Puan Ver
Puan Ver

Zaman diye bir şey gerçekten var mıdır?

Teorik veya pratik uygulamalarda kullanılan kavram, teori, temel, teknik vb terimlerin kendilerine yok ve kabul edilemez demek bilimsel bir yaklaşım içinde değerlendirmeye uygun değildir. Öne sürülen veya kabul edilen tüm bilimsel uygulamalar başka bir hipotez, teori veya tanımlama ile çürütülebilir ya da genişletilebilir. Zaman kavramı ya da zamanın tanımlanması tüm evren için değil dünya gezegenin hareketlerine göre düzenlendiğinde sizin düşüncenize paralel olarak bu sadece bizim dünya üzerinde yaşantımızı düzenlemek için oluşturduğumuz bir kavram olacaktır. Güneş sistemine bağlı olarak gezegenimizin bir tam yörünge için geçirdiği süreyi evrenin başka bir bölümündeki çok değişik matriks ortamındaki (örneğin yüksek manyetik alan ve kütle çekimlerinin etkin olduğu, hatta ışığın bile bükülerek spin etkisine katıldığı) sistemlerde aynı uzunluktaki ve bir yörüngeyi tamalamak için geçirilecek süre ve bu yörüngeye karşılık gelen enerjinin bir fotonun enerjisinin ne kadar ışıyılı kadar uzamasına etki edeceğini değerlendirmek gerçekten gereksiz olacaktır.. Kısaca açıklamak gerekirse, Kars'ta ,Mars'ta ve Ayda zıplayarak dolaşan bir tavşanın tüm biyolojik hayat sürecinin tamamlanması için geçen süreyi hesaplamak tamamen oradaki koşullarla ifade edilebilerek anlamdırılabilir, uzay zamnında döngüsel çevrimler nerede ise milyarlarca yılı ile bölümlendirebildiği için bizim yaşam koşullarında uzay zamanını kullanmak anlamsızlaşmaktadır... Bir yıldızın ömrü ile bir kelebeğin ömrünü aynı zaman kavaramı içinde değerlendirmek büyük yanılgılara sebep olmaktadır.. Anlık yapılan gökyüzü gözlemlerinde bile gözlemlediğimiz cisimlerden bize gelen ışınlar en az bir kaç ışıksaatlik mesafeden geldiği için, zaman evrenin hiç bir noktasında aynı hız ve yoğunlukta değildir. Bize göre çok ışığın çok yavaş hareket ettiği ve dolayısıyla daha yoğun bir kütlesel dolguya sahip bir evrende zaman daha hızlı akıyormuş gibi algılansanda, ışığın çok daha hızlı aktığı ve neredeyse yokluk yoğunluğunda kütle bulunan bir sistemde ise zaman daha yavaş akıyormuş gibi algılanabilir, ama bu durum sadece bzim yani dünya üzerinde yaşayan canlıların algısı için geçerlidir,,, asıl durumda toplam enerjinin yer değiştirmesi veya dönüşmesi evren sabiti olarak aynıdır.

Haddime değil ama zamanı nasıl tanımladığımıza da bağlı olarak değişir. Zaman belli bir boyuttaki değişen bütün hareketlerin tamamıdır. ZAMANI SADECE ZAMAN OLARAK ALIRSAK EVET ZAMAN YOKTUR.

Termodinamiğin ikinci kanunu gereği entropi (düzensizlik) sürekli artar. Bu durum zamanın varlık nedenidir. Olayların neden sonuç ilişkisi içinde ilerlemesine zaman diyorsak, bunun da temelinde entropi kavramı yatar. Yani entropi var olduğu için zaman da vardır.

“Biyoloji fizik değildir; çünkü organizmalar fazlasıyla karmaşık fiziksel nesnelerdir. Sosyoloji de biyoloji değildir; çünkü insan toplumları özfarkındalığa sahip organizmalardan oluşur.”
Richard Lewontin