Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Oryantal Cüce Yalıçapkını (Ceyx erithaca)

Aynı zamanda Siyah Sırtlı Yalıçapkını veya Üç Parmaklı Yalıçapkını olarak da bilinen tür, Alcedinidae, yani yalıçapkınıgiller ailesindendir.

Bu küçük, sarı-kırmızı renkli kuşun ortalama boyu 13 santimetre civarındadır ve sarı renkli tüylerinin arasında mavimsi-siyah lekeler ve renkler bulunur. Genellikle Güneydoğu Asya ve Hindistan alt kıtasında bulunurlar. Bangladeş, Bhutan, Brunei, Kamboçya, Hindistan, Endonezya, Laos, Malezya, Myanmar, Singapur, Sri Lanka, Tayland ve Vietnam'da bolca bulunurlar.

Genellikle yoğun gölgeli ormanlarda yaşayan tür, yuva olarak bir metre uzunluğunda yatay tüneller oluşturur. 17 günde yumurtadan çıkan yavrular için hem dişi hem erkek kuş kuluçkaya yatar. Dişi, her seferinde 4-5 yumurta yumurtlar. Yavrular tüysüz olarak doğar ve 20 günde tüylenirler. Eğer bu ilk parti yavrular başarısız olursa, anne hemen ikinci bir set yumurta yumurtlar.

Yavrular genellikle gekolar, dağ kertenkeleleri, yengeçler, salyangozlar, kurbağalar, cırcır böcekleri ve helikopter böcekleri ile beslenirler.

Kaynak: Wikipedia "Oriental Dwarf Kingfisher" Makalesi

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 02:18:02 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1287

“Bilim harika bir oyundur. İlham vericidir ve tazeleyicidir. Oyun alanıysa Evren'in ta kendisidir.”
Isidor Isaac Rabi