Tüm Reklamları Kapat

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Nedir? Deneyin Sonuçları ve Etkileri Nelerdir? Physics
Kuantum Silgisi Deneyi
12 dakika
5,828
Tüm Reklamları Kapat

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyi, John Archibald Wheeler tarafından geliştirilen ve ışığın çift yarık deneyinde sergilediği tuhaf davranışların açıklamalarından biri olan "ışığın ölçüm yapıldığını bir şekilde sezip sezmediği" konusunu aydınlatmayı hedefleyen düşünce deneyleri (ve sonradan yapılmış fiziksel deney) bütünlerine verilen bir isimdir. Bu deneyde, ışık paketçikleri olan fotonların, bir perde üzerine açılmış çift yarıktan geçerken, gözlem yapılıp yapılmadığına bağlı olarak davranışlarını nasıl olup da değiştirebildiğinin anlaşılması hedeflenmektedir.

Kuantum Mekaniğinin Temelleri

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyini anlamak için önce kuantum mekaniğinin bazı temel ilkelerini anlamak gerekir. Kuantum mekaniği, maddenin ve enerjinin atomik ve atom altı seviyedeki davranışını tanımlayan bir fizik dalıdır. Bu seviyede parçacıklar klasik nesneler gibi davranmazlar; bunun yerine dalga-parçacık ikiliği sergilerler, yani hem dalga hem de parçacık olarak davranabilirler. Bu ilke, tek bir parçacığın kendisiyle girişime girebileceğini ve sanki bir dalgaymış gibi bir girişim deseni oluşturabileceğini gösteren ünlü Çift Yarık Deneyinde somutlaştırılmıştır.

Süperpozisyon ve Dolanıklık

Süperpozisyon ve dolanıklık, kuantum mekaniğindeki iki temel kavramdır. Bu kavramların her ikisi de kuantum dünyasının tuhaf doğasını anlamada çok önemli bir rol oynar.

Süperpozisyon

Klasik fizikte madde ve enerjinin davranışı, kesin bir şekilde ölçülebilen belirli değerlerle tanımlanır. Örneğin bir bilardo topunun konumu ve momentumu yüksek doğrulukla ölçülebilir. Bununla birlikte kuantum mekaniğinde elektronlar ve fotonlar gibi parçacıklar, ölçülene veya gözlemlenene kadar aynı anda birden çok durumda bulunabilir ancak ölçüm esnasında tek bir duruma çökerler. Bu fenomen süperpozisyon olarak bilinir ve bir kuantum parçacığının aynı anda iki veya daha fazla durumda var olabileceği anlamına gelir. Örneğin, bir elektron aynı anda birden çok enerji seviyesinin üst üste bindiği bir durumda bulunabilir veya bir foton, birden çok polarizasyon durumunun üst üste gelmesinde var olabilir. Parçacığı her durumda gözlemleme olasılığı, parçacığın uzaydaki her noktada olasılık genliğini tanımlayan dalga fonksiyonu ile verilir.

Süperpozisyon, kuantum mekaniğinin temel bir kavramıdır. Aynı zamanda kuantum hesaplama ve kuantum kriptografisi gibi birçok kuantum teknolojisinin de temel bir özelliğidir. Süperpozisyon hakkında daha fazla bilgiyi buradaki yazımızdan veya aşağıdaki videomuzdan alabilirsiniz:

Dolanıklık

Dolanıklık, kuantum mekaniğindeki bir başka temel kavramdır ve iki veya daha fazla parçacık arasındaki korelasyonu ifade eder. Dolanıklık ilkesine göre bir parçacığın durumu büyük mesafelerle ayrılmış olsalar bile diğer parçacığın/parçacıkların durumuna bağlıdır. Başka bir deyişle dolanık parçacıklar, ortak geçmişleri tarafından belirlenen ortak bir duruma sahiptir.

Örneğin, Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyinde bir fotonun polarizasyonu; çift yarıklı bir aparat aracılığıyla başka bir fotonun izlediği yola karışır. Bu dolanıklık; bir fotonun polarizasyonunu ölçmenin, fotonlar büyük bir mesafeyle ayrılmış olsalar bile, diğer fotonun izlediği yolu anında etkilediği anlamına gelir.

Tüm Reklamları Kapat

Dolanıklık, kuantum mekaniğinin çok önemli bir yönüdür ve kuantum ışınlanma ve kuantum kriptografisi gibi birçok kuantum teknolojisinde merkezi bir rol oynar. Aynı zamanda, kuantum düzeyinde gerçekliğin doğasını anlamamız için önemli çıkarımlar yapmamızı sağlar. Ayrıca geleneksel nedensellik ve determinizm kavramlarına meydan okur.

Genel olarak süperpozisyon ve dolanıklık, kuantum dünyasının tuhaf ve mantık dışı doğasını anlamada çok önemli bir rol oynayan kuantum mekaniğinin iki temel kavramıdır. Süperpozisyon, parçacıkların gözlemlenene veya ölçülene kadar aynı anda birden çok durumda var olmasına izin verirken dolanıklık, paylaşılan durumlar ve anlık etkileşimlerle sonuçlanan iki veya daha fazla parçacık arasındaki korelasyonu ifade eder.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deney Kurulumu

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyi, ışığın dalga-parçacık ikiliğini araştırmak için kullanılan ünlü çift yarık deneyinin sofistike bir halidir. Deney, bilim insanlarının dolanıklığın doğasını ve ölçümün kuantum parçacıkları üzerindeki etkisini incelemesine olanak tanıyan karmaşık bir deney düzeneği içerir. Aşağıdaki videoda deney düzeneği anlatılmaktadır:

Bu karmaşık ama bir o kadar da nefes kesici videoda, meşhur "çift yarık deneyleri" ve onların gelişmiş versiyonlarını kullanarak, gözlemlerimizin bir elektronun davranışını nasıl etkilediğini anlamaya çalışacağız. Kuantum Mekaniği'nin sağduyuya tamamen aykırı doğasını en harika biçimde gösteren bu deneyler, sadece gözleme bağlı olarak bir fotonun milyarlarca yıl önceki davranışını değiştirebileceğini göreceğiz.

Deney, ışın ayırıcıya doğru yönlendirilen bir foton akışı yayan bir lazerle başlar. Işın ayırıcı, fotonları farklı yönlerde hareket eden iki ışına ayırır. Bir ışın, iki dar paralel yarıktan oluşan bir çift yarık aparatından geçer ve diğer ışın, dolanık foton çiftleri üreten bir kristale yönlendirilir.

Dolanık fotonlar, kendiliğinden parametrik aşağı dönüşüm (SPDC) adı verilen bir işlemle oluşturulur. Bu süreçte yüksek enerjili bir foton, fotonu zıt polarizasyonlara sahip iki dolanık fotona bölen doğrusal olmayan bir kristale yönlendirilir. Bu fotonlardan biri dedektöre, diğeri ise çift yarık aparatına yönlendirilir.

Dolanık foton daha sonra çift yarık aparatı tarafından ikiye bölünür ve bu fotonun arkasına yerleştirilen bir ekranda bir girişim deseni oluşturur. Çift yarık aparatından geçen orijinal foton da algılanır, ancak bu noktada izlediği yol bilinemez.

Deneyin bir sonraki adımı, bir polarizasyon demeti ayırıcı kullanarak dolanık fotonun polarizasyonunun ölçülmesini içerir. Bu ölçüm, iki foton arasındaki dolanıklığı yok ederek çift yarık aparatının arkasındaki ekranda bulunan girişim deseninin kaybolmasına neden olur. Böylece çift yarık aparatından geçen orijinal foton da algılanır, ancak foton bu sefer dalga değil parçacık gibi davranır.

Dolanık fotonun polarizasyonu ölçülmezse çift yarık aparatının arkasındaki ekranda bulunan girişim deseni korunur. Bu durumda çift yarık aparatından geçen orijinal foton, bir parçacık gibi değil bir dalga gibi davranır.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Şematik Gösterimi
Research Gate

Orijinal fotonun çift yarık aparatından hangi yolu izlediğine ilişkin bilgiyi elde etmek için, iki foton demetini yeniden birleştirmek üzere ikinci bir ışın ayırıcı kullanılır. Fotonlar daha sonra, fotonları polarizasyonlarına göre ayıran ikinci bir polarize edici ışın ayırıcıdan geçer. Her ışının arkasına yerleştirilen detektörler daha sonra fotonların konumlarını kaydeder ve orijinal fotonun yolu ile dolanık fotonun polarizasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemek için veriler analiz edilir.

Kuantum Silgi Deneyinin Geçmişte Değişiklik Yapabilir mi?

Kuantum Silgi Deneyi, kuantum mekaniğindeki klasik nedensellik anlayışımıza ve gerçekliğin doğasına meydan okuyan temel bir kavramdır. Kuantum silgi deneyinin görünüşte "geriye dönük olarak değişebileceğini" anlamak için, deney düzeneğini ve ilgili kuantum mekaniğinin ilkelerini inceleyelim.

Tüm Reklamları Kapat

Kuantum silginin deneysel kurulumu tipik olarak, gelen ışığı iki ayrı yola ayıran bir cihaz olan bir ışın ayırıcı içerir. Bu yollar "sinyal" yolu ve "idler" yolu olarak etiketlenir. Işın ayırıcı, gelen fotonların %50 olasılıkla herhangi bir yolu seçmesine izin verir. Sinyal yolu, fotonu iki ayrı dedektöre götürür: D0 ve D1. Bu dedektörler, bir fotonun belirli bir konuma gelip gelmediğini ölçebilir. Öte yandan rölanti yolu, iki dedektör tarafından takip edilen D2 ve D3 isimli bir çift ek ışın ayırıcı içerir.

Dolanık fotonlar oluşturmak için doğrusal olmayan bir kristal kullanılır. Bir foton bu kristalden geçtiğinde, kendiliğinden parametrik aşağı dönüşüm (SPDC) sürecinden geçer. SPDC, sinyal fotonları ve rölanti fotonları olarak adlandırılan iki dolaşık foton üretir. Bu dolanık fotonların temel özelliği, polarizasyon veya yol gibi özelliklerinin birbiriyle ilişkili olmasıdır.

Sinyal fotonları ışın ayırıcıdan geçerek D0 ve D1 dedektörlerine ulaşır. Bu dedektörler, fotonların varlığını veya yokluğunu kaydeder ve fotonların hangi yolu izlediği hakkında bilgi verir. Diyelim ki D0, "A" olarak etiketlenen bir yoldan geçen fotonları tespit ederken, D1, "B" olarak etiketlenen diğer yoldan geçen fotonları tespit eder. Bu arada, rölanti fotonları rölanti yolunu alır ve iki ek ışın ayırıcıyla karşılaşır. Işın ayırıcılardan geçtikten sonra sırasıyla D2 ve D3 tarafından tespit edilirler.

Tüm Reklamları Kapat

İlginç bir şekilde, rölanti fotonlarının ışın ayırıcılardan geçtiği yol deneyi yapanın tercihine göre değiştirilebilir. Deneyi yapan kişi, daha fazla manipülasyon yapmadan boşta kalan fotonların ışın ayırıcılardan geçmesine izin verirse D2 ve D3, fotonları sinyal fotonlarının izlediği yollarla hiçbir korelasyon olmadan, rastgele görünen bir şekilde kaydedecektir.

Bununla birlikte deneyi yapan kişi, hangi yolu izlediklerini belirlemek için aylak fotonlar üzerinde ek ölçümler yaparsa; D0 ve D1 dedektörlerindeki sinyal fotonlarının girişim modeli değişebilir. İşte burada "geriye dönük değişen" kavramı devreye girer.

D2 ve D3 dedektörleri tarafından toplanan verileri analiz ederek, aylak fotonların yolları hakkında bilgi toplanabilir. Bu yol bilgisi elde edilir ve karşılık gelen sinyal fotonları ile ilişkilendirilirse, D0 ve D1 dedektörlerinde görüntülenen girişim modeli ayırt edilebilir hale gelir. Girişim deseni, fotonların dalga benzeri doğasını ortaya çıkarır. Öte yandan, rölanti fotonlarının yol bilgisi kasıtlı olarak atılırsa veya göz ardı edilirse, girişim deseni kaybolur ve fotonlar parçacık benzeri davranış sergiler. Bu durumda fotonlar, hangi yoldan gittiklerine dair bir iz bırakmadan, her iki yolu da aynı anda almış gibi görünür.

Bu fenomen, dalga-parçacık ikiliği ve dalga fonksiyonunun çöküşü açısından yorumlanabilir. Kuantum mekaniğinin ilkelerine göre, parçacıklar gözlemlenene veya ölçülene kadar dalga ve parçacıklık durumlarının üst üste bindiği bir halde bulunurlar. Kuantum silgi deneyinde rölanti fotonlarının yol bilgisi elde edildiğinde, sinyal fotonlarının dalga fonksiyonunu etkili bir şekilde çökertmesiyle bir girişim deseni ortaya çıkar. Buna karşın yol bilgisi göz ardı edildiğinde, dalga fonksiyonu bozulmadan kalır ve girişim deseni kaybolur.

Karar Kitabı: Stratejik Düşünme Üzerine 50 Model

“İş değiştirmeli miyim, evlenmeli miyim, diyet yapmalı mıyım” türünde, sonuçları kişisel olan sorularla ve “Daha çok eleman mı almalıyım, yeni ürün mü çıkarmalıyım, satış sistemini mi değiştirmeliyim” türünde, sonuçları kurumsal olan sorularla yüzleşmediğimiz gün yok!

Uluslararası çok satan İletişim Kitabı’nın yazarları şimdi de Karar Kitabı’nda çok kullanılan 50 karar verme modelini tek bir kitapta topluyorlar.

İddiaları da şu: bu kitabı okuyarak çok kısa sürede karar modellerine hâkim olacaksınız! Karar Kitabı’nda; Uzun Kuyruk Modeli · Maslow Piramitleri · SWOT Analizi · Lastik Bant Modeli · Mahkûmun İkilemi · Bilişsel Uyumsuzluk · Eisenhower Matrisi · Çatışmaların Çözümü Akış · Kişisel Potansiyel Tuzağı · İsviçre Peyniri Modeli · Sonuç Optimizasyonu Modeli · Aşırı Seçenek Yüklemesi · Geribildirim Analizi · Durma Kuralı · Bilişsel Yanlılık · Evet/Hayır Kuralı · Rumsfeld Matrisi · Beklentiler Modeli çok anlaşılır bir şekilde açıklanıyor.

Karar Kitabı’nı okuyunca yazarlarının iddialarında ne kadar haklı olduğunu anlıyorsunuz.

Kişisel ve kurumsal kararlarınızı daha kolay ve doğru almak istiyorsanız Karar Kitabı size kesinlikle yardımcı olacaktır.

Karar Kitabı: Stratejik Düşünme Üzerine 50 Model

Görünen "geriye dönük" değişiklik, rölanti fotonlarının yol bilgisinin, sinyal fotonları ilgili detektörlere ulaştıktan sonra elde edilmesinden veya atılmasından kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte, sinyal ve rölanti fotonları arasında dolanıklık yoluyla kurulan korelasyon; rölanti fotonları hakkında elde edilen bilgilerin olaydan sonra bile sinyal fotonlarının gözlenen davranışını etkilemesini sağlar.

Bu geriye dönük etkinin nedenselliği ihlal etmediğini veya bilginin ışık hızından daha hızlı hareket etmesine izin vermediğini belirtmek önemlidir. Deney, deneyi yapan kişinin geçmişte gerçekleşmiş olan olayları değiştirmesine olanak sağlamaz. Bunun yerine, kuantum ölçümlerinin yerel olmayan bağıntılarını ve bağlamsal doğasını göstererek, klasik neden-sonuç sezgimize meydan okur.

Fikrin Eleştirisi ve Potansiyel Çözümleri

Kuantum silgi deneyi kavramı ve sonuçları, fizikçiler ve filozoflar arasında çeşitli tartışmalara ve eleştirilere yol açmıştır. Ortaya çıkan önemli eleştirilerden ve endişelerden bazıları şunlardır:

• Yorumlayıcı Tartışma: Kuantum silgi deneyi, kuantum mekaniğinin yorumlanmasıyla yakından bağlantılıdır. Kopenhag yorumu, birçok dünya yorumu veya pilot dalga teorisi gibi farklı yorumlar, kuantum fenomeninin doğası hakkında farklı açıklamalar ve felsefi bakış açıları sağlar. Eleştirmenler, seçilen yorumun kuantum silgi deneyinin anlaşılmasını ve kabul edilmesini büyük ölçüde etkileyebileceğini savunmaktadır.
  • Nedensellik ve Geriye Dönük Nedensellik: Kuantum silgi deneyindeki bariz geriye dönük etki, nedensellik ve zamanın yönü hakkındaki soruları gündeme getirmektedir. Eleştirmenler, deneyin sezgisel neden ve sonuç anlayışımıza meydan okuduğunu iddia ederken bazıları bunun bir etkinin nedeninden önce meydana gelebileceği geriye dönük nedenselliği ima ettiğini öne sürmektedir. Bununla birlikte, geriye dönük nedensellik çok tartışılan bir konudur ve fizikçiler arasında geçerliliği konusunda bir fikir birliği yoktur.
  • Ölçüm Problemi: Kuantum silgi deneyi, kuantum mekaniğindeki ölçüm problemiyle karmaşık bir şekilde bağlantılıdır. Ölçüm eylemi ve dalga fonksiyonunun çökmesi, deneyin temel yönleridir. Eleştirmenler, ölçüm sürecinin kesin doğasının ve dalga fonksiyonu çöküşünün mekanizmasının çözülmeden kaldığını ve felsefi ve kavramsal zorluklar ortaya çıkardığını iddia etmektedir.

Daha fazla keşif için birkaç yaklaşım önerilmiştir:

• İyileştirilmiş Deneysel Teknikler: Deneysel teknolojiler ve tekniklerdeki gelişmeler, kuantum silgi deneyini iyileştirmeye ve eleştirmenler tarafından dile getirilen bazı endişeleri gidermeye yardımcı olabilir. Bu geliştirmeler dolanık durumların kontrolünü ve ölçümünü geliştirmeyi, deneysel belirsizlikleri azaltmayı ve dalga-parçacık ikiliğini ve dolaşıklığını araştırmak için yeni yollar keşfetmeyi içerir.
  • Kuantum Bilgisi ve İletişimi: Kuantum bilgisi ve kuantum iletişimi üzerine yapılan çalışmalar, kuantum silgi deneyinin altında yatan temel ilkelere ışık tutma potansiyeline sahiptir. Araştırmacılar, kuantum sistemlerinde bilgi ve dolanıklığın rolünü inceleyerek kuantum ölçümlerinin doğasına ve dalga-parçacık ikiliğine ilişkin yeni içgörüler ortaya çıkarabilirler.
  • Alternatif Teorilerin Keşfi: Kuantum mekaniği çeşitli fenomenleri açıklamada oldukça başarılı olsa da gizli değişken teorileri veya kuantum mekaniğinde yapılan değişiklikler gibi kuantum mekaniğinin ötesine geçen alternatif teoriler keşfedilmeye devam etmektedir. Bu alternatifleri araştırmak, kuantum silgi deneyi hakkında yeni bakış açıları sağlayabilir ve potansiyel olarak eleştirmenler tarafından dile getirilen bazı endişeleri giderebilir.

Genel olarak, kuantum silgi deneyini çevreleyen eleştiriler; kuantum mekaniğinin doğasını anlamak konusunda devam eden tartışmaları ve zorlukları vurgulamaktadır. Bu fenomenlere ilişkin anlayışımızı derinleştirmek ve ortaya çıkan kavramsal sorunları potansiyel olarak çözmek için daha fazla teorik ve deneysel incelemeye ihtiyaç vardır.

Deneysel Sonuçlar

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyinin sonuçları, kuantum mekaniğinin en şaşırtıcı yönlerinden bazılarını gözler önüne serer. Bu deneyde dolanık fotonun polarizasyonu ölçüldüğünde, orijinal fotonun arkasındaki ekranda bulunan girişim deseni yok olur. Bununla birlikte dolanık fotonun polarizasyonu ölçülmezse, dolanık foton orijinal fotonla etkileşimini devam ettirse bile girişim deseni korunur.

Dolanık fotonun polarizasyonu ölçüldüğünde, bu bilgi anında orijinal fotona iletilir ve daha sonra foton çift yarık aparatından belirli bir yol izler. Bu yol, orijinal fotonun bir parçacık gibi davranmasına ve arkasındaki ekrandaki girişim desenini yok etmesine neden olur.

Bununla birlikte dolanık fotonun polarizasyonu ölçülmediğinde, dolanık fotonun polarizasyon durumu ile orijinal fotonun yolu arasındaki korelasyon kaybolur. Bu korelasyon kaybı, orijinal fotonun çift yarık aparatında birden fazla yol alabileceği anlamına gelir; bu da fotonun bir dalga gibi davranmasına ve ekranda bir girişim deseni oluşturmasına neden olur.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyi, ölçüm eyleminin kuantum dünyasındaki parçacıkların davranışı üzerinde derin bir etkiye sahip olabileceğini gösterir. Ayrıca, parçacıkların gözlemlenene veya ölçülene kadar aynı anda birden çok durumda var olabildiği ve ölçüldükleri noktada tek bir duruma çöktüğü fenomenini de vurgular. Deneyin sonuçları, kuantum seviyesindeki gerçekliğin doğasını anlamamız ve ayrıca kuantum kriptografisi ve kuantum hesaplama gibi yeni teknolojilerin geliştirilmesi için önemli çıkarımlara sahiptir.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyinin kuantum mekaniğini anlamamız açısından birkaç önemli sonucu vardır:

1. İlk olarak bir parçacığın ölçümünün, büyük bir mesafeyle ayrılmış olsalar bile başka bir parçacığın davranışını etkileyebileceğini gösterir. Bu fenomen, kuantum dolanıklığı olarak bilinir ve son yıllarda birçok araştırmanın konusu olmuştur.
  2. İkinci olarak deney, parçacıkların gözlemlenene veya ölçülene kadar aynı anda birden fazla durumda var olduğu kuantum seviyesindeki gerçekliğin doğasının temel olarak olasılıksal olduğunu göstermektedir.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyi, kuantum mekaniğinin en tuhaf ve gizemli yönlerinden bazılarını vurgulayan bir düşünce deneyidir. Kuantum seviyesindeki gerçekliğin doğasının mantık dışı olabileceğini ve klasik mantığa meydan okuyabileceğini gösteren bir deneydir.

Süperpozisyon, bir kuantum parçacığının aynı anda iki veya daha fazla durumda var olabileceği anlamına gelir. Örneğin, bir elektron aynı anda birden çok enerji seviyesinin üst üste bindiği bir durumda bulunabilir veya bir foton, birden çok polarizasyon durumunun üst üste gelmesinde var olabilir.

Dolanıklık, kuantum mekaniğindeki bir başka temel kavramdır ve iki veya daha fazla parçacık arasındaki korelasyonu ifade eder. Başka bir deyişle dolaşık parçacıklar, ortak geçmişleri tarafından belirlenen ortak bir duruma sahiptir.

Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi deneyinde, bir fotonun polarizasyonu; çift yarıklı bir aparat aracılığıyla başka bir fotonun izlediği yola karışır. Bu dolaşıklık; bir fotonun polarizasyonunu ölçmenin, fotonlar büyük bir mesafeyle ayrılmış olsalar bile, diğer fotonun izlediği yolu anında etkilediği anlamına gelir.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/04/2024 15:05:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/14557

H. Avcı, et al. Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Nedir? Deneyin Sonuçları ve Etkileri Nelerdir?. (18 Mayıs 2023). Alındığı Tarih: 25 Nisan 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/14557
Avcı, H., Alparslan, E. (2023, May 18). Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Nedir? Deneyin Sonuçları ve Etkileri Nelerdir?. Evrim Ağacı. Retrieved April 25, 2024. from https://evrimagaci.org/s/14557
H. Avcı, et al. “Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Nedir? Deneyin Sonuçları ve Etkileri Nelerdir?.” Edited by Eda Alparslan. Evrim Ağacı, 18 May. 2023, https://evrimagaci.org/s/14557.
Avcı, Hüseyin. Alparslan, Eda. “Ertelenmiş Seçim Kuantum Silgisi Deneyi Nedir? Deneyin Sonuçları ve Etkileri Nelerdir?.” Edited by Eda Alparslan. Evrim Ağacı, May 18, 2023. https://evrimagaci.org/s/14557.