Miyelin

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Miyelin

Myelin

Beyindeki destek hücreleriyle çevresel sinir sistemindeki Schwann hücrelerinin zarlarından özelleşmiş yağımsı yumuşak bir katman. Sinir liflerinin çevresini saran ve elektriksel açıdan onları yalıtan bir kın oluşturur.

Miyelin protein ve yağ açısından zengindir. Miyelin Merkezi Sinir Sisteminde de Çevresel Sinir Sisteminde de bulunur. Fakat Çevresel Sinir Sistemindeki miyelinler oligodendritler tarafından oluşturulurken merkezi sinir sistemindeki miyelin Schwann hücreleri tarafından oluşturulur. Bu iki miyelin kimyasal olarak farklıdır fakat görevleri aynıdır; aksonda iletimi hızlandırmak.

Miyelin yapısını bozan bir hastalık olan MS merkezi sinir sistemindeki miyelin kılıfını hedef alır.

Aşağıda tipik bir sinir hücresi yapısına ait görsel bulunmaktadır.

Kaynak: National MS Society