Yeşil Gözlü Yusufçuk

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Tür adı Onychogomphus forcipatus. Odonata takımından, Gomphidae (Dere Yusufçukları) ailesinden. Vücutları yeşil-sarı ve siyah desenli olarak karşımıza çıkan bu yusufçuk böceğinin larval haline baktığınızda tanımanız biraz zor olacaktır. Kanatları saydam olup devamlı uçamazlar ve sıklıkla yere konmaları gerekmektedir.

Gelişim süreleri iki senedir. Göl ve dereler yaşam alanlarıdır. Bir asil yusufçuk değil tabii ki kendileri!

Türe ait bazı ek görseller şöyle:

1. Demirsoy, A., 2006, Yaşamın Temel Kuralları, Cilt: 2, Kısım, 2, Omurgasızlar/Böcekler, Entomoloji, Dokuzuncu Baskı, Ankara, 2006
  2. Gullan, P, Cranston, P., The Insects - An Outline of Entomology, 4th ed

Kivi Bitkisinin Garip DNA Tarihi Ortaya Çıkarıldı!

Eksaptasyon: Evrim, Elindeki Malzemeyi Nasıl Kullanır?

Gürhan Öztürk

Öğretmen. Yazar. Böcek bilimci. Ege Üniversitesi Mezunu. Doktorasını böcek immünolojisi alanında tamamlamaktadır. Bilimkurgu türünde Varoluş adında romanı vardır. Evrim Ağacı'nda böcekler üzerine yazıları bulunmaktadır.