Evrim Ağacı

Yeryüzündeki En Parlak Biyolojik Nesne Nedir?

Bir Bitkinin Meyveleri

Yeryüzündeki En Parlak Biyolojik Nesne Nedir?

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Pollia condensate bitkisinin meyveleri, yeryüzündeki en parlak biyolojik nesnedir. Adeta parıldayan birer bilye gibidirler.

Bu oldukça ilginçtir; çünkü pratik olarak hiçbir besin değerine sahip değillerdir. Hiçbir pigment içermeyen meyveleri, kuşlar için aşırı çekicidir. Ancak bu meyvelerin içerisinde tohumlar bulunur ve kuşlar aracılığıyla bu tohumlar etrafa yayılır. İlginç bir şekilde, bu parlak yapıları nedeniyle erkek kuşların dişileri yuvalarına çekmek için bir süs malzemesi olarak kullandıkları tespit edilmiştir.

Bu parlak rengi veren şey, meyvenin yüzeyinde tabakalar halinde bulunan selülozdur. Bu selülozun daha kalın olduğu yerler kırmızı ve yeşil rengi yansıtır, daha ince olan kısımlarsa mavi rengi... Ancak pigmentlerin aksine, bu parlaklık selülozun yapısından ötürü üretildiği için, selüloz orada bulunduğu müddetçe parlaklık durmaksızın devam eder. Diğer canlılarda ise pigment üretimine bağlı olarak renkler değişebilmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 15:00:44 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5029

Evrim Ağacı

“Gerçek devrimciler tanrı gibidir: kendi hayallerindeki dünyaları yaratırlar. Kendi kendimize sorumluluğumuz, çocuklarımız için iyi bir dünya yaratmaktır. Çünkü gelecek, hayal gücümüzün asaletine muhtaçtır.”
Barbara Grizzuti Harrison