Puan Ver
Puan Ver

İnançlı insanların tanrı dediği evrimin tercih mekanizması neden çoğu zaman olumlu yönde çalışıor?

Evrimden bahsederken söyleyeceğimiz ilk şeyler doğal, yapay ve cinsel seçilim mekanizmaları olacaktır. Türün bireylerinde rastgele mutasyonlar tarafından oluşabilecek değişik özellikler kendi başlarına evrime sebep olmaz çünkü evrim, türün tamamını ilgilendiren değişikliklerdir. Bu durumda gerçekleşecek değişiklikler yukarıda bahsettiğim seçilim mekanizmaları tarafından da sınanmalıdır. Uygun özelliklere sahip olan bireyler hayatta kalacak, uyumsuz veya daha az uyumlu olan bireylerin sayısı azalacak ve yok olabileceklerdir.

Bu bahsettiklerimizin hiçbir yerinde tasarım söz konusu değildir, tamamen elde var olanların ortama karşı sınanması şeklinde gerçekleşir. Sil baştan bir dizayn ile daha iyi bir durum oluşmaz onun yerine eldeki duruma gelecek değişiklikler ile uyum sağlanmaya ve hayatta kalmaya çalışır.

Eğer kutup ayılarının habitatı beyaz renge değil de pembe renge daha uygun olsaydı ve mutasyonlarla pembe renkli kürke sahip olan bireyler ortaya çıkabilmiş olsaydı, bu bireylerin hayatta kalma ihtimalleri artabilirdi.

Evrimin itici bir diğer faktörü de canlıların besinlere ulaşımıdır. Kimi türler, içlerindeki iyi avcıların hayatta kalması ile evrimleşmişken, kimileri de kimsenin yemek istemediği türde bitkileri yiyerek kendini besin yarışından soyutlamıştır (koalalar ve okaliptür ağacı). Yani tabii ki besin kaynaklarına erişimin azalması, türlerin devamı ve yeni bireylerin, yavruların ortaya çıkışını zorlaştıracaktır.

işte bu, sorudaki en önemli kısmı açıklıyor olmalı, evrimin tercih mekanizması dediğiniz şey, şansını deneyen, planlar yapan ve tasarımlar ortaya koyup düşünen bir sistem değil, tamamen türlerin hayatta kalıp kalamamaları üzerinden çalışan bir sistem. Sahip olduğumuz çoğu özellik, bizden önce gelen, ata türlerimizin sahip olduğu özelliklerin devamı ya da değişimi ile elde ettiğimiz özellikler. Parmak veya kol yapılarını incelediğimizde, memelierden kuşlara, sonra da balıklara kadar, benzer yapıları görmemiz mümkün.

Evrimi daha iyi anlayabilmek için doğal seçilim ile ilgili makaleyi kaynak olarak ekliyorum.

Evrimde "şans denemek" gibi bir durum söz konusu değildir ve evrim bir şeylerle "ilgilenmez". Çünkü evrimsel gelişimde bilinç söz konusu değildir.

Kaynak yetersizliğiyle "ilgilenmemesine" gelirsek her canlının besini farklıdır. Eğer evrim ölümsüz canlılar üzerine "şansını deneseydi" bu canlının besini gittikçe azalıp en sonunda biter, besinin olmamasıyla da canlı türü dünyadan silinirdi.

Evrim için bir canlı ürediği ve genlerini gelecek nesillere aktardığı an o canlı başarılı olmuş ve başka bir görevi kalmamıştır. Bu nedenle de ölüm kaçınılmaz olur.

“Bir gün hayvanlarla konuşabileceğiz. Bize tek bir şey soracaklar: Neden?”
Anthony D. Williams