Yeni yıla yepyeni bir albümle girmek istedik! Bu albümümüzde, sizlere kendi vücutlarınızı biraz daha yakından tanıyabilmemiz için, evrimsel kökenlerine dair de birçok veriye sahip olduğumuz 100 ilgi çekici gerçekten bahsedeceğiz. Vücudunuzun pek çok organına ve bölgesine yönelik olacak bu gerçeklerin, kendinizi tanımanıza katkı sağlayacağını umuyoruz.

Davulcu ve Cırcır Böceği

Eski bir müzisyen şakası şöyle der: “Üç tip davulcu vardır: Sayabilenler ve sayamayanlar.” Müziğin eski çağlardan beri bazı ruhsal sorunların tedavi edilmesinde gerek ana etken, gerekse yardımcı olarak kullanıldığını bilmekteyiz. Günümüzde de benzer çalışmalar sürdürülmekte ve müzik terapisi doktorlar tarafından

İnsan Vücudu ve Karbon Atomları

İnsan vücudunda, yaklaşık 9.000 adet kurşun kaleme “kurşun” sağlayacak kadar karbon atomu bulunur! "Kurşun" diyoruz, çünkü aslında kalemlerimizde bulunan metal "kurşun" elementi değil, karbon atomlarından oluşan grafittir. Bir insanın toplam kütlesinin  %18 civarı karbondur; yani 70 kilogramlık bir insanda 13

Gözlerimizde Neden Çapak Oluşur?

Her sabah uyandığınızda, gözlerinizin iç kısmında ve kimi zamansa göz kapaklarınızın etrafında "çapak" adı verilen yapılar oluştuğuna dikkat etmişsinizdir. Peki "çapak" nedir? Nereden gelir? Neyin nesidir? Çapağı oluşturan yapı "rheum" (akıntı) adı verilen bir çeşit ince mukus tabakasıdır. Bu mukuslu yapı

İnsanlar Fotosentez Yapabilir Miydi?

Fotosentezin kalbi olan kloroplastlar, bir zamanlar bitkilerden bağımsız, kendi başına yaşayan siyanobakterilerdi. Güneş ışığındaki enerjiyi kullanarak su ve karbondioksitten şeker üretebilen siyanobakteriler fotosentezin mucitleri olarak bilinirler. Bitki evriminin ilk zamanlarında, tek hücreli bitki atalarından biri, bir siyanobakteri yuttu ve sindirmektense