Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

ASASSN-15lh isimli süpernova, 14 Haziran 2005 yılında tespit edilmiştir. Tam olarak ne olduğu halen belirlenemeyen bu aşırı parlak olayın, bugüne kadar gözlenmiş en parlak tip-1 süpernova, bir karadelik gelgit etkisi, kütleçekimsel lensleme sonucu oluşan bir parlama, bir Wolf-Rayet yıldızı içerisindeki bir kuark novası veya bir aşırı hızlı magnetarın dönüşünün parlaması olduğu gibi hipotezler üzerinde durulmaktadır. Bu aşırı parlak gök olayı, Dünya'dan 1171 megaparsek, yani 3.82 milyar ışık yılı, yani 36 sekstilyon (trilyon kere milyar) kilometre uzakta yaşanmıştır.

Fotoğrafta, eğer ki bu patlama Dünya'dan bu kadar uzakta dğeil de, sadece 10.000 ışık yılı uzaklıkta olsaydı, nasıl gözükeceği tasvir edilmiştir. Eğer öyle olsaydı, parlama Güneş'ten 570 milyar kat daha parlak gözükürdü! Bunu anlaması zorsa şöyle söyleyelim: Eğer parlama Dünya'dan sadece 10.000 ışık yılı uzakta meydana gelseydi, gökyüzünde Samanyolu Galaksisi'ndeki bütün yıldızların parlaklığının toplamından 20 kat daha parlak bir olay görürdük!

Kaynak: Beijing Planetarium

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/09/2019 06:48:47 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5185

“İnsan doğasının değiştirilemeyeceğini iddia edenler kaçıklardır. Onlara insan doğasının ne olduğunu sorun - cevap veremeyecekler!”