Evrim Ağacı

Kuşların İlginç Dünyası: Dünya'nın Kuşları...

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kara Balıkçıl ve "Sığınak Avlanma" Taktiği: Balıkları Kandıran Zeki Bir Avcı!

Aşağıdaki görselde gördüğünüz, avlanmakta olan bir kara balıkçıldır (Egretta ardesiaca). Ortalama 43-66 santimetre boyunda olan bu kuş, siyah tüylere ve sarı ayaklara sahiptir. Madagaskar da dahil olmak üzere Sahra Çölü'nün güneyinde kalan bölgede yaşar.

Türü meşhur eden özellikliği, görselde görülen sığınak avlanma yöntemidir. Kanatlarını bir şemsiye gibi açan balıkçıl, balıklara bir sığınak veya güvenli bir bölge gibi gözükür. Bu bölgelere sığınmak isteyen balıklar, kolayca kara balıkçılın avı olurlar. Tür, kimi zaman tekil avlanabildiği gibi, kimi zaman ortalama 50 bireyli gruplar halinde bu davranışı sergileyebilir. Kimi zaman grupça avlanma sırasında bireylerin sayısının 200'e kadar ulaştığı bilinir.

Kara balıkçıl, genellikle gün boyunca avlansa da, özellikle gün batımını tercih eder.

Uzun Sakallı Şemsiyekuşu

Rihanna'nın kimi zaman yaptığı saç stillerini taşıyormuşa benzeyen bu Cephalopterus penduliger türü, oldukça ilginç bir ötücü kuştur. Türün göğsünden ve boynundan aşağı doğru sarkan tüy kaplı "sakal" benzeri yapı, oldukça düzgün bir çubuk geometriye sahiptir. Bu garip yapısı sebebiyle kuşa sonradan eklenmiş gibi gözüken bu sakallar, özellikle dişilere kur yaptığı zamanlarda erkeklerin şişirerek kendilerini büyük göstermesine yaramaktadır. Bunun haricinde kuş, ağaçların üzerinden kertenkeleler avlarken ve tohumlar toplareken bu sakallarını ufaltır.

Ne yazık ki, birçok diğer türle aynı kaderi paylaşan şemsiyekuşlarının soyu tükenme tehdidi altındadır ve günümüzde sadece Ekvator ve Kolombiya'nın dar bir kısmında bulunmaktadırlar. Soylarının tehdit altında olma sebebi, aşırı avlanma ve karaların insanlar tarafından kullanımı sonucu yaşam alanlarının tahrip olmasıdır.

Balık Kartalı ve Avı

Fotoğrafta bir balık kartalı ve yakaladığı avı görülüyor. Fotoğrafın çekildiği anda balığın yüzündeki ifade epey bir şey anlatıyor, ne dersiniz?

Oryantal Cüce Yalıçapkını

Aynı zamanda Siyah Sırtlı Yalıçapkını veya Üç Parmaklı Yalıçapkını olarak da bilinen tür (Ceyx erithaca), Alcedinidae, yani yalıçapkınıgiller ailesindendir.

Bu küçük, sarı-kırmızı renkli kuşun ortalama boyu 13 santimetre civarındadır ve sarı renkli tüylerinin arasında mavimsi-siyah lekeler ve renkler bulunur. Genellikle Güneydoğu Asya ve Hindistan alt kıtasında bulunurlar. Bangladeş, Bhutan, Brunei, Kamboçya, Hindistan, Endonezya, Laos, Malezya, Myanmar, Singapur, Sri Lanka, Tayland ve Vietnam'da bolca bulunurlar.

Genellikle yoğun gölgeli ormanlarda yaşayan tür, yuva olarak bir metre uzunluğunda yatay tüneller oluşturur. 17 günde yumurtadan çıkan yavrular için hem dişi hem erkek kuş kuluçkaya yatar. Dişi, her seferinde 4-5 yumurta yumurtlar. Yavrular tüysüz olarak doğar ve 20 günde tüylenirler. Eğer bu ilk parti yavrular başarısız olursa, anne hemen ikinci bir set yumurta yumurtlar.

Yavrular genellikle gekolar, dağ kertenkeleleri, yengeçler, salyangozlar, kurbağalar, cırcır böcekleri ve helikopter böcekleri ile beslenirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/07/2020 11:46:58 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1498

“Eğer tarih tekerrürden ibaretse ve beklenmedik şeyler olmaya devam ediyorsa, bu, insanın deneyimlerinden ne kadar az öğrendiğini gösterir.”