Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Gezegenimizin uydusu Ay'ın oluşumuna dair en olası açıklama, şimdilerde Theia olarak isimlendirilen bir ön gezegenin, bizim gezegenimizin en erken evrelerinde çarptığı yönündedir. Bu çarpışma "kafa kafaya" dediğimiz biçimde, iki gök cismi aksi yönlerde giderken yaşanmamıştır. Tam tersine, iki gök cismi de aynı yöne doğru hareket ederken ve Theia, Dünya'nın Güneş etrafındaki yörüngesine benzer bir yörüngede yalpalarken yaşanmıştır. Bu sayede gezegenimiz çarpışma sonucunda yörüngeden çıkmamış, Günel etrafındaki yörüngesini belli değişimler çerçevesinde korumuştur. Ancak gezegenimizin yüzeyi bu zamanlarda oldukça sıcak ve eriyik olduğu için (kayalaşma tam olarak yaşanmadığı için), çarpışmanın etkisiyle bol miktarda malzeme uzaya saçılmıştır. Gezegenimizin çekim kuvveti, bu eriyik ve hızla soğuyan kaya parçalarını kendi yörüngesine çekmiştir. Bu süreçte büyük eriyik kayalar, daha küçük eriyik kayaları kendi üzerlerine çekerek onlarla kaynaşmış ve giderek büyüyen bir kaya parçası oluşturmuştur. Küçük parçaların bir araya gelmesiyle oluşan ve bizim yörüngemiz etrafında dönen bu devasa kaya parçasına bugün "Ay" demekteyiz. Ay'ın oluşumu çok da sıradışı değildir; zira gezegenlerin kendileri de, yıldız sistemlerini oluşturan süpernova veya nebulalardan arta kalan gaz ve toz bulutlarının yoğunlaşması ve küçük parçaların bir araya gelerek büyük yapıları oluşturması sonucunda oluşmaktadır.

Bu noktada Erwin Schrödinger'in cümlesi üzerinden yola çıkacak olursak, doğada belli bir amaç arayabilir miyiz? Theia'nın Dünya'ya çarpması ve nihayetinde Ay'ı oluşturması, Theia'nın belli bir amaç içerisinde hareket ettiğini mi gösterir? Eğer ki Theia çarpmasaydı ve Ay oluşmasaydı ne olurdu? Bu olasılığı evrimagaci.org/fotograf/35/3829">buradaki yazımızda işlemiştik. Ancak Ay olmasaydı da gezegenimiz muhtemelen kendi yolunu bulabilir, belki yaşam yine de üzerinde başlayabilirdi. Peki ya Theia gezegenimize kafa kafaya çarpsaydı ve onu Güneş'in üzerine doğru veya Güneş'ten uzağa doğru itseydi? Böylece gezegenimiz, "başıboş" bir şekilde uzaya savrulsa veya Güneş'e (veya bir başka gök cismine) çarparak yok olsaydı? Bu durumda canlılık veya biz insanlık hiçbir zaman var olamayacak, biz bu yazıyı yazamayacak, siz bu yazıyı okuyamayacaktınız. Ancak belki de Evren'in uçsuz bucaksız derinliklerinde bir yerde bir başka yaşam formu var olacak, bizim Güneş Sistemi'mizin oluşumu anından saçılan ışığı inceleyerek gezegenimize olanları öğrenecek ve belki de "okul" diyecekleri eğitim sistemleri içerisinde işleyecektir. Bu çocuklar doğru eğitilirlerse doğada eşsiz olmadıklarını öğrenecek, düzgün bir eğitim alamazlarsa "her şeyin kendileri için var olduğunu sanarak" büyüyeceklerdir.

Tıpkı biz insanların birçoğunun şu anda sandığı gibi...