Baller-Gerold Sendromu Nedir?

1,826
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik
  • Tıp
Tıbbi İçerik Uyarısı

Bu içerik tıp ve sağlık ile ilişkilidir. Sadece bilgi amaçlı olarak hazırlanmıştır. Bireysel bir tıbbi tavsiye olarak görülmemelidir. Evrim Ağacı'ndaki hiçbir içerik; profesyonel bir hekim tarafından verilen tıbbi tavsiyelerin, konulan bir teşhisin veya önerilen bir tedavinin yerini alacak biçimde kullanılmamalıdır.

Baller-Gerold Sendromu
  • Türkçe Adı Baller-Gerold Sendromu
  • İngilizce Adı Baller-Gerold Syndrome
  • OMIM 218600
  • Diğer İsimleri Radyal Kusurlu Kraniyosinostoz, Kraniyosinostoz-Radyal Aplazi Sendromu, BGS

Baller-Gerold sendromu, belirli kafatası kemiklerinin erken kaynaşması (kraniyosinostoz) ve kol ve ellerdeki kemik anormallikleri ile karakterize nadir bir durumdur.

Baller-Gerold sendromlu kişilerde, çoğunlukla koronal sütür, yani başın üzerinden kulaktan kulağa geçen büyüme çizgisi boyunca, erken kaynaşmış kafatası kemikleri vardır. Kafatasının diğer dikişleri de kaynaşmış olabilir. Bu değişiklikler anormal şekilli bir kafa, belirgin bir alın ve sığ göz yuvalarına sahip şişkin gözler (oküler proptozis) ile sonuçlanır. Diğer ayırt edici yüz özellikleri arasında geniş aralıklı gözler (hipertelorizm), küçük bir ağız ve eyer şeklinde veya az gelişmiş bir burun sayılabilir.

Bu Reklamı Kapat

Ellerdeki kemik anormallikleri, eksik parmakları (oligodaktili) ve hatalı biçimlendirilmiş veya eksik parmakları içerir. Önkolda kemiklerin kısmen veya tamamen yokluğu da yaygındır. Birlikte, bu el ve kol anormalliklerine radyal ışın malformasyonları denir.

Moleküler Genetik ve Patogenez

RECQL4, BGS'ye neden olan patojenik varyantlar, ATP'ye bağlı DNA helikaz Q4'ü kodlar, RecQ olarak bilinen, helikazların II süper ailesine ait 1.208 amino asitlik bir protein, tek sarmallı DNA şablonları üretmek için çift sarmallı DNA ve RNA-DNA hibritlerinin çözülmesinin 3'-5' polaritesine göre sınıflandırılır. En az beş RecQ insan paralogu, farklı ancak kısmen örtüşen rollerle bilinmektedir: RECQL, BLM, WRN, RECQL4 ve RECQL5. BLM'deki patojenik varyantlar Bloom sendromu ile ilişkilidir; WRN'deki patojenik varyantlar Werner sendromu ile ilişkilidir; her ikisi de kansere yatkınlık ve(ya) erken yaşlanma ile karakterize edilen otozomal resesif kromozom kararsızlığı durumlarıdır. Bu özellikler, RECQL4 ile ilişkili otozomal resesif RTS ve fenotipik olarak örtüşen RAPADILINO ve Baller-Gerold sendromu tarafından paylaşılır, bunlar genetik kararsızlık, büyüme eksikliği ve kanser yatkınlığı ile karakterize edilir. Bugüne kadar hiçbir insan hastalığı RECQL veya RECQL5 ile ilişkilendirilmemiştir.

Bu Reklamı Kapat

RecQ helikazları, yalnızca DNA işlemenin çeşitli aşamalarında (replikasyon, rekombinasyon, onarım, telomer bakımı) değil, aynı zamanda çeviri, RNA işleme, mtDNA bakımı ve kromozom ayrımında da temel işlevlere sahiptir.[1]DNA metabolizmasının neredeyse tüm yönlerinde hareket ettikleri için, ekspresyonlarının ve biyokimyasal aktivitelerinin bozulması, genomik kararsızlığa yol açarak hastalık ve kanser yatkınlığına neden olur.[2]

RECQL4, 6,5 kb'den fazla yayılan 21 eksona sahiptir. Gen, 3.627 bp'den oluşan bir kodlama dizisine sahiptir ve ekspresyonu, Sp1 ve AP2 transkripsiyon faktörleri için bağlanma bölgelerini içeren bir temizlik promotörü tarafından düzenlenir. E coli RecQ helikazına homolog DNA helikaz alanı ekzonlarını içeren ve insanlarda RecQ ailesinin beş üyesinin tümü tarafından paylaşılan RECQ protein benzeri 4 (RECQL4), 1.208 amino asitten oluşan 133 kd'lik bir proteini kodlar. ATP bağlama alanı (aa 489 ila 662) ve C-terminal alanı (aa 683 ila 850) dahil olmak üzere RECQL4 sarmal alanı, 8 ila 15 eksonları tarafından kodlanır.

RECQL4, 100 bp'den daha az olan 13 introna sahip olması bakımından benzersizdir, bu da verimsiz eklemeye yatkınlık yaratan bir özelliktir.[3]

Baller-Gerold sendromlu kişilerde bebeklik döneminde başlayan yavaş büyüme, küçük boy ve bozuk veya eksik diz kapakları (patella) gibi çeşitli ek belirti ve semptomlar olabilir. Doğumdan birkaç ay sonra genellikle kollarda ve bacaklarda deri döküntüsü görülür. Bu kızarıklık zamanla yayılır, cilt renginde düzensiz değişikliklere, ciltte incelme alanlarına (atrofi) ve derinin hemen altındaki küçük kan damarı kümelerine (telanjiektazlar) neden olur. Bu kronik cilt sorunları topluca poikiloderma olarak bilinir.

Önemli Belirtiler

Aşağıdaki bulguların bir arada bulunduğu kişilerde Baller-Gerold sendromundan şüphelenilmelidir:

• Kraniyofasiyal Bulgular: Koronal kraniyosinostoz, klinik olarak oküler proptozis ve belirgin alın ile kafatasının anormal şekli (brakisefali) olarak kendini gösterir ve kafatası röntgeni veya tercihen 3D-CT rekonstrüksiyonu ile doğrulanır. Koronal sütürler kaynaştığında yörünge öne doğru çekilir. Koronal dikişler önden görünümde ayırt edilemez ve aynısı lambdoidal dikişler için de geçerlidir,
  • İskelet Anomalileri: Radyal ışın defekti, başparmağın aplazisi/hipoplazisi veya yarıçapın aplazisi/hipoplazisi olarak kendini gösterir (Küçük radyal ışın malformasyonlarının doğrulanması için radyograflar gerekli olabilir),
  • Gelişme Geriliği: Yavaş büyüme, tipik olarak ortalamanın 4 SD altında nihai boy ve uzunluk ile bebeklik döneminde belirgindir.
  • Deri Bulguları: Deri lezyonları doğumdan sonraki ilk birkaç yıl içinde herhangi bir zamanda ortaya çıkabilir:
  • Lezyonlar tipik olarak yüz ve ekstremitelerde eritem ile başlar.
  • Bulgular daha sonra poikilodermaya (benekli hipo ve hiper pigmentasyon, atrofi ve telenjiektaziler) dönüşür.
  • Zeka Geriliği: Bu tür semptomlar da bildirilmiş olmasına rağmen, çoğu hasta normal zekaya sahiptir. Entelektüel gelişim üzerine resmi bir çalışma yapılmamıştır.[4]

Baller-Gerold sendromunun çeşitli belirti ve semptomları, Rothmund-Thomson sendromu ve RAPADILINO sendromu gibi diğer bozuklukların özellikleriyle örtüşmektedir. Bu sendromlar ayrıca radyal ışın kusurları, iskelet anormallikleri ve yavaş büyüme ile karakterizedir. Bu koşulların tümüne aynı gendeki mutasyonlar neden olabilir. Bu benzerliklere dayanarak araştırmacılar, Baller-Gerold sendromu, Rothmund-Thomson sendromu ve RAPADILINO sendromunun ayrı bozukluklar mı yoksa örtüşen belirti ve semptomlara sahip tek bir sendromun parçası mı olduğunu araştırmaktadırlar.

Baller-Gerold sendromu, kansere yatkınlık yaratan hastalıkların kaynağı olan RecQ-helikaz genleri ailesinin bir üyesi olan RECQL4 geninin mutasyonlarından kaynaklanır. Helikazlar, DNA'ya bağlanan ve DNA molekülünün iki sarmal zincirini (çift sarmal) geçici olarak çözen enzimlerdir. Bu çözülme, hücre bölünmesine hazırlık olarak DNA'yı kopyalamak ve hasarlı DNA'yı onarmak için gereklidir. RECQL4 proteini, vücut hücrelerindeki genetik bilgiyi stabilize etmeye yardımcı olur ve DNA'nın kopyalanmasında ve onarılmasında rol oynar. RecQ helikazları DNA'nın yapısını ve bütünlüğünü korudukları için "genomun koruyucuları" olarak bilinirler.

DNA replikasyonu veya DNA sentezi, çift sarmallı bir DNA molekülünün kopyalanması işlemidir. Bu süreç, tüm yaşam için esastır.
Wikimedia Commons - LadyofHats

RECQL4 genindeki mutasyonlar, hücrelerin herhangi bir RECQL4 proteini üretmesini veya proteinin bir araya getirilme şeklini değiştirerek normal işlevini bozar. Bu proteinin eksikliği, normal DNA replikasyonunu ve onarımını engelleyebilir ve zamanla bir kişinin genetik bilgisinde yaygın hasara neden olabilir. Bu proteinin aktivitesinin kaybının neden olduğu sendromların belirti ve semptomlarına nasıl yol açtığı açık değildir.

Bu Reklamı Kapat

İnsanlar normalde her hücrede 23 çifte bölünmüş 46 kromozoma sahiptir. Her bir ebeveynden miras alınan bir kopya olan iki kromozom 8 kopyası, çiftlerden birini oluşturur. Kromozom 8, 146 milyondan fazla DNA yapı taşını (baz çiftleri) kapsar ve hücrelerdeki toplam DNA'nın yüzde 4,5 ila 5'ini temsil eder.
Human Genom Project

RECQL4 geni, kromozom 8'de bulunur (8q24.3).[5] Her bir kromozomdaki genlerin belirlenmesi, aktif bir genetik araştırma alanıdır. Araştırmacılar, her kromozomdaki gen sayısını tahmin etmek için farklı yaklaşımlar kullandıklarından, tahmini gen sayısı değişir. Kromozom 8, muhtemelen protein yapmak için talimatlar sağlayan yaklaşık 700 gen içerir. Bu proteinler vücutta çeşitli farklı roller üstlenirler.

Genetik Olarak İlişkili Bozukluklar

RECQL4'teki patojenik varyantlar, Rothmund-Thomson sendromu ve RAPADILINO sendromuna sahip kişilerde de tanımlanmıştır.[6], [7]

Rothmund-Thomson Sendromu (RTS)

Rothmund-Thomson sendromu (RTS), vücudun birçok bölümünü etkileyebilen nadir bir genetik bozukluktur. Bozukluk, belirgin cilt anormallikleri, seyrek saç, kirpikler ve(ya) kaşlar, küçük boy, iskelet, diş anormallikleri ve artan kanser riski, özellikle kemik kanseri (osteosarkom) ile karakterizedir. Hastalar tipik olarak bebeklik döneminde RTS belirtileri göstermeye başlar ve ortaya çıkan ilk özellik yanaklarda başlayan ve daha sonra vücudun diğer bölgelerine yayılan bir döküntüdür. Döküntü yavaş yavaş kronikleşerek, yaşam boyu devam eder ve poikiloderma olarak adlandırılır. Gözler, kemikler, dişler ve saçlar gibi vücudun diğer bölgelerini içeren diğer özellikler görünebilir, hastalar yaşıtlarına kıyasla genellikle küçük olabilir. Hastalar, özellikle belirli cilt ve kemik kanseri türleri olmak üzere kanser geliştirme riski altındadır. Yayınlanmış literatürde takip verileri sınırlı olmasına rağmen, kansere bağlı ölüm olmadığında yaşam süresi genellikle normal olarak hissedilir. RTS, otozomal resesif bir genetik durum olarak kalıtılır. Vakaların üçte ikisindeki gen kusuru, RECQL4 genindeki mutasyonlardan kaynaklanmaktadır. Hastaların diğer üçte biri için ilgili gen(ler) henüz tanımlanmamıştır. Alopesi, saç dökülmesi, kirpik ve kaş eksikliği, BGS ve RAPADILINO sendromunun aksine RTS'nin benzersiz özellikleridir.

Rothmund-Thomson Sendromu olan bir hastada poikiloderma. Yüz ve ekstremitelerde gövdeyi koruyan kahverengimsi pigmentasyonlu retiküle telenjiektatik eritemli yamalar görülür
JAAD Case Reports

RAPADILINO Sendromu

RAPADILINO sendromu çok nadir görülen, otozomal resesif geçişli bir hastalıktır. Etkilenen bireylerin çoğunda kemik gelişimi özellikle etkilenir ve bu durumun karakteristik özelliklerinin çoğuna neden olur. Radyal ışın malformasyonları olarak bilinen ön kollarda ve başparmaklarda kemiklerin az gelişmişliği veya yokluğu vardır. Diz kapakları (patellae) da az gelişmiş olabilir veya hiç olmayabilir. Diğer özellikler arasında ağzın çatısında bir açıklık (yarık damak), yüksek kemerli bir damak veya uzun, ince bir burun ve çıkık eklemler bulunur. RAPADILINO sendromuna sahip birçok bebek beslenmede güçlük çeker, ishal ve kusma yaşar. Bozulmuş kemik gelişimi ile beslenme sorunlarının birleşimi, etkilenen bireylerde yavaş büyümeye ve boy kısalığına yol açar. RAPADILINO sendromuna sahip bazı kişilerde, cafe-au-lait adı verilen lekelere benzer zararsız açık kahverengi cilt lekeleri vardır. Ek olarak, bu sendroma sahip kişilerde, osteosarkom olarak bilinen bir tür kemik kanseri veya lenfoma adı verilen kanla ilişkili bir kanser geliştirme riski biraz daha yüksektir. RAPADILINO sendromuna sahip bireylerde, osteosarkom çoğunlukla çocukluk veya ergenlik döneminde gelişirken, lenfoma tipik olarak genç erişkinlikte gelişir.

RAPADILINO Syndrome
Wiley Online Library

Diğer Tıbbi Sorunlar

Aşağıdaki bozuklukların belirtileri de Baller-Gerold sendromununkilere benzer, bu nedenle karşılaştırmalar ayırıcı tanı için faydalı olabilir:

Crouzon Sendromu

Crouzon sendromu nadir görülen bir genetik bozukluktur. Kafatasının belirli kemikleri arasında fibröz eklemlerin (dikişlerin) erken füzyonunun olduğu bir durum olan bir kraniyosinostoz şeklidir. Dikişler, bir bebeğin kafasının büyümesine ve genişlemesine izin verir. Sonunda, bu kemikler birleşerek kafatasını oluşturur. Crouzon sendromunda, sütürler zamanından önce kaynaşır ve kafatasının ve başın düzgün büyümesini etkiler ve potansiyel olarak kafatasının şeklini ve gelişimini değiştirir. Yüzdeki bazı kemikler de etkilenebilir. Kraniosinostozun şiddeti, bir bebekte diğerine kıyasla farklı olabilir. Semptomlar öncelikle yüz ve kafa anormalliklerini içerir. Zeka genellikle etkilenmez. Crouzon sendromuna FGFR genlerinden birindeki, genellikle FGFR2'deki değişiklikler (mutasyonlar) neden olur ve otozomal dominant bir şekilde kalıtılır.

Crouzon Syndrome
Hellenic Craniofacial Center
Fanconi Anemisi

Fanconi anemisi (FA), kalıtsal kemik iliği yetmezliği sendromları kategorisinde nadir görülen bir genetik bozukluktur. Hastaların yarısına 10 yaşından önce teşhis konulurken, yaklaşık %10'u erişkin olarak teşhis edilir. Küçük boy, anormal başparmak ve(ya) yarıçap kemikleri, cilt pigmentasyonu, küçük kafalar, küçük gözler, anormal böbrek yapıları, kalp ve iskelet anomalileri gibi doğum kusurları olan hastalarda erken teşhis kolaylaşır. Bozukluk genellikle kan hücrelerinin, kırmızı kan hücrelerinin, beyaz kan hücrelerinin ve trombositlerin tüm kemik iliği üretiminin ilerleyici eksikliği ile ilişkilidir. Etkilenen bireylerin, akut miyeloid lösemi (AML) adı verilen kemik iliğinde kan oluşturan hücre kanseri veya baş, boyun, cilt, gastrointestinal sistem veya genital sistem tümörleri geliştirme riski yüksektir. FA erkeklerde ve kadınlarda eşit olarak bulunur ve tüm etnik gruplarda bulunur. Genellikle otozomal resesif bir genetik bozukluk olarak kalıtılır, ancak X'e bağlı resesif kalıtım da bildirilmiştir.

Fanconi Anemia
MDPI
Fetal Valproat Sendromu

Fetal valproat sendromu (FVS), doğmamış bebeğin gebeliğin ilk üç ayında (ilk trimester) valproik asit veya sodyum valproata (dalpro, depakene, depakote, depakote sprinkle, divalproex, epival, miproik asit) maruz kalması sonucu oluşan nadir bir durumdur. Valproik asit, belirli nöbet tiplerini (epilepsi), bipolar bozukluğu ve migreni tedavi etmek için kullanılan bir ilaçtır. Valproik aside maruz kalan birçok bebek sağlıklı doğmasına rağmen, bu ilacı alan hamile kadınların küçük bir yüzdesi FVS ile doğabilir. Bu durumun kesin prevalansı henüz belirlenmemiştir. Bu durumun belirtileri arasında spina bifida gibi nöral tüp kusurları, belirgin yüz özellikleri, doğuştan kalp kusurları ve diğer kas-iskelet sistemi anormallikleri sayılabilir.

Fetal Valproate Syndrome
Pediatrics & Neonatology

Genetik veya nadir görülen bir hastalık için teşhis koymak çoğu zaman zor olabilir. Baller-Gerold sendromu, klinik muayeneye, semptomlara dayanarak teşhis edilir ve genetik testlerle doğrulanır. BGS, hamilelik sırasında ultrason muayenesi ve doğum öncesi testler kullanılarak teşhis edilebilir.

Tanı, risk değerlendirmesi, tarama veya terapötik yönetim gibi farklı amaçlar için yapılan birçok farklı test türleri mevcuttur.[8] Ülkemizde bu sendromun tanısında kullanılan biri doğum öncesi, diğeri doğum sonrası olmak üzere 2 farklı test yapılmaktadır.[8]

• Baller-Gerold sendromu, 218600, Otozomal çekinik; BGS (Baller-Gerold sendromu) (RECQL4 geni) (Sekans Analizi-Tüm Kodlama Eksonları) (Prenatal) (GTR Test Kimliği GTR000586484.1)
  • Baller-Gerold sendromu, 218600, Otozomal çekinik; BGS (Baller-Gerold sendromu) (RECQL4 geni) (Sekans Analizi-Tüm Kodlama Ekzonları) (Postnatal) (GTR Test Kimliği GTR000586047.1)

Hastalığın tanısına yönelik yapılan gen testleri, belirli bir klinik sonucu en yüksek olasılıkla tahmin etmek için tasarlanmıştır. Gen testleri çoğu zaman bir hastalığın bireyde kendini gösterme "şansını" veya olasılığını gösteren sonuçlar verdiğinden, oldukça kesin bir teşhis sağlamaktan ziyade, test sonuçlarının anlamlı olması önemlidir.

Baller-Gerold sendromunun teşhisi, tipik klinik bulgulara sahip bir probandda veya moleküler genetik testlerde RECQL4'te bialelik patojenik varyantların tanımlanmasıyla konur.

Moleküler genetik test yaklaşımları, fenotipe bağlı olarak gen hedefli test (tek gen testi, multigen paneli) ve kapsamlı genomik testin (ekzom dizilimi, ekzom dizisi, genom dizilimi) bir kombinasyonunu içerebilir.

Gen hedefli test, klinisyenin hangi genin dahil olduğunu belirlemesini gerektirirken, genomik testlerde bu gerekme. Baller-Gerold sendromunun fenotipi geniş olduğu için, Önemli Belirtiler bölümünde açıklanan ayırt edici bulgulara sahip bireylere gen hedefli testler kullanılarak teşhis konulması muhtemeldir, oysa fenotipi kraniyosinostozlu diğer birçok kalıtsal bozukluktan ayırt edilemeyen veya tanının konduğu kişilerden ayırt edilemez. Baller-Gerold sendromunun genomik testler kullanılarak teşhis edilmesinin daha olası olduğu düşünülmemiştir.

Ayırıcı Tanı

Baller-Gerold sendromunun başlıca ayırıcı tanısı, Rothmund-Thomson sendromu ve RAPADILINO sendromu allelik bozuklukları içerir (Genetik Olarak İlişkili Bozukluklar bölümüne bakınız).

RECQL4 ile ilişkili bozuklukların örtüşen ve benzersiz klinik özelliklerini gösteren diyagram. Not: "Mutasyona uğramış vakalar (mutated cases)" moleküler teşhisi olan vakaları ifade eder.
NCBI

VACTERL Sendromu
  2. Başparmak hipo veya aplazi
  4. Kranial sinir felçleri
  5. Kardiyak malformasyon
  6. Koanal atrezi (doğuştan iç burun deliklerinin kapalı olması)
  7. Kolobom (gözdeki veya çevresindeki göz dokusunda doğuştan bir eksiklik olması)
  8. Dış veya iç kulak anormalliği
  9. Orofasiyal yarık (dudak-damak yarığı)
SALL4 ile ilgili bozukluklar
  2. Radyal ışın malformasyonları
  4. Kulak kepçesi şekli
  5. Anorektal anomaliler
Holt-Oram Sendromu
  2. Üst ekstremite malformasyonları radyal kemikleri içerebilir
  4. Kardiyak malformasyon ve(ya) iletim bozukluğu
  5. Kraniosinostoz yoktur
TAR (Trombositopeni-Radius Yokluğu) Sendromu
  1. BGS ile Örtüşen Klinik Özellikleri
  2. Üst uzuvların kısalması (bazen şiddetli)
  4. Kraniosinostoz yoktur
  5. TAR'da başparmak mevcuttur
Saethre-Chotzen Sendromu
  2. Kraniyosinostoz
  3. Ara sıra radyal kusurlar (radioulnar sinostoz veya hipoplastik yarıçap)
  5. Yüz asimetrisi
  6. Belirgin kabuklu küçük kulaklar
  7. Brakidaktili
  8. Elin kısmi 2-3 sindaktilisi (yapışık parmak)
Roberts Sendromu
  2. Radyal aplazi/hipoplazi
  3. Ara sıra kraniyosinostoz
  5. 4 uzvun kısalması
  6. Zihinsel engellilik
CDAGS sendromu
  2. Kraniyosinostoz
  3. Poikilodermaya benzeyen porokeratoz
  5. Klaviküler hipoplazi
  6. İşitme kaybı

BGS teşhisi konan bir kişide hastalığın kapsamını belirlemek için, henüz tamamlanmadıysa aşağıdakiler önerilir.

• Klinik bir genetikçi ve(ya) genetik danışman ile konsültasyon
  • Kraniyosinostozun değerlendirilmesi için beyin cerrahisi veya kraniyofasiyal uzman konsültasyonu
  • El ve kol fonksiyonunu ve ameliyat ihtiyacını değerlendirmek için ortopedik cerrahi ve mesleki terapi değerlendirmesi
  • Poikiloderma gelişirse dermatoloji değerlendirmesi

Belirtilerin Tedavisi

Kraniosinostoz, beyin cerrahisi/kraniyofasiyal uzmanlar tarafından yönetilmelidir. Kraniosinostoz iki taraflı olduğunda, ameliyat genellikle altı aylıktan önce yapılır.

İşlevsel bir kavramayı yeniden sağlamak için işaret parmağının ameliyatla oluşturulması, başparmağı olmayan birçok kişide tatmin edici sonuçlar vermiştir.[9] Bununla birlikte, başparmak aplazisi olan birçok çocuk, ortopedik cerrahi müdahale olmaksızın fonksiyonlarını yerine getirebilmektedir.

Bu Reklamı Kapat

Poikiloderma varsa, güneşten koruyucuların mantıklı kullanımı UV'ye maruz kalma nedeniyle potansiyel cilt kanseri riskine karşı koruma sağlayabilir.

Kanser ortaya çıkarsa, kanser türünü bilen bir onkologdan tıbbi yardım alınmalıdır.

Gözetim

Lenfoma bugüne kadar sadece BGS'li bir kişide tanımlanmış olmasına rağmen, hem Rothmund-Thomson sendromu hem de RAPADILINO sendromu ile ilişkili RECQL4 patojenik varyantları olan bireylerin osteosarkom ve lenfoma geliştirme riskinin yüksek olduğu bilinmektedir.[10] Potansiyel risk göz önüne alındığında, BGS ve RECQL4 patojenik varyantları olan bireylerde osteosarkom ve lenf nodu büyümesi için klinik bulgulara (kemik ağrısı, şişme veya topallama gibi) veya lenfoma için genel semptomlara (ateş veya açıklanamayan kilo kaybı gibi) dikkat edilmesi önerilir.

Genetik Danışmanlık

Baller-Gerold sendromu otozomal resesif bir şekilde kalıtılır. Etkilenen bir çocuğun ebeveynleri zorunlu heterozigotlardır ve bu nedenle bir patojenik varyant taşırlar. Heterozigotlar (taşıyıcılar) asemptomatiktir. Gebelikte, etkilenen bir bireyin her kardeşinin etkilenme olasılığı %25, asemptomatik taşıyıcı olma olasılığı %50 ve taşıyıcı olmama ve etkilenmeme olasılığı %25'tir.

Otozomal Çekinik Kalıtım
National Library of Medicine

Aile Planlaması

Risk altındaki aile üyeleri için taşıyıcı testi, yüksek risk altındaki bir hamilelik için doğum öncesi testler ve ailede her iki patojenik varyant tanımlanmışsa preimplantasyon genetik testi mümkündür.

• Genetik riskin belirlenmesi, taşıyıcılık durumunun netleştirilmesi ve prenatal/preimplantasyon genetik testlerin mevcudiyetinin tartışılması için en uygun zaman gebelik öncesidir.
  • Etkilenen, taşıyıcı olan veya taşıyıcı olma riski taşıyan genç yetişkinlere, potansiyel risklerin tartışılması ve üreme seçenekleri dahil genetik danışmanlık verilmesi uygundur.

Etkilenen bir aile üyesinde RECQL4 patojenik varyantları tanımlandıktan sonra, doğum öncesi ve implantasyon öncesi genetik testler mümkündür. Seri ultrason muayenesi uzuv kısalmasını, radyal hipo/aplaziyi ve anormal kafa şeklini (brakisefali) tanımlayabilir. 14. gebelik haftasından itibaren bu bulguları ortaya çıkaran ultrason muayenesi, risk altındaki gebeliklerde BGS tanımlamıştır.[11], [12], [13]

Prenatal testlerin kullanımına ilişkin olarak tıp uzmanları ve aileler arasında bakış açısı farklılıkları olabilir. Çoğu merkez doğum öncesi testlerin kullanımını kişisel bir tercih olarak görse de, bu konuların tartışılması yardımcı olabilir.

Genetik bir durumun prognozu, spesifik tanı ve bireyin belirli belirti ve semptomları dahil olmak üzere birçok faktöre bağlıdır. Bazen, eğer biliniyorsa ilişkili genetik varyant da prognoza dair ipuçları verebilir. Ek olarak, bir durumun seyri ve sonucu, tedavi ve yönetim yaklaşımlarının mevcudiyetine ve etkinliğine bağlıdır. Çok nadir görülen hastalıkların prognozunu tahmin etmek zor olabilir çünkü etkilenen çok az kişi tanımlanmıştır. Bir kişinin teşhisi bilinmiyorsa, prognozu belirlemek de zor veya imkansız olabilir.

Bu Reklamı Kapat

Genetik bozuklukların prognozu, genellikle aynı duruma sahip kişiler arasında bile büyük ölçüde değişir. Bu değişkenlik, büyük olasılıkla, birçoğunun tanımlanması zor olabilen genetik, çevresel ve yaşam tarzı faktörlerinin bir kombinasyonundan kaynaklanmaktadır. Bazı genetik bozukluklar yaşamla bağdaşmayacak kadar ciddi fiziksel ve gelişimsel sorunlara neden olur. Daha az şiddetli genetik koşullara sahip kişiler, çocukluk veya yetişkinlik döneminde yaşayabilirler, ancak bozukluklarına bağlı sağlık sorunları nedeniyle yaşam süreleri kısalır. Daha hafif seyirli genetik koşullarda, birkaç ilgili sağlık sorunu ile normal bir yaşam süresi görülebilir.

Sağlık uzmanınız, spesifik genetik durumunuzun prognozu hakkında bilgi için en iyi kaynaktır. Size prognozunuz hakkında en doğru tahminde bulunmak için tıbbi geçmişinizi ve belirti ve semptomlarınızı değerlendirebilir.

Baller-Gerold sendromunun prevalansı bilinmemektedir, ancak bu nadir durum muhtemelen milyonda 1 kişiden daha azını etkilemektedir. Tıp literatüründe 40'tan az vaka bildirilmiştir.

Moleküler tanı şu anda Baller-Gerold sendromuna sahip hastaların ya da risk altındaki kişilerin yeterli genetik danışmanlık alabilmelerinde temel sağlayabilecek tek araçtır.

Bu Reklamı Kapat