Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Güneş, son 4.6 milyar yıldır var olan bir yıldızdır. Ancak bu zaman, "Güneş" yılına göre belirlenmektedir. Unutmayın, 1 yıl dediğimiz şey, Dünya'nın Güneş etrafında 1 tur atmasından ibarettir. Bu, bizim için epey uzun bir süredir. Ancak bizim 1 yılımız, Güneş'in kendi yolculuğunda Samanyolu Galaksisi etrafındaki dönüşüne kıyasla önemsenmeyecek kadar kısa bir süredir.

Güneş, var olduğundan beri, Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde bulunan karadeliğin etrafında turlamaktadır. Ancak bu tur, çok çok uzun bir turdur: yaklaşık 250 milyon Dünya yılı sürer! Yani Güneş'imiz doğduğundan beri, sadece 18.4 defa Samanyolu Galaksisi'ni turlamıştır. Güneş'imiz, en son şu anda bulunduğu noktada iken, gezegenimizde dinozorlar yeni yeni baskın grup haline gelmeye başlamıştı ve gezegenimizde o zamanlar sadece 1 tane dev kıta vardı: Pangea!

Kıyaslamak açısından, Güneş'imiz Samanyolu Galaksisi etrafında 18 turunu tamamladığında, Dünya, Güneş'in etrafındaki yaklaşık 4.5 milyarıncı turunu atıyordu.