Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Eşcinsellik genetik ise ve çocuk sahibi olamıyorlarsa nasıl bu özellik nesilden nesile aktarıldı, yok olması gerekmez miydi?

Adım adım basitçe açıklamaya çalışacağım.

Genetik miras ebeveynlerden gelir. İki ebeveynden gelen genetik materyallerin bir araya gelip bir bütün oluşturması ile döllenme gerçekleşir.

Tamamen örnek olması ve kafa karıştırmaması adına saç renklerini a, b, c, d... gibi harflerle isimlendirdim.

Bireylerin tüm genetik materyalleri tek başına bireyi tam manası ile etkilemez. Mesela saç rengini belirleyen genetik materyaller üzerine konuşalım. Bu saçla ilgili fenotipi (saç rengi) etkileyen genetik materyallerden bazılarının diğer genetik materyallerden baskın olması dolayısı ile fiziksel görünüşünde a rengi bulunması kişide başka bir saç rengini etkileyen b, c, d gibi genetik kodun bulunmadığını göstermez.

Mendel genetiği günümüz "Genetik Bilimi'nin" atasıdır. Bu cevabı okuduktan sonra Genetik Bilimi'nin güncel halini vs araştırmanızı tavsiye ederim çünkü genetik tam olarak böyle işlemiyor ancak burada anlatmaya karakter sayısı yetersiz gelebilir. Daha basitçe anlatayım. Bir torbaya 15 tane siyah, 10 tane kahverengi, 5 tane sarı ve 1 tane kızıl bilye koyduğumuz zaman bir bilye çektiğimizde siyah gelme olasılığı 15/31 olur. Kahverengi gelme olasılığı ise 10/31 olur. Sarı gelme olasılığı ise 5/31 ve son olarak kızıl gelme olasılığı ise 1/31 olur. Yani torbaya geri koyma koşullu neredeyse her iki çekişten biri siyah bilye olacaktır. Biz bu genetik materyale baskın genetik materyal deriz. Pekâlâ kompleks bir canlı olan insanda herhangi bir yapıyı (saç gibi) niteleyen tek genetik materyal olması sizce ne kadar mümkündür? Elbette ki aşırı derecede zordur. O zaman bu torba çekilişini de saç rengini belirleyen genetik materyaller gibi düşünelim. Gelme olasılığı en yüksek olan siyah en baskın, kahverengi ise en baskın 2. genetik materyal olur bu durumda. Peki bir kompleks canlıda bir yapıyı etkileyen tek genetik materyal yoksa bu bazı genlerin etkilerinin ortaya çıkmadığını ifade eder bize. Aynen bu şekilde ebeveynlerde bulunan homoseksüellikle ilgili genetik materyaller nesilden nesile aktarılagelmiştir. Umarım yeterince açıklayıcı ve basittir. İyi günler dilerim...

İsterseniz bu yazıyı da okuyabilirsiniz. Ben de okuyacağım.

Merhabalar

Öncelikle, normalde cevap verirken kendim araştırma yapmaya özen gösteriyorum ancak bu sefer Sinan Canan’ın yalancısı rolünü üstleneceğim. :)))

((birinin) yalancısı olmak=doğruluğu bilinmeyen bir bilgiyi başkasından duyup iletmek.)

Kendisi genel olarak eşcinsellik konusunda çok fazla bilinmeyen yer olduğunu ifade etti. Sonrasında ise evrimsel olarak genlerin ‘paketler’ halinde aktarıldığından bahsetti.

Yani aktarılan “eşcinsellik geni” değil de “eşcinsellik paketi”. Dikkat etmişsinizdir, eşcinseller genelde daha yaratıcı, sosyal, renkli kişilikler olur. “Eşcinsellik paketi” bu özellikleri de barındırıyor olabilir, bu durum da kuşaktan kuşağa aktarılmasında katkı sağlıyor olabilir. Yani, üreme açısından faydasız olan eşcinsellik, başka özelliklerle paketlendiği için günümüze kadar gelmiş olabilir.

“Ama paket nasıl aktarılacak, eşcinseller üremiyor ki!” diyor olabilirsiniz. Bu noktada şunu hatırlamak lazım: eşcinsellik paketi, fenotipimize tam olarak yansımayacak şekilde bizlerde de bulunuyor olabilir. Sonuçta bizde de, partnerimizde de bulunan ancak etkisini gözlemelemediğimiz paket, çocuğumuzda etkisini gösterebilir.

Videoyu izlemenizi tavsiye ederim. İyi günler dilerim. :)

Eşcinsellik genetik bir faktördür. Genetik faktörlerde çekinik gen olayı var. Eşcinsel bireyler kendileri çocuk yapamıyor olabilirler ama kendi genlerini aktarabilecek kardeş, yakın akrabalar ile etkileşim içerisindeler ve toplumsal düzene bu bireylerin gelişimine destek olarak katkıda bulunuyorlar.

Sorulara Dön