İnsan türü tek bir ırk mıdır?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evet, insanlar, biyolojik olarak tek bir ırktır. Biyolojide ırklar, siyasettekinden farklı tanımlanmaktadır.

Biyoloji dahilinde ırklar, bir takım izolasyon mekanizmaları ile tanınırlar. Bir tür içerisindeki farklı popülasyonların ırk olarak tanımlanabilmesi için, o popülasyonların birbirleriyle hiçbir irtibatının bulunmaması ve bulunamaması gerekmektedir. Türümüz dahilinde, bazı ufak tefek kabileler haricinde, birbiri arasında gen akışı sağlayamayacak hiçbir toplum bulunmamaktadır. Yani kültürel evrim sayesinde elde ettiğimiz araçlar ve teknoloji, ırkları tamamen ortadan kaldırmıştır. Söz konusu ufak tefek kabileler bir ihtimal biyolojik ırk olarak sayılsalar da, bunların sayısının yok denecek kadar az olması, genellemeyi haksız çıkarmamaktadır.

Dolayısıyla Türk, Kürt, Çerkez, Tatar, Alman, Fransız, İtalyan, Kafkasyalı, Çinli, vb. ırkların biyolojik hiçbir anlamı, geçerliliği, değeri ve önemi bulunmamaktadır. Bunlar, siyasi tanımlardır ve yaşam bilimleri dahilinde geçerliliği bulunmaz. Genel olarak belli coğrafyalara ait, belli fiziksel özellikleri (genellikle ten rengi, göz yapısı, vb. ayırt edici özellikler) taşıyan bireyler, ayrı ırklara bölünmek istense de, aslında bu insanların biyolojik olarak "ırk" sayılmaları mümkün değildir. Bu farklılıklar, burada da izah ettiğimiz gibi, Homo sapiens'in Afrika'dan çıkıp tüm Dünya'ya yayılması sırasında geçici olarak izole olduğu dönemlerde kazandığı özelliklerdir ve günümüze kadar, coğrafya çerçevesinde aktarılmıştır. Evet, türümüz tarihinde zaman zaman ırkların oluştuğu, yani izolasyonun meydana geldiği dönemler bulunsa da, günümüzde bu tür izolasyonlara rastlamamaktayız. Günümüzdeki çeşitliliğin sebebi, geçmişteki izolasyon ve ırklaşma sürecidir; ne var ki 20. yüzyılın başlarından itibaren bu izolasyonlar neredeysetamamen ortadan kalkmış, biyoloji dahilinde, insanlar için kullanılan "ırk" kavramı sadece geçmişte meydana gelen genetik ayrışmayı (ki bu çok ufak bir miktardır) ifade etmek amacıyla kullanılmayı sürdürmektedir. Öte yandan diğer hayvan popülasyonlarında, açık bir şekilde ırk kavramını görebilmekteyiz.

Toparlamak gerekirse, biyoloji dahilinde ırklar statik olarak tanımlanamazlar; ırk kavramı dinamik bir kavramdır, çevre ve tür koşullarına göre değişir. Türümüz tarihinde izolasyonlar meydana gelmiş olsa da ve geçici olarak ırklar oluşsa da, bu ırkların günümüzde devam ettiğini söyleyemeyiz. İzolasyon meydana gelip, sınırlı bir coğrafyada, dışarıya tek bir göç dahi verip almadan çiftleşilmesine karar verilmediği sürece, biyolojik olarak Dünya üzerinde şu anda insan ırklarının bulunmadığını söyleyebiliriz (yerel, ufak ve izole kabileler göz ardı edilmektedir). Bu tanımı yapabilmemizi evrimsel biyoloji, bölücü değil, bütünleştirici bir gerçeği gözler önüne sermektedir.

Uyarı: Bu konu, bilim camiasında halen tartışılmakta olduğu için, kaynaklarımızda iki tarafın da görüşlerini bulabileceğiniz yazılara yer verdik. Ancak günümüzde artık ezici bir çoğunluk, ırkların insanlar için anlamsız ve geçersiz olduğunu kabul etmektedir.
  1. evrimagaci.org/fotograf/54/1132">Irklar ve İzolasyon: Biyolojik Olarak Irk Nedir?
  2. Irk ve Irkçılık Tartışmalarında Bilim: Ömer Gökçümen
  3. Türleşme - 1: Tür Nedir? Tür Tanımları Üzerine...
  1. Current Anthropology
  2. EurekAlert
  3. Why Evolution Is True?
  4. Race and Genomics
  5. Washington University
  6. Discover Magazine
  7. PBS Nova

Penissiz kuşlar nasıl çiftleşiyorlar?

İnsanın Boy Uzaması ve Büyümesi Ne Zaman Durur?