Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bilim tutkunları bu hissi bilecektir. Bilim öylesine güçlü bir araçtır ki, insana sahip olduğu hemen hemen her şeyi bahşetmiştir; kendisi yerine doğa tarafından bahşedilenleri de anlamasını sağlamıştır. Bu durum, kimi zaman bilime olan beklentilerin de biraz fazla artmasına neden olur. Fotoğraftaki örnekte olduğu gibi... Bilimin yapamayacağından değil tabii; sadece henüz vakit olmasından... 13.8 milyar yıllık fiziksel ve kimyasal evrimin, 4 milyar yıllık biyolojik evrimin ürünü olan, son 300.000 yıldır var olan türümüz, sadece 500 yıldır profesyonel olarak icra edilen, sadece son birkaç asırdır yükselişe geçmiş olan bilimden kimi zaman ne istediğini ve ne zaman istediğini bilmesi gerekiyor sanıyoruz.

Eğlenceli anlatım bir yana, vaziyet ne yazık ki pek iyi değil bu "şişmanlama" mevzusunda... Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre 1980 yılından bu yana obezite 2 katına çıktı. 2014 yılı itibariyle 1.9 milyar yetişkin (toplamın %39'u) aşırı kilolu. Bunlar arasından 600 milyondan fazlası (toplamın %13'ü) obez. Dünya nüfusununun büyük çoğunluğu, aşırı şişmanlığın aşırı zayıflıktan daha fazla öldürdüğü ülkelerde yaşıyor. 2013 yılı itibariyle 5 yaşın altındaki 42 milyon çocuk aşırı kilolu ya da obez! Ancak bunlar önlenebilir. Zor da olsa, başarılabilir...

Umuyoruz ki bilim yine "beyaz atlı prens" gibi insanlığın yardımına yetişecek. Ancak o sürenin, obezitenin sizi veya bizi öldürmesinden önce olacağından ne yazık ki emin değiliz. Dolayısıyla, sanıyoruz bir noktaya kadar kiloluluk bir "yaşam tarzı" olsa da, bir noktadan sonra iplerin ele alınması gerekiyor.

Kaynak: WHO

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/02/2020 16:58:23 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3429

“Büyük düşler hayal edin. Ufak düşlerin büyüsü yok.”
Dottie Boreyko