Güneş Sistemi'ndeki Gezegenler ve Güneş Ne Kadar Büyük?

Sistemimizdeki Cisimlerin Boyut Kıyası...

Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Her ne kadar Güneş, sistemimiz içerisindeki en büyük gök cismi olsa da, Evren'de bulunan sayısız yıldız arasında Güneş, ortalama büyüklükteki yıldızlar arasında yer almaktadır.

Ülkemizin en önde gelen astrofotoğrafçılarından olan Mehmet Ergün'ün yukarıda çektiği fotoğraflar, Güneş Sistemi'mizdeki gök cisimlerinin büyüklüklerini kıyaslamak için güzel bir araç sunuyor (Mehmet Ergün'ün çalışmalarını Facebook ve Instagram üzerinden takip edebilirsiniz). Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için buradaki yazımızı da okumanızı ve aşağıdaki videomuzu izlemenizi tavsiye ederiz.

Güneş Sistemi'miz içerisindeki cisimlerin boyut farklarını gösteren harika bir diğer fotoğraf ise şöyle:

Cüce Gezegen Plüton, mavi Neptün'ün (Satürn'ün iki sağındaki gezegenin) hemen sağında yer alan ufaklık. Arkadaki dev ise, tahmin edebileceğiniz gibi, Güneş! Dünya, en soldan 3. sırada yer alıyor ve hemen yanında da Ay gözüküyor.
Imgur

Biraz daha yakından görebilmeniz adına, aşağıda yakınlaştırma yapılmış bir kısmını bırakalım:

Imgur

Bunu daha sistemli bir şekilde göstermek istediğimizde, karşımıza şöyle bir kıyas çıkıyor:

Visually

Aşağıdaki hoş görselde ise, sistemimizdeki birkaç gezegen (ve 1 adet cüce gezegen), çap bakımından Güneş ile kıyaslanmaktadır.

Eğer sistemdeki tüm gezegenlerin (ve Güneş ile Plüton'un) çaplarını bir arada görmek isterseniz:

• Güneş: 1,392,000 km
  • Merkür: 4,870 km
  • Venüs: 12,100 km
  • Dünya: 12,742 km
  • Mars: 6,794 km
  • Jüpiter: 143.000 km
  • Satürn: 120.500 km
  • Uranüs: 51.120 km
  • Neptün: 50.538 km
  • Plüton: 2,322 km

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/09/2019 22:52:24 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4580

“Ben öğrencilerime herhangi bir şey öğretmiyorum. Sadece öğrenebilecekleri ortamı sağlıyorum.”