Evrim Ağacı Soru & Cevap

Zeka gelişimi mümkün mü?

Zeka eğitim ile gelibilir mi? Bu gelişme sonucunda beyin nöronlarında yeni bağlantılar oluşur mu veya var olan nöronlarda değişme olur mu?

Genel kabul gören düşünceye göre zeka eğitim ile geliştirilebilir fakat ne kadar geliştirilirse geliştirilsin kişi yüksek zekaya kavuşmuş sayılmaz. Eğitim sadece kişinin beynini kullanabilme potansiyelinin artışını sağlar. Çok eğitimli bir insan; çok zeki olarak değil, iyi eğitimli bir kişi, uzman kişi veya farklı unvanlarla tanımlanan kişi olarak kabul edilebilir. Yüksek zekalı kişiler doğuştan sıra dışı beyin yapısına sahiptir. İyi eğitim almamış yüksek zekalı kişiler de düşük zekalı sınıfına sokulamaz. Bu durumu şu örneğe benzetebiliriz; bir uçak motoru hiç kullanılmasa dahi otomobil motorundan daha güçlü olarak vasıflandırılır. Kabul görmüş bir başka düşünceye göre de eğitim, beyindeki nöronlar arası bağlantıların aktifliğini artırmaktadır. İnsan beyni tıp alanında uzun yıllar araştırma konusu olacak düzeyde, ayrı bir evren gibi derin bir mecradır. İnsan beyni konusundaki detaylı bilgiler, teknolojinin geliştirilmesi ile orantılı olarak artacaktır.

Sorunuz ile ilgili ayrıntılı bilgileri iki ayrı kaynaktan öğrenebilirsiniz.

Puan Ver

“Evrimin rastgele olduğu inancı sadece yanlış değildir; aynı zamanda gerçeğin zıttıdır. Şans, evrim tarifinde ufak bir role sahiptir. Aslolan, hiç rastgele olmayan birikimli seçilimdir.”