Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu, Harvard Üniversitesi astronomlarından Avi Loeb'e göre oldukça muhtemel bir gerçek. Loeb, evrenin nasıl oluştuğuyla ilgili temel bazı gerçekleri gözden kaçırdığımızı düşünüyor.

Slate'te yayımlanan bir yazıda Avi Loeb'in son teorisi ele alınıyor. Teoriye göre yaşam evren içerisinde, henüz evren sadece 15 milyon yaşındayken başlamış olabilir. Bu zamanlarda ortada çok az katı madde vardı, dev yıldızlar bulunuyordu ve hiçbir gezegen yoktu. Loeb, 12 milyar yıl kadar geride kalmış bu zamanlarda, yani kendisinin "yaşanabilir çağ" dediği dönemde yaşamın neye benzeyebileceğinden bahsediyor. İlgili yazıda, bu düşüncesinin kozmos hakkındaki tüm görüşlerimizi değiştirebileceğini şu sözlerle anlatıyor:

Yaşanabilir çağ, hayatta açısından yalnız olduğunuz, değişik bir zamandır. Loeb'in ve Princeton Üniversitesi'nden Freeman Dyson gibi isimlerin desteklediği bu teori doğruysa yaşam, sandığımızdan çok daha yaygın olarak bulunuyor olabilir. Loeb bunu şöyle anlatıyor:

"Bu, yaşam ile ilgili olarak adeta Kopernik Devrimi gibidir. O zamanlarda Kopernik ve diğerleri 'Hey, aslında Dünya, Güneş'in etrafında dönüyor.' demişlerdi. Birdenbire Dünya artık o kadar özel olmaktan çıkmıştı. Artık her şeyin merkezinde değildik."

Loeb, tıpkı Dünya gibi yaşamın da o kadar özel olmadığı görüşünde. Bunu anlatmak içinse şöyle söylüyor:

"Uzun bir zaman boyunca yaşamın Dünya'da var olduğu ve Evren'in ölü olduğu ön kabulüyle yaşadık. Ancak belki de bu evreni yaşayan bir evren olarak düşünmemiz gerekiyor. Aslında bizler, oyuna sonradan dahil olmuş canlılar olabiliriz."

Eğer ki yaşam, evrenin gelişimi için önemli bir içerik haline gelirse bu durum, insanları evrenin "her şeyden önemli" gözlemcileri olmaktan çıkaracaktır. Bu durumda Güneş daha "doğmamışken", evreni birçok gözün gözlediği düşünülebilir.

Evrim Ağacı olarak konuyla ilgili daha teknik detayları paylaştığımız bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Kaynak: io9

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/09/2019 00:29:14 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2012

“Eğitim, bilimin öğretebileceği en önemli dersi öğretmekte ciddi anlamda başarısız oldu: şüpheciliği.”
David Suzuki