Plüton'daki Sıradağlar

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

4.5 milyar yaşındaki Plüton'da 100 milyon yıldan daha genç sıradağların bulunuyor olması, cüce gezegenin sanılandan daha aktif olabileceğini düşündürmektedir. Tektonik hareketler ve dağ oluşumu, yaşamın başlaması ve sürdürülmesi için gerekli döngülerin basamaklarından sadece birisidir. Bu durum, Plüton'da yaşamın barınamayacak olsa bile gereken şartlardan en azından bir veya birkaç tanesinin sağlanabileceğini göstermektedir. Fakat diğer şartların sağlanamıyor olması, Plüton'un yaşam için iyi bir aday olmasına engel olmaktadır. Yine de Plüton'un jeolojik olarak aktif olması, cüce gezegene dair bilgilerimizi kökünden değiştirmektedir.

Atmosferi Terk Eden Bir Roket...