan "Yerçekimi Yoktur" iddiası hakkında ne düşünüyorsunuz?

Aydın Bey'in röportajındaki[1] iddialara bakalım.

Tüm Reklamları Kapat

1)Kendisinin küçükken yer çekimine inanmadığını söylüyor ilerleyen yıllarda buna kanaat getiriyor (neye dayanarak?) ve kozmik itim olduğunu söylüyor (Ayın bizi zemine itmediği ne malum?) ama elinde formülüze edilmiş bir şey olmadığını için 13 yıl formülüze etmeye çalışıyor.

2)Newton hareket kanunlarının bilim insanları tarafından mutlak doğru olarak kabul edildiğini söylüyor.

Tüm Reklamları Kapat

3)Işığın boşlukta hareket edemeyeceğini söylüyor. (Denizde dalga var ama su yok)

4)Sonlara doğru ise bilim insanlarının koltuklarından olmamak için kendisine inanmadıklarını belirtiyor.

Kendi argümanlarını bu temellere oturtmuş.

Ben de çıkıp Newton hatalıydı formül aslında

şeklindedir diyebilirim belki formül ilk bakışta mantıklı gelebilir ama önemli olan matematiksel ifadenin ne anlattığıdır. Yukarda verdiğim örnekte a=0 olsa bile cisimlere bir kuvvet uygulanır ki pek mantıklı değil.

Benzer şekilde , derim kim ne diyebilir ki? 13 yıl uğraşmaya gerek yok siz de 10 saniyede benim gibi formülüne görece yakın sonuçlar veren formüller üretebilirsiniz. Bunun üstesinden ne gelebilir?

Bilim ve bilim insanları tabiki! Yöntemleri ve içerdiği veriler açık bir şekilde belirtilmiş bir iddia denenir yanlışlanır veya heyecan verici yeniliklere kapı aralar.

Tüm Reklamları Kapat

Aydın Bey ise akademik camiada yayın yapmak yerine internette yayın yapmayı seçmiş ve tabiki ilgi çekici haber yapmak isteyen haberciler de bunu haberleştirmişler. Olması gereken Aydın Bey'in önce makalesini akademik camiada yayınlaması sonra duruma göre bunun haber olması. Etik olan budur.

Sitesine baktığınızda Aydın Bey'in birkaç fikri üzerine temellendirilmiş formüller var peki verileri nerde? Bu iddia bilimin hangi özelliklerinden test edilerek geçti? Örneğin Einstein Özel Göreliliği ortaya attığında ışığın büyük kütleli cisimler etrafında büküleceğini ön görüyordu ve bu gözlendi.[2]

Gerçekler bizim onla alakalı düşüncemiz her ne olursa olsun gerçektir. Ha Newton öyle demiş ha Aydın Bey böyle demiş. Bu yüzden bilim insanları da yeni verilerle teorilerini her zaman test ederler testlerden geçemeyen her teori yerini yeni verileri ve eski verileri açıklayabilen gelişmiş teoriye bırakır.

Newton hareket kanunları 300 yıl boyunca doğrulandı[3] daha sonrasında Merkür'ün perihelion problemi ve 3 gezegenin hikayesi gibi olaylarda çalışmadığı görüldü. Einstein çıktı hem Newton'nun açıkladığı hareket olaylarını hem de açıklayamadıklarını açıkladı.

Tüm Reklamları Kapat

Aydın Bey elektiriğin elektron hareketiyle olamayacağını söylüyor. Elektronun çok yavaş olduğunu söylüyor. Yavaş olduğu doğru ama zaten ilgi çekici olan yüklü parçacığın hareketi.[4][5][6] Elektrik dediğimiz şey yüklü parçacığın hareketinden sonra oluşan elektrik ve manyetik alan sayesinde var.

Aydın Bey ispat yükünü bizim omuzlarımıza atıyor akademiye de değil bildiğin bakkal Mehmetin, öğrenci Ayşenin. Bizim bunu çürütmek için bir emek vermemize gerek yok zaten izlenmesi gereken yol izlenmeyerek iddia ortaya atılmış. Peki şu anda söyledikleri yeterli mi? Hayır iddia ne kadar büyük olursa o kadar çok delile ihtiyaç duyar. Kendinden önceki bilim insanları (Newton, Einstein) nasıl bir yol izlediyse kendisi de aynen izlemelidir.

Konuya Arsel Berkat Acar'ın şu sunusunda[7] yaptığı gibi yaklaşmak doğru olacaktır.

Carl Sagan, Şüphecilik Kiti

Sonuç olarak niyetini bilemem ama yaptıkları klasik bir sahtebilimcinin (astrolog, aşı karşıtı vs) yaptığından fazla bir şey değil. Ciddiye alınacak bir tarafı yok.

1. Aydın Özoğlu. Aydın Özoğlu-Röportaj. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: aydinozoglu | Arşiv Bağlantısı
  2. Ankara Üniversitesi. Eddington Deneyi. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri | Arşiv Bağlantısı
  3. BilimNeDiyor Youtube kanalı. Celal Şengör-Newton Yanıldı. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  4. Çağrı Mert Bakırcı. Elektrik Nasıl Çalışır?. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  5. Veritasium. Misconception About Electricity. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  6. Çağrı Mert Bakırcı. Işık Hızı. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
  7. Arsel Berkat Acar. Modern Çağda Şüpheciliğin Önemi. Alındığı Tarih: 27 Ocak 2023. Alındığı Yer: YouTube | Arşiv Bağlantısı
Özgür Özgür

Nerden başlayacağımı bilmiyorum:)

Bilimde genel geçer kurallar tanımları farklılaşabilir genişleyebilir hatta kökten değişebilir. Bu değişimler bizi gerçeğe bir adım daha yaklaştırır.

Tüm Reklamları Kapat

Bence Aydın Bey kesinlikle 'gök itimi' tarzı spekülatif açıklama yapmıyor. Gayet bilgili biri olduğu aşikar ancak açıklamaları-nasıl desem- biraz farklı bir açıdan bakmış gibi. Kozmik enerji basıncının ne olduğunu şahsen tam olarak anlayamadım. Demek istediği ya da benim anladığım şu: aslında maddenin olmadığı, bu maddeyi var eden şeyin kendi deyimi ile dolu olan uzayın preslenmesi ile var olduğu.

Kütleçekim kanunu "şu an bildiğimiz kadarıyla" bellidir. Belirsiz olan durumları var tabi ki. Mesela kütlecekiminin uzay zaman dokusundan kaynaklandığı biliniyor. Ancak hala nedeni tam olarak bilinmiyor. Burada kütlecekim teorisi ile kuantum fiziğini birbirine bağlayan 'graviton' adlı bir alandan ya da parçacıktan bahsediliyor. Eğer bu parçacık keşfedilebilirse- ki şahsi düşüncem pek olası değil- 4 temel kuvvetin de kuantum mekaniği ile açıklanabilir olacağı öngörülüyor. Şimdi Aydın Bey'in söylediği bazı argümanlara değinmek isterim.

Tüm Reklamları Kapat

-Hocamızın dediği elektrik iletimi elektronların hızından bağımsız olarak ışık hızında elektromanyetik dalga ile iletilir.

-Antenden yayılan bir dalganın taşıyıcısı olması gerektiğini söylüyor. Aynı şekilde antenden yayılan radyo dalgaları ses ya da deniz dalgası gibi bir taşıyıcı maddeye ihtiyaç duymaz, ışık hızında ilerler ve taşıyıcısı uzay zaman dokusunun kendisidir. Elektromanyetik spektrumunda frekans aralığı 300 gigahertz ile 30 hertz, dalga boyu olarak 1 milimetre ile 10,000 kilometre arasında tanımlanmıştır.

- Newton kütleçekim teorisini elma tarlasında gezerken kafasına elma düştükten sonra bulmadı:) Bunu kim uydurdu bilmiyorum ama sadece şu soruyu sordu: "Bir elma neden sağa sola ya da yukarı doğru düşmez, aşağı dikey yönlü düşer?"

-Hocamız boşluk dediğimiz şey aslında dolu diyor. Doğrudur uzay zaman dokusu dediğimiz şey 'kuantum köpüğü' denilen alanlardan oluştuğu düşünülüyor. Zaten bu boşluk denilen şeyin "hiçlik" olmadığını biliyoruz. Ne olduğu şu anki bildiklerimizle tam olarak açıklanamıyor. Karanlık madde ve karanlık enerji vardır ama ne olduğu bazı teoriler olmasına rağmen açıklanabilmiş değil.

-Madde dediğimiz şey boş, boşluk dediğimiz şey dolu diyor hocamız. Aslında madde, atom dediğimiz şey bir tür yoğunlaşmış enerjidir. Bir atomu oluşturan parçacıkların büyük bir kısmının zayıf ve güçlü nükleer kuvvetten ufak bir kısmı da higgs alanından oluştuğu düşünülüyor. Bence hocamızın anlattığı kozmik enerji basıncı dediği şey maddeye kütle kazandıran higgs alanıyla bir bağlantısı var.

-Hocamız antimadde uydurma bir tanımdır diyor. Antimaddenin varlığı gözlemlerle doğrulanmış bir şey.

Hocamızı biraz acele dinleyip yazdım yanlışım varsa kusura bakmayın:)

İlhan Taşlı
Fizik İle İlgilenen

Kozmik itim gücü çok kolay bir şekilde çürütülebilir. Bu güç her ne ise Dünya üzerinde bulunan her nesneye aynı şekilde uygulanmalı. Fakat Dünya üzerinde bulunan her nesneye uygulanan çekim kuvveti bulunduğu yere göre değişiyor. Ekvatorda bulunan ile kutup bölgesinde bulunan arasında az da olsa bir fark var. Ekvator çevresi daha şişkin olduğundan kütle çekim merkezinden daha uzak, kutuplarda ise tam tersi. Yani Newton ve Einstein fiziği yanılmıyor.

Mert Kaçar
Araştırmacıyım

Anlattığı şey bence doğru değil şu yüzden ağır nesnelerin çekim kuvveti vardır. Dediklerine göre yukarı çıktıkça basıncın artması lazım ama öyle olmuyor tam tersi dünyanın çekirdeğine yaklaştıkça çekim artıyor. Suda derine indiğin zaman basınç ve çekim artıyor profösorün dediği gibi olsa aşşa indikçe azalması gerekir.

Kuvvet Veli
Meraklı Öğrenci

1)...Aydın hocanın iddia ettiği kozmik enerji basıncı doğru olduğunu varsayarsak kozmik enerji basıncının yoğun olduğu yerde ışık hızının da artması, basıncın daha az olduğu yerde de ışık hızı yavaşlaması gerekiyor, ışık kozmik enerji akışında hareket ettiği için hem ışık, hem ses vb hızının değişmesi gerekiyor.

2).Bu kozmik enerji basıncı cisimlerin kütlelerine eşit davranması gerekiyor ki Massa'sı yoğun olmayan cisimlerde yerin kütlesine doğru itilsin ama bu durum sıvılarda ya da su'da geçersiz kalıyor.

Tüm Reklamları Kapat