Evrim Ağacı

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Gözlenebilir Evren'de, Samanyolu veya Andromeda Galaksisi gibi "büyük" galaksilerden 225 milyar civarında, cüce galaksi olarak tanımlanan daha ufak galaksilerden ise 7 trilyon civarında bulunmaktadır. Eğer Evren'in erken dönemlerindeki sönük galaksileri de hesaba katacak olursanız, cüce galaksiler hariç galaksi sayısı 2 trilyonu aşabilir.

Şunu belirtmekte fayda var: İnternetteki çeşitli kaynaklardan, Evren'deki galaksi sayısının 200-300 milyar olduğunu birçok kaynakta okumuş olabilirsiniz. Ancak bu sayı, 2 nedenle yanıltıcı olabilir:

İlki, bu sayının “Samanyolu” veya "Andromeda” gibi büyük galaksileri dikkate alarak hesaplanmış olmasıdır. Bilindik galaksilerin yanı sıra, cüce galaksi olarak nitelenen küçük boyutlu galaksilerin sayısının ise 7-8 trilyon civarında olduğu tahmin edilmektedir. Cüce galaksiler 10 milyon ila 10 milyar arasında yıldız içerebilen çok geniş bir çeşitliliğe sahip ve önemli bir kısmı, büyük galaksilerin uydusu konumundadır.

200-300 milyar sayısıyla ilgili ikinci problem ise, bu sayının Gözlenebilir Evren içindeki sayı olmasıdır; halbuki Evren'in tamamı, Gözlenebilir Evren'den ibaret değildir. Evren, Gözlenebilir Evren'den çok ama çok daha büyük olabilir. Bununla ilgili detaylı bilgiyi buradaki yazımızdan alabilirsiniz.

Sonuç olarak, sadece Gözlenebilir Evren içerisinde:

• 10 milyon süperküme,
  • 25 milyar galaksi grubu,
  • 225 milyar büyük galaksi,
  • 7 trilyon cüce galaksi,
  • 30 milyar trilyon (3×10223\times{10^{22}}) yıldız

bulunduğu söylenebilir.

• J. Filmer. How Can The Diameter Of The Universe Exceed Its Age?. (2013, Eylül 07). Alındığı Tarih: 30 Eylül 2019. Alındığı Yer: From Quarks to Quasars | Arşiv Bağlantısı
  • E. Howell. How Many Galaxies Are There?. (2018, Mart 20). Alındığı Tarih: 30 Eylül 2019. Alındığı Yer: Space | Arşiv Bağlantısı
  • E. Siegel. This Is How We Know There Are Two Trillion Galaxies In The Universe. (2018, Ekim 18). Alındığı Tarih: 30 Eylül 2019. Alındığı Yer: Forbes | Arşiv Bağlantısı
  • A. MacRobert. About Those 2 Trillion New Galaxies.... (2016, Ekim 13). Alındığı Tarih: 30 Eylül 2019. Alındığı Yer: Sky & Telescope | Arşiv Bağlantısı
  • M. Temming. How Many Galaxies Are There In The Universe?. (2014, Temmuz 18). Alındığı Tarih: 30 Eylül 2019. Alındığı Yer: Sky & Telescope | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 09/07/2020 08:40:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2035

“Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.”
Türk Atasözü