Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Her geçen gün insanın diğer hayvanlardan ne kadar farksız olduğunu, yaşamın Evren içerisinde ne kadar sıradan bir "sonuç" ve "parça" olduğunu anlıyoruz. Daha önceden, milenyumlar öncesine giden derin felsefi düşünceler nedeniyle "özel", "eşsiz", "erişilmez", "doğaüstü" sandığımız her şeyin, birkaç asırlık olan ve henüz emekleme çağında olan bilimsel düşünce sayesinde "sıradan", "yaygın", "erişilebilir" ve "doğal" olduğunu fark ettik ve fark etmeye devam ediyoruz. Kendimizde ve doğada özel bulduğumuz sayısız unsurun nesnel olarak "özel" olmadığını, sadece biz onları öyle görmek istediğimiz için öyle olduklarını sandığımızı anlıyoruz.

Ne yazık ki insanlar, bizim eşsiz veya üstün olmamamızı "zayıflık" belirtisi olarak görüyorlar; can sıkıcı ve aşağılayıcı bir durum olduğunu düşünüyorlar. Asla! Tam tersine, bu gerçeği fark etmek, Evren hakkında ne kadar fazla şeyi yanlış temellendirdiğimizi ve Evren dahilinde ne muhteşem olasılıkların mümkün olabileceğini bizlere gösteriyor. Dünyaca ünlü astrofizikçi Neil deGrasse Tyson, bu konuşma kesidinde bize bununla ilgili harika bilgiler verecek.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/07/2019 18:19:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7653