Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Erkeklerin karın çizgisi daha geniş ve koyu renkli olur.
Özgür Kocaman

İstanbul/Riva'da gözlemlediğimiz yaygın bir ötücü kuş türü.

Yeşilimsi renk tonları karakteristik. Boyun altında geniş bir çizgi şeklinde siyah leke uzar. Bu siyah çizgi erkeklerde geniş, dişilerde ise dardır. Baştankara isimli Parus cinsi kuşlar arasında en iri ve en gür seslidir.

Yaygınlığından ötürü evrimsel biyoloji ve ornitoloji alanında sıkça kullanılan bir türdür. Hatta 1969 ile 2002 yılları arasında 1349 çalışma yayımlandığı rapor edilmiştir. Bu yıllar arasında evrim süreci de gözlemlenmiştir doğal olarak.

İngiltere/Derby'de gözlemlediğimiz bir erkek birey.

Şehir ortamına oldukça iyi uyum sağladığı tespit edilmiştir. Hatta öyle ki, sesleri bile bu süre zarfında değişime uğramıştır. Her türlü ağaçlık alanda görülebilirler. Sadece Avrupa da 92 ila 110 milyon birey yaşadığı tahmin edilmektedir.

Böcekler ve bitki tohumları ile beslenirler.

Çeşitli kültürlerde danaburnu (Gryllotalpa gryllotalpa) böceği yakalanarak, büyük baştankara (Parus major) tutulur. Ardından atmacaların (Accipiter nisus) favori yemeği arasında olduğu için, atmaca yakalamak adına kullanılır.

• Wikipedia. Great Tit. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: Wikipedia
  • İlker Akın. Büyük Baştankara. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: TRAKUS

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 00:19:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5396

“Bir hatayı yok etmek, çoğu zaman, yeni bir doğru ya da gerçek bulmak kadar iyidir; hatta bazen, daha iyidir!”