2012: Dünya'nın Sonu Mu?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mit: "2012'de Dünya'nın sonu gelecek. Tam olarak 21.12.2012'de. Çünkü Mayalar'ın takvimi son gün olarak o günü işaret ediyor. O gün, Nibiru Gezegeni ile Dünya çarpışacak ve Dünya yok olacak. En iyi ihtimalle ise bir manyetik değişimden ötürü kıyamet kopacak."

Gerçek-1: Dünya'nın sonu herhangi bir anda, herhangi bir öngörülemez ya da öngörülebilir kaynaktan ötürü gelebilir. Ancak göktaşı çarpması gibi bir sebebin hele ki 2012 yılı içerisinde gerçekleşmeyeceğini ve Dünya'nın sonunun şu anda bilinmediğini söyleyebiliriz. Ancak bu mit öylesine kuyruklu bir mit ve bir yalan ki, sadece bu gerçeği vermekle bitmiyor. Daha birçok gerçeğe değinmemiz gerekiyor. Bu gerçeklere bir bir değineceğiz.

Gerçek-2: Arkeologların net bir şekilde bildirdiği üzere, Maya takvimi 2012 senesinde bitmemektedir. New York'ta bulunan Colgate Üniversitesi'nden Maya Uzmanı Prof. Dr. Anthony Aveni'nin sözleriyle: "21 Aralık 2012, Maya Takvimi'nin bitişi kesinlikle değildir. Mayalıların takvim hesabındaki döngülerden biri olan 5125.37 yıllık (1.872.000 günlük) döngünün sonudur. Yani takvim, bu tarihten sonra yeniden başlayacaktır." Araştırmacıların net bir şekilde belirttiği üzere, Mayalılar zamanın kendisini tekrar eden bir şekilde ilerlediğini düşünmüşlerdir. Aynı zamanda tek bir yaratılışa inanmamışlar, yaratılışın belirli periyotlar halinde kendisini tekrar ettiğini düşünmüşlerdir. Takvimlerini de buna göre ayarlamışlardır ve onların kabulüne göre son yaratılış periyodu 11 Ağustos 3114 (Milattan Önce) tarihidir. Buna göre yaptıkları döngü hesabından ötürü 21 Aralık 2012'de takvim başa sarılmaktadır. Ancak günümüzde, Evrimsel Biyoloji ve genel olarak Modern Bilim sayesinde herhangi bir "yoktan yaratılış"ın asla yaşanmadığını bilmekteyiz.

Gerçek-3: Mayalıların kullandığı takvim metodolojisi, onların farkında olmadan kullandıkları magnetit kayalarındaki elektromanyetik sapmaya dayanmaktadır. Karmaşık gibi görünen bu metot, çok basit olarak, magnetit kayaları üzerindeki desenlerin dağılım yönünün hesaba katılmasıyla, belirli bir tarihte, Dünya'nın manyetik alanının yönünün tespitine dayanmaktadır. Mayalar'ın, bu magnetit kayaları üzerinde, yerin katmanları içerisinde bazı ani sapmalar tespit ettikleri ve bunlar arasında ortalama bir döngü süresi olduğunu keşfettikleri düşünülmektedir. Bundan yola çıkarak bir hesap yapmışlar ve 2012 senesinde ciddi bir manyetik alan değişimi olacağını varsaymışlardır (ki onlar bunun manyetizma ile ilgili olduğunu elbette ki bilmiyorlardı). Gerçekten de bazı bilim insanlarının yaptıkları araştırmalar, Dünya'nın manyetik alanında bir değişimin başladığını tespit etmişlerdir. National Geographic'in bir belgeselinde, Princeton Üniversitesi'nden Prof. Dr. Adam Maloof'un yaptığı açıklamalarda da belirttiği gibi, bu manyetik değişimden ötürü sanıldığı kadar vahşi bir değişim yaşanmayacaktır. Yaptığı açıklamaya göre, bu değişimlerin başlayıp tamamlanması milyonlarca yıl almaktadır ve insanlığın bundan etkilenmesi (eğer var olabilirse) mümkün değildir. Hatta Dr. Maloof'un açıklamalarına bu değişim zaten sona ermiştir ve birkaç on milyon yıl öncesinde, bugünkü Manyetik Kuzey, aslında Güneyken, geçtiğimiz zaman zarfında bugünkü halini almıştır (yani bundan birkaç on milyon yıl önce pusula kullansak, kırmızı ibre bugünkü Güney yönünü gösteriyor olacaktı). Ancak bu değişim artık tamamlanmıştır ve çok uzun milyon yıllar tekrar edilmeyecektir.

Gerçek-4: Bazı insanlar 2012 yılında Güneş'in "galaktik dizilim" denen bir olayadan ötürü Samanyolu Galaksisi'nin tam ortasından geçeceğini ve bu sebeple Dünya'nın sonunun geleceğini söylemektedirler. NASA'dan Morrison'a göre bir sıralanmadan ötürü Dünya'da değişik bir olaylar olmasını beklemek aptallıktır. Çünkü her kış gündönümünde Güneş zaten galaksinin "ortasıymış gibi görünen" bir bölgeden geçmektedir ve bu Dünya'yı hiçbir şekilde etkilememektedir. Araştırmacıya göre: "Bu tip fantezi ürünü senaryolar astrologlara ya da realiteden kopuk insanlara ilgi çekici gelebilir. Ancak bunların bilim için hiçbir anlamı yoktur." Bu arada ilgilileri için belirtmeliyiz ki, Texas Üniversitesi'nden Maya Uzmanı Prof. Dr. David Stuart'ın belirttiğine göre Maya takviminde böyle bir sıralanmaya dair hiçbir bilgi yer almamaktadır.

Gerçek-5: NASA, gökyüzünü 2 sene ötesine kadar gözleyebilmektedir. Yani uzay içerisindeki herhangi bir cisimle olabilecek, herhangi bir çarpışma, 2 sene öncesinden görülebilmektedir. NASA'nın yaptığı açıklama açık ve nettir: "Orada bize çarpacak hiçbir şey yok. Şimdilik..." Evet, göktaşı çarpması gayet muhtemel bir olaydır. Dünya'da hayatı kırabilecek bir olay olduğu da bir gerçektir. Ancak bu 2012'de olacak mı? Hayır.

Gerçek-6: Bazı insanların iddia ettiği gibi Güneş'teki patlamalardan ötürü Dünya'nın sonu gelmeyecektir. En azından 2012'de değil. NASA'nın yaptığı açıklamaya göre Güneş'teki patlamalar yaklaşık 11 yıllık bir döngüyü izlemektedir. 11 yılda bir doruğa ulaşmaktadır. Bu patlamalardan birinin, çok eski zamanlarda Mars'ın tüm atmosferini kasıp kavurduğunu ve onu kızıl bir gezegene çevirdiği düşünülmektedir. Evet, böyle bir son Dünya'yı da bekliyor olabilir. Ancak NASA'nın da belirttiği gibi, 2012 senesi içerisinde bu Güneş faaliyetlerinde bir zirve dönem beklenmiyor. 11 yıllık döngü içerisindeki zirvenin 2013 ya da 2014'te gerçekleşmesi bekleniyor. Ki bu, dediğimiz gibi her 11 yılda bir defa oluyor.

Umarız net olmuştur.

Yardımcı Kaynak: National Geographic

Ördeklerin Vakvaklaması Yankı Yapmaz Mı?

Karabasan Gerçek Midir?