Corvus (Karga) Takımyıldızı

Corvus (Karga) Takımyıldızı Nedir?

Corvus (Karga) Takımyıldızı Go Astronomy
Corvus (Karga) Takımyıldızı
4 dakika
Blog Yazısı
Tüm Reklamları Kapat

Corvus veya Karga takımyıldızı modern astronomların gökyüzünü böldüğü 88 takımyıldızı unsurundan biridir. Bu takımyıldızı Herkül Ailesine mensup olup güney yarım kürenin 3. çeyreğinde yer alır. Latince kökeni “karga veya kuzgun” anlamına gelen Corvus, eski bir takımyıldızı olup Ptolemy tarafından 2. yüzyılda listelenmiştir.

Tarih ve Mitoloji

Corvus , Apollon ve sevgilisi Coronis'in efsanesiyle ilişkilendirilir. Apollon’un kargasının bir kar tanesi kadar beyaz renkte olduğu söylenir. Ancak bu karga, Apollon’a bazı kötü haberler getirir. Ona sevgilisi Coronis’in artık onu sevmediği söyler ve Apollon çok üzülür ve kızar. Karganın tüylerinin rengini siyaha dönüştürür.

Apollon ve sevgilisi Coronis

Başka bir efsaneye göre de bir gün Apollon, Zeus’a bir yardımda bulunmak amacıyla, kargasına bir kupa vererek su getirmesi için pınara gönderir. Ancak karga pınarın yanında bulunan incir ağacını görünce canı fena halde incir yemek ister. İncirler tam olgunlaşmamış olduğundan onların olgunlaşmalarını bekler. Bu arada Apollon karganın su getirmesini beklemektedir. Apollon tam beklemekten vazgeçtiği sırada, karga ağzında su dolu kupayla geri döner. Apollon bu duruma çok sinirlenir. Karga pınarın bir su yılanı tarafından tıkandığını söyleyerek af dilese de, onun yalan söylediğini anlayan Apollon, kargayı cezalandırır. Karga’nın güzel sesini, çirkin bir sese çevirir. Bazı masallarda ise Karga’nın renginin bu sırada siyaha çevrildiği söylenir.

Tüm Reklamları Kapat

Apollon’un Corvus’a verdiği en büyük ceza ise, onu gökyüzünde Crater’in (kupa) yanına göndermek olur.[1] Kupa’nın hemen önündeki Hydra'da (su yılanı) karganın kupadan su içmesini engellemekle görevlidir. Böylece karga hiçbir zaman kupaya ulaşamaz.[2]

184 derece karelik alanı kapsayan Corvus, bölgedeki 88 takımyıldız arasından 70. sırada yer alır. Kuzey ve doğusunda Başak takımyıldızı, güneyde Hydra (Su Yılanı) ve batıda Krater (Kupa) ile çevrelenmiştir. Takımyıldızın 1922'de Uluslararası Astronomi Birliği tarafından kabul edilen üç harfli kısaltması "Crv"dir.[3]

Corvus takımyıldızı toplam 6 ana yıldızdan oluşur. Bu ana yıldızlar Algorab, Gienah, Kraz ve Alchiba, Eta Corvi, ve Epsilon Corvi'dir.

Gamma Corvi

Tüm Reklamları Kapat

Geleneksel adı Gienah'dır. Corvus takımyıldızında bulunan en parlak yıldızdır. Gienah bir ikili yıldızdır. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 2,59

Mutlak büyüklüğü (mV): -0,79

Dünya'ya uzaklığı: 153.63 ışık yılı

Gamma Corvi yıldızının konumu

Beta Corvi

Geleneksel adı Kraz'dır. Gienah'tan sonra takımyıldızda bulunan en parlak 2. yıldızdır. Değişken bir yıldızdır. Parlak sarı-beyaz renklidir. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 2,647

Mutlak büyüklüğü (mV): -0,61

Dünya'ya uzaklığı: 145.67 ışık yılı

Beta Corvi yıldızının konumu

Delta Corvi

Tüm Reklamları Kapat

Geleneksel adı Algorab'dır. Takımyıldızın en parlak 3. yıldızıdır. Çoklu yıldız sistemine ait, değişken bir yıldızdır. Mavi renklidir. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 2,962

Mutlak büyüklüğü (mV): 0,2

Dünya'ya uzaklığı: 86.86 ışık yılı

Delta Corvi yıldızının konumu

Epsilon Corvi

Geleneksel adı Minkar'dır. Değişken bir yıldız olan Epsilon Corvi, kırmızı-turuncu renklidir. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 3,024

Tüm Reklamları Kapat

Bebo ve Bice'nin Keşifleri - 2 | Bize Bir Mancınık Lazım!

Yo, olamaz! Köprü yıkıldı… Çekirge Zigi için kolay, şöyle bir zıplasa yeter. Ama Bebo ve Bice uçurumu nasıl aşacaklar?

Bebo pembe bir solucan, Bice ise mavi bir pire; birbirinden hiç ayrılmayan iki arkadaş. Bebo biraz şakacı, Bice ise serüven peşinde koşan bir oyunbaz. Meraklı Bebo ve Bice’nin karşısına her zaman tuhaf ve sıra dışı şeyler çıkıyor. Onlar da basit deneyler yaparak olayları açıklığa kavuşturuyorlar.

Bebo ve Bice’nin Keşifleri, okul öncesi dönemden başlayarak çocukları dünyayı gözlemlemeye ve problemler karşısında çözüm üretmeye teşvik ediyor. Hikayeye yerleştirilmiş basit deneyler aracılığıyla çocuklar erken yaşta bilimle tanışıyor.

Instagram’da kitap hakkındaki okur yorumlarını sizin için derledik, okumak için #bebovebicedomingo etiketiyle arama yapabilirsiniz.

Bebo ve Bice'nin Keşifleri - 2 | Bize Bir Mancınık Lazım!

Mutlak büyüklüğü (mV): -1,92

Dünya'ya uzaklığı: 317.90 ışık yılı

Epsilon Corvi yıldızının konumu

Alpha Corvi

Geleneksel adı Alchiba'dır. Takımyıldızın en parlak 5. yıldızıdır. Sarı-beyaz renklidir. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 4,03

Mutlak büyüklüğü (mV): 3,17

Dünya'ya uzaklığı: 48.72 ışık yılı

Alpha Colvi yıldızının konumu

Eta Corvi

Corvus takımyıldızının en parlak 6. yıldızıdır. Rengi sarı-beyaz olan bu yıldız Algorab'ın hemen yanında gözükür. Yeryüzünden, çıplak gözle gözlemlenebilir.

Görünür büyüklüğü (V): 4,29

Mutlak büyüklüğü (mV): 2,99

Dünya'ya uzaklığı: 59.6 ışık yılı

Eta Corvi yıldızının konumu
The Sky Live

Bunların dışında Zeta Corvi ve VV Corvi'de Corvus takımyıldızı içinde yer alır.

Ek olarak, Corvus takımyıldızında bulunan Algorab ve Gienah yıldızları gökyüzündeki en parlak yıldızlardan biri olan Spica'yı işaret eder.

Tüm Reklamları Kapat

Spica (başka bir adıyla Başakçı), Başak takımyıldızı bölgesinde yaklaşık olarak 249 ışık yılı uzaklıkta bulunan ikili yıldız sistemidir. Takımyıldızının en parlak yıldızı olan Spica, gece gökyüzünün de en parlak 15. yıldızıdır.

Derin Gökyüzü Nesneleri

Corvus takımyıldızında amatör teleskoplarla gözlemlenebilen birkaç galaksi ve bir gezegenimsi bulutsu vardır.[4]

NGC 4361

Corvus takımyıldızının merkezinde bulunan gezegenimsi bulutsudur. NGC 4361'in merkezi yıldızı son derece sıcak (WC) Wolf-Rayet tipi bir yıldızdır. Sıcaklığı 270.000 K'dir. Güneş'ten neredeyse 18.000 kat daha parlaktır ancak büyüklüğünün yalnızca %6,1'idir.

NGC 4361 gezegenimsi bulutsunun 24 inçlik bir teleskopla görüntülenmiş hali

NGC 4038 Grubu

NGC 4038 Grubu, Korvus takımyıldızında bulunan bir gökada grubudur. Grup 13 ile 27 arasında gökada içerebilir. Grubun en iyi bilinen gökadaları, iyi bilinen etkileşimli gökada çifti olan Anten Gökadalarıdır.(NGC 4038/NGC4039)

NGC 4038 (alt) ve NGC 4039 (üst)
Hanson Astronomy Photos

NGC 4027

NGC 4027 ise Corvus takımyıldızında bulunan çubuklu sarmal gökadadır. Aynı zamanda tuhaf bir galaksidir çünkü sarmal kollarından biri diğerinden daha fazla dışarı doğru uzanır. Bunun nedeni muhtemelen NGC 4027'nin geçmişindeki bir galaktik çarpışmadır.

ESO tarafından elde edilen NGC 4027 fotoğrafı

Meteor Yağmurları

Corvids meteor yağmuru, Corvus takımyıldızının sınırlarında gerçekleşir.

Tüm Reklamları Kapat