Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Göbeklitepe nin evrimi çürüttüğü söyleniyor siz ne düşünüyorsunuz?

Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip

Evrim bir olgu, tıpkı kütleçekimi ya da atom gibi. Bu olguyu açıklayanlar teorilerdir. Teoriler çürütülebilir, zayıflayabilir veya güçlenebilir. Örneğin Newton bu olguyu açıklarken hataları vardı, atom olgusunu açıklarken üzümlü kek gibi modellerde de hatalar vardı, Darwin'in de hataları vardı. Ama gün geçtikçe onların hatalarını düzelttik ve bu olguları daha iyi anladık ama bunların gerçekliği değişmedi. Evrim teorisi de evrimleşiyor, evrimi daha iyi anlıyoruz ama evrimin gerçekliği değişmeyecek.

Yani bulunan yeni bilgiler ışığında evrim gerçeğini daha iyi anlıyoruz.

Genelde "Bak bu insanlara ilkel diyordunuz, bunu yaptılar, güzel desenler... evrim çöktü." diyorlar. Homo sapiens'in 300 bin yıllık tarihi var. Göbeklitepe ise 12 bin yıl kadar yani günümüze çok çok yakın sayılacak bir tarih. Ama tabii ki 12 bin yıllık evrim tarihini de daha iyi anlamamızı sağlayabilir.

Başka bir örnek ise Neandertaller. Sandığımızdan daha becerikli olduklarını öğrendik. Bu, onları yani evrimi daha iyi anlamamızı sağladı. Onu da evrimi çürütüyor diye öne sürdüler.

Bu kişilerin anlamadığı şey şu: Her eklenen yeni bilgiyi ya da daha çözülemeyen konuları evrimi çürütüyor diye sunuyorlar ama bu, Evrim tarihini, evrimi daha iyi anlamamızı sağlar.

Teşekkür (2)

1. Kaynak 1 Bu içeriğe bakmanızı öneririm.
  2. Kaynak 2 Neandertaller ile ilgili bilgiler.
  3. Kaynak 3 Neandertaller Kabuk Toplamak İçin Denize Daldılar.
  4. Kaynak 4 Bu da 9.7 Milyon Yıllık Diş Fosillerinin evrimi çürüttüğüne yönelik başka bir iddiaya cevap.

Evrim bilimsel bir gerçektir,bir kanundur,birşeyle çelişemez,çelişiyorsa çeliştiği şey çürüktür,evrim değil :D O yüzden bu tür argümanlara inanmayınız,mutlaka bu iddiayı atanların yanlış yaptıkları birşeyler vardır,evrim çürütülebilecek birşey değil.Aşağıya daha bilgili arkadaşlar yorum yapacaktır,ben sadece evrimin çürütülemez olduğunu belirtmek istedim.

Puan Ver

“Bir gün atomun enerjisini serbest bırakacağız, gezegenler arası yolculuklar gerçekleştireceğiz, ömrü uzatıp, kanseri ve tüberkülozu tedavi edeceğiz; ama en düşük seviyeli kişiler tarafından yönetilmiş olmanın sırrını asla çözemeyeceğiz.”