Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrendeki galaksi sayısından söz ederken, gökbilimciler genellikle 300 milyar gibi bir sayı verirler. Bu da yanıltıcı biçimde evrende 300 milyar galaksi olduğu sanrısı yaratıyor. Oysa gökbilimciler bu sayıyı verirken, “Samanyolu” veya "Andromeda” gibi büyük galaksileri kastediyorlar. Cüce galaksi olarak nitelenen küçük boyutlu galaksilerin sayısının ise 7-8 trilyon civarında olduğu tahmin ediliyor. Ayrıca sadece Gözlenebilir Evren içerisindeki galaksilerden söz ediyorlar. Dolayısıyla tüm Evren'in yaklaşık yüzde 10'luk bir kısmından söz ediyorlar (bu oran net olarak bilinmemektedir).

Cüce galaksiler 10 milyon ila 10 milyar arasında yıldız içerebilen çok geniş bir çeşitliliğe sahip ve önemli bir kısmı, büyük galaksilerin uydusu konumunda. Yani toplamda içerdikleri yıldız sayısı görkemli dev galaksilerdeki toplam yıldız sayısı aşan boyutlarda. Ancak illa bazı sayılar verilmesi gerekirse, istatistiki analizlere göre sadece Gözlenebilir Evren içerisinde:

- 10 milyon süperküme

- 25 milyar galaksi grubu