Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Dünya'ya 12 milyar ışık yılı uzaklıkta, bir karadeliğin etrafında, neredeyse hayal dahi edilemeyecek kadar fazla su buharı bulundu! Bulunan su kütlesi, Dünya üzerindeki her bir insan ömrü boyunca Dünya'daki bütün su miktarını tüketecek olması halinde gerekecek olan sudan 20.000 kat fazla su içeriyor! Bir diğer deyişle bulunan su kütlesi, Dünya okyanuslarında bulunan su miktarının 140 trilyon katı!

Bilim adamları şimdiye kadar buldukları su rezervleri içerisindeki en büyük ve en eski su kütlesini buldu. Öylesine çok ve öylesine yaşlı ki, tarif etmesi neredeyse imkansız.

Suyun bulunduğu bölge, uzayın şimdiye kadar bildiğimiz her bölgesi gibi kurak ve ıssız olduğu sanılan bir bölgedir. Ancak keşfin de gösterdiği gibi, uzayın bazı bölgeleri sandığımızdan fazla, çok daha fazla "ıslak" olabilir.

Kaynaktaki su o kadar fazla ki, eğer ki gezegenimiz üzerindeki her bir insana, gezegenimizdeki bütün su miktarı kadar su verilecek olma durumunun (her bir insana Niagara Şelaleleri'ndeki, Pasifik Okyanusu'ndaki, kutuplardaki ve aklınıza gelebilecek her yerdeki suları verdiğimizi düşünün) tam 20.000 katı kadar su bulunmaktadır!

Su kütlesi, maddeyi emip enerji olarak yayan bir karadeliğin çevresinde bulut şeklinde bulunuyor (bu tip karadeliklere kuasar diyoruz) ve bu kuasarın yaydığı müthiş enerji, kelimenin tam anlamıyla üzerine savrulan oksijen, hidrojen atomlarını suya dönüştürüveriyor.

Resmi NASA haber bülteni yaptığı açıklamada suyun, dünya okyanuslarındaki su miktarının 140 trilyon katı olduğunu bildirdi. Yani bu su miktarı ile, Dünya'ya benzeyen tam 140 trilyon gezegen "sulanabilir".

NASA' nın duyuruları evren anlayışımızı geliştiriyor ve ne kadar sürprizlerle

dolu bir evrende yaşadığımızı hatırlatıyor. Bir düşünün... Samanyolu Galaksi'mizde 400 milyar yıldız bulunuyor. Bunların her birinde 10 gezegen olsa ve her biri Dünya kadar ıslak olsa dahi (ki değil), bu bile sadece 4 trilyon gezegen yapardı. Biz ise 140 trilyon gezegenden bahsediyoruz! Yapılan istatistiki analizler, bulunan su kütlesinin tam 28 galaksiye su sağlayabileceğini gösteriyor.

Keşfedilen su kütlesinin yaşı da oldukça ilginç. 12 milyar yıl! Yani bu sular, Evren'imiz henüz sadece 1.6 milyar yaşındayken oluşmuşlar. Suyun bu kadar erken oluşabilmiş olması, bize Evren ve Evren'deki olası hayatlar için birçok bilgi sunuyor.

NASA'nın konuyla ilgili yaptığı açıklamalar, Evren içerisinde suyun sandığımızdan bol bulunduğuna işaret ediyor. Mars'ta su olduğu artık neredeyse kesin olarak biliniyor. Satürn'ün uydusu Enceladus'ta daha önce yüzeyinin yüzlerce kilometre derinliklerine gire basınçlı su kuyuları bulunmuştu. Ayrıca Ay yüzeyinde ince bir tabaka halinde su bulunmuştu. Şimdi ise bu sıradışı keşif bir galaksinin su üretme yeteneğini ortaya çıkardı.

Düzenleyen: ÇMB

Haber Tarihi: 18 Haziran 2011

Kaynak: Fast Company

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 02:32:42 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/878

“Bilimde, kendimizin hatalı olduğunu olabildiğince çabuk kanıtlamaya çalışırız. Çünkü ilerlemenin tek yolu budur.”