Evrim Ağacı Soru & Cevap

Hypatia Yaşıyor
Teşekkür (1)
Hatırla (2)
Takip (1)
Hepimizin bildiği Türkiyenin ünlü evrimsel Biyoloğu Ali Demirsoy Hoca Venüste Canlılığın ortaya çıkmasının imkânsiz olduğunu söylemiş. Buna cevap verebilir mısınız? Kitap Ali Demirsoy Evrim sayfa 163
Berkem Toprak Elmacı , ((unvan)insan olmam yetmez mi?)

Öncelikle belirtmeliyim ki manyetizmanın organik bir molekülün oluşmasını neden engelleyeceğini anlamadım ve alakasız buldum.Bence bunun bir engel olması için bir sebep bulunmuyor.Venüsteki sıcaklığın 400 derecenin üzerlerine çıkabilmesi son derece zehirli gazlar içeriyor olması sadece bize benzer canlıların orada yaşayamayacak olması demek ama bu çeşitli moleküllerin tesadüfi bir şekilde abiyogenez oluşturmaması anlamına gelmiyor. Mikroskobik bile olsa canlı olma olasılığı bulunuyor.(hücre,virüs,viroit,prion dışında bir form olamaz mı?) Tabi ki uzay ve havacılık dairelerinin gönderdiği sondaların hepsi parçalandı yandı ya da bir şekilde yok oldu ama bunun anlamı venüsteki çevre şartlarının oldukça zorlu olduğudur. birazcık düşünücek olursak dünyadaki denizlerin en derin noktalarına da inemiyor ya da zorlanarak iniyoruz ama orada yaşayan canlılar var (dayanamadığımız basınçlara dayanan canlılar). Bir şey bulamayışımız sadece bizim yeterli araştırmayı yapamamamızdan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca geçtiğimiz günlerde venüste bulunan fosfin molekülü organik moleküllerin de oluşabileceğini gösteriyor. Bana kalırsa imkansızlık üzerine oyalanmaktansa hayal gücünü köşeye fırlatmayıp araştırma yapmaya devam etmek gerek.

Berke Ram
Merhaba, "İnsan Zekasının Evrimi: Neden Sadece İnsanın Beyni Bu Kadar Evrimleşmiştir?" isimli makalenin bir kısmında insan Ensefalizasyon Katsayısı'nın 7.5 olduğunu okudum. Bu sayı daha ne kadar yüksek olabilirdi ? İnsan beyni farklı koşullarda yaşamaya devam ederek en üstün ne kadar bir zekaya erişebilirdi ?

“Geleceği tahmin etmenin en kolay yolu, onu icat etmektir.”
Alan Kay