Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cevap: A

Mutasyonlar, radyasyon, kimyasal faaliyet veya kopyalanma kusursuzlukları sebebiyle DNA üzerinde meydana gelen hatalardır. Mutasyonların var olmasının tek sebebi, söz konusu unsurların, DNA'yı oluşturan kimyasal yapı taşlarıyla, yani nükleotitlerle etkileşime girmesidir. Dolayısıyla bir canlıda mutasyon oluyorsa, diğerlerinde de mutasyon olması beklenir. Çünkü fiziksel veya kimyasal bir etkileşim sonucu oluşan bu değişimler, tüm canlı vücutlarında benzer şekilde süregelmektedir. Dolayısıyla bakteri DNA'sını oluşturan "birim moleküllerin" (nükleotitlerin) insanınkiyle aynı olduğunun kanıtlanması (ki gerçekten de böyledir) hipotezimizi destekleyecektir.

Gen sayısının mutasyonlarla hiçbir alakası yoktur. 1 gen de olsa, 100.000 gen de olsa, mutasyonlar aynı şekilde meydana gelecektir. Dolayısıyla bunun hipotezimizi destekleyen bir tarafı bulunmamaktadır.

Eşleme hızının da mutasyonlarla doğrudan bir ilgisi yoktur. Aslında eşleme hızı, dolaylı yoldan mutasyonlarla ilişkilendirilebilir. Daha hızlı bir eşleme, hataya daha açık olabilecektir. Fakat bakterilerin DNA'sındaki eşleme hızı ile insanlardakinin aynı olması, ikisinde de mutasyonların meydana gelip gelmediği ile hiçbir alakası yoktur. Dolayısıyla bu şık, konumuzdan alakasızdır.

Dolayısıyla cevap, Yalnız I olmalıdır.